• Babylove88

BF jan2019

Hej är i vecka 6 nu (5+2) och undrar om det är fler därute som också är det och evt vill byta tankar evt oro över MF mm.

jag plussade i måndags 22/4 och super glad detta var planerat att bli gravid sen en tid tillbaka. Innan jag plussade hade jag mens 3 dagar som vanlig månaden innan. Och innan dess så va jag gravid med fick missfall precis efter jag plussade . Nu är man självklart lite orolig att det kanske sker igen , men försöker självklart se positivt på detta . Jag har ett barn sedan tidigare med en annan kille och min dotter är 6 i september.

• Svar på tråden BF jan2019
  • Jejje93
    Hejhopp69 skrev 2018-05-10 18:22:15 följande:

Är också livrädd för missfall. Men jag försöker att tänka så lite som möjligt på det. De kommer gå bra<3

Vill ta test hela tiden för vill se om det är svagare eller lika starkt. Vet att det inte syns men är helt paranoid. ???? Ska försöka lugna mig. Det blir vad det blir.
  • Jejje93
    LittleSunshine84 skrev 2018-05-10 19:27:04 följande:

Fick missfall idag :(

Nej vad tråkigt :(<3 vilken vecka var du i ?
  • Hejhopp69
    LittleSunshine84 skrev 2018-05-10 19:27:04 följande:

Fick missfall idag :(

Åh nej :( !! Massa kramar till dig <3
  • Hejhopp69
    Jejje93 skrev 2018-05-10 20:04:20 följande:

Vill ta test hela tiden för vill se om det är svagare eller lika starkt. Vet att det inte syns men är helt paranoid. ???? Ska försöka lugna mig. Det blir vad det blir.

Känner samma.. stod i butiken för 20 minuter sen och kollade på de där jävla testen och bara nej du är gravid inse det nu. Man blir helt knasig av alla hjärnspöken...
  • Jejje93
    Hejhopp69 skrev 2018-05-10 20:12:17 följande:

Känner samma.. stod i butiken för 20 minuter sen och kollade på de där jävla testen och bara nej du är gravid inse det nu. Man blir helt knasig av alla hjärnspöken...

Jaaaaaaa :( tagit 2 test "bara" dock... första ett cb och andra ett cb utan veckoindikator.... det första visa 2-3 veckor och det andra ett starkt plus. Men näääää, kanske inte gravid ändå
  • Jejje93
    Hejhopp69 skrev 2018-05-10 20:12:17 följande:

Jaaaaaaa :( tagit 2 test "bara" dock... första ett cb och andra ett cb utan veckoindikator.... det första visa 2-3 veckor och det andra ett starkt plus. Men näääää, kanske inte gravid ändå
  • LittleSunshine84
    Jejje93 skrev 2018-05-10 20:10:17 följande:

Nej vad tråkigt :(<3 vilken vecka var du i ?

I vecka 5+2 tror jag.
  • LittleSunshine84
    Hejhopp69 skrev 2018-05-10 20:10:55 följande:

Åh nej :( !! Massa kramar till dig <3

Tack :(
  • julia1994

Jag plussade i tisdags, Bim+1, är också såå rädd för missfall så jag knappt kan riktigt förstå att det är sant. Har dock tagit 4 test, varav ett är CB med veckoindikator. Vi åkte dock och berättade för mina föräldrar samma dag, för min tanke var att om jag skulle få missfall så kommer jag ändå behöva deras stöd så jag såg det inte som ett så stort problem. Men försöker ändå landa och njuta över tanken att jag faktiskt är gravid just nu, men det är väldigt svårt att begripa!

• Jejje93
    julia1994 skrev 2018-05-10 20:59:46 följande:

Jag plussade i tisdags, Bim+1, är också såå rädd för missfall så jag knappt kan riktigt förstå att det är sant. Har dock tagit 4 test, varav ett är CB med veckoindikator. Vi åkte dock och berättade för mina föräldrar samma dag, för min tanke var att om jag skulle få missfall så kommer jag ändå behöva deras stöd så jag såg det inte som ett så stort problem. Men försöker ändå landa och njuta över tanken att jag faktiskt är gravid just nu, men det är väldigt svårt att begripa!

Berättade också för mina nära på en gång. Skulle ha berättat om jag fått missfall också för dom jag berättat att jag är gravid.
    Känner igen mig i det du skriver. Men jag brukar tänka att jag inte kommer vara mindre ledsen om det går fel bara för jag gått runt och vart rädd och negativ <3
Svar på tråden BF jan2019