• Babylove88

BF jan2019

Hej är i vecka 6 nu (5+2) och undrar om det är fler därute som också är det och evt vill byta tankar evt oro över MF mm.

jag plussade i måndags 22/4 och super glad detta var planerat att bli gravid sen en tid tillbaka. Innan jag plussade hade jag mens 3 dagar som vanlig månaden innan. Och innan dess så va jag gravid med fick missfall precis efter jag plussade . Nu är man självklart lite orolig att det kanske sker igen , men försöker självklart se positivt på detta . Jag har ett barn sedan tidigare med en annan kille och min dotter är 6 i september.

• Svar på tråden BF jan2019
  • Hejhopp69
    julia1994 skrev 2018-05-12 11:43:12 följande:

Hur mår alla då? Har ni tydliga symptom? Eller kommer det och går? Jag känner av lätt mensvärk då och då, ömma bröst och lite bubblig i magen. Dagarna innan jag plussade hade jag riktigt ordentligas humörsvängningar, som jag trodde var PMS först. Det har dock avtagit nu i stort. Kan bli väldigt trött helt plötsligt och känner en sån orkeslöshet i hela kroppen. Jag känner inte symptomen hela tiden, det kommer och går, men det känns ändå som att någonting håller på att jobba i kroppen.

Hur mår ni? Vad har ni för symptom än så länge?

Bröstvårtorna gör ont, molnande värk ibland , humörsvängningarna ska vi inte ens prata om.. haha är glad om jag har min sambo kvar efter graviditeten ;) illamående och trötthet kommer och går. Suget efter surt också.
  • lovenoodle
    Tiana123 skrev 2018-05-12 13:25:04 följande:

Va in och köpte det idag så ska ta i morgon bitti ????

Cbs digitala med veckoindikator kan man ta när som helst på dygnet behöver inte vara med morgonurin!

Veckoindikationen är dock inget som är med 100% säkerhet utan beror på hur hög hormonhalt man har.. Det viktigaste den säger är om man är gravid eller inte, sen är veckoindikationen mer en fingervisning på ungefär hur lång tid det kan ha varit sedan befruktning.

Och grattis förresten! Visst är det ett positivt test du lagt upp bild på :)
  • Tiana123

ja men måste vänta på pojkvännen så han får vara med haha!

Varför blir de massa frågetecken när jag skrivit nått????

Ja jag hoppas det ????

• lovenoodle
    Tiana123 skrev 2018-05-12 17:07:11 följande:

ja men måste vänta på pojkvännen så han får vara med haha!

Varför blir de massa frågetecken när jag skrivit nått????

Ja jag hoppas det ????

Jaha okej då förstår jag, vad spännande!

Det kanske är emojis? Brukar bli frågetecken här.
  • Fialotta8

Jag har symptom som följer:

* trötthet

* liiiite illamående ett par gånger om dagen. Kräks inte (ännu..?)

* tål inte att skämtas med lika mycket ;)

* lite svaga kramper i magen då och då, men har avtagit.

* har köpt hem mycket äpplen för jag blir mer hungrig och då blev jag helt plötsligt sugen på röda äpplen :p inget vanligt för mig.

I övrigt ingenting. Det jobbigaste är tröttheten! Den är svår att dölja :P

• Repet

hoppar in här, även om jag inte fått bekräftat vilket datum som vi har BF.
    vi vart gravida efter vårt första IVF försök, enligt min app så är jag nu i vecka 7 (6+6), men det är lite oklart i och med IVF, men borde således ha BF den 31 dec. har VUL den 23 så efter det borde vi få en mer precis beräkning.

Är hela tiden orolig för att jag ska få missfall, eller att fostret inte lever, har haft väldigt lite symptom hitentills. mest ömma bröst. I helgen har jag haft molvärk/sveda/kramper för första gången. så då blev jag direkt oroligt.... hopplöst detta. hinner ju inte ens njuta av att äntligen efter 3 års försök vara gravid.

Snart måste det vara vår tur!
  • reen

Hej! Läst i tråden. Tänkte först nöja mig med att bara läsa, men har ju egentligen behov av att få dela tankar!
    Har två barn sen tidigare och nu var vi sugna på en sladdis.
    Blev gravid för ett tag sedan men fick (som många andra här) missfall för första gången. Något av det absolut värsta jag varit med om! Då var jag i v 5+3.
    Idag är det v 5+1 (bf 12/1).

Har hittills haft väldigt ömmande bröst och börjat må illa. I förrgår mådde jag riktigt illa på morgonen, igår något mindre. Igår kändes det som de ömma brösten inte var lika ömma. Vaknar upp idag utan ömhet och inget illamående under morgonen och genast sätter en enorm oro igång och gnaga!!!

Vet att man bara kan gissa... antingen så är det som det ska, symtomen kan komma och gå eller så  är det ett mf på gång igen. Men oron vill inte ge sig för det! 

• Missma01

Hej!
    Jag hoppar också gärna in här. Jag och sambon plusade 12/5 efter första försöket med andra barnet. Vi har sedan tidigare en 2 ½ åring här hemma. Jag har också upplevt en del molvärk och har tänkt att det är växtvärk, jag har inga erfarenheter av missfall men upplever att jag tänker mer på det och om barnet inte är friskt den här gången än förra gången. Annars mår jag i övrigt bra, förutom att jag känner mig lite lätt yrslig och får lätt blodtryckfall.

• Linneisen

Jag hakar på här! Jag plussade 8/5 svaagt, men betydligt starkare dagen därpå. Det blir andra barnet och min dotter är 10 månader :)

• Emelies95
    julia1994 skrev 2018-05-12 11:43:12 följande:

Hur mår alla då? Har ni tydliga symptom? Eller kommer det och går? Jag känner av lätt mensvärk då och då, ömma bröst och lite bubblig i magen. Dagarna innan jag plussade hade jag riktigt ordentligas humörsvängningar, som jag trodde var PMS först. Det har dock avtagit nu i stort. Kan bli väldigt trött helt plötsligt och känner en sån orkeslöshet i hela kroppen. Jag känner inte symptomen hela tiden, det kommer och går, men det känns ändå som att någonting håller på att jobba i kroppen.

Hur mår ni? Vad har ni för symptom än så länge?

Är gravid vecka 5 (4+4) plussade igår

Jag har lätt illamående till och från hela dagarna. Sen har jag haft väldigt ömma bröst. Fortfarande ömma men mest bröstvårtorna. Sen så kissar jag säkert 20 ggr om dagen. Vaknar på nätterna o måste kissa. Känner oxå av lätt mensvärk. Håller med dig. Har inte symptom hela tiden. Men kroppen jobbar för full gång! :)
Svar på tråden BF jan2019