• Babylove88

BF jan2019

Hej är i vecka 6 nu (5+2) och undrar om det är fler därute som också är det och evt vill byta tankar evt oro över MF mm.

jag plussade i måndags 22/4 och super glad detta var planerat att bli gravid sen en tid tillbaka. Innan jag plussade hade jag mens 3 dagar som vanlig månaden innan. Och innan dess så va jag gravid med fick missfall precis efter jag plussade . Nu är man självklart lite orolig att det kanske sker igen , men försöker självklart se positivt på detta . Jag har ett barn sedan tidigare med en annan kille och min dotter är 6 i september.

• Svar på tråden BF jan2019
  • Lilleknodd2

Hej!

Jag är ny och hoppar in här..

för sex veckor sen var jag och min sambo med om ett MA som uppdagades på RUL i v 18. Våran sons hjärta hade slutat slå en vecka tidigare - så jag hade alltså ett sent missfall.

Nu visar gravtester svagt positivt och digitalt visar gravid 1-2v. BF torde bli runt 5-6 januari.

Det MÅSTE gå vägen den här gången...

• CatlinB
    Lilleknodd2 skrev 2018-05-01 13:59:52 följande:

Hej!

Jag är ny och hoppar in här..

för sex veckor sen var jag och min sambo med om ett MA som uppdagades på RUL i v 18. Våran sons hjärta hade slutat slå en vecka tidigare - så jag hade alltså ett sent missfall.

Nu visar gravtester svagt positivt och digitalt visar gravid 1-2v. BF torde bli runt 5-6 januari.

Det MÅSTE gå vägen den här gången...

Jag beklagar verkligen. Det måste vara så tungt att behöva gå igenom. Jag håller verkligen alla tummar och tår för att det går vägen denna gång! <3
  • Lilleknodd2
    CatlinB skrev 2018-05-01 17:59:33 följande:

Jag beklagar verkligen. Det måste vara så tungt att behöva gå igenom. Jag håller verkligen alla tummar och tår för att det går vägen denna gång! <3

Det var, och är, en stor sorg och ingenting jag önskar någon. Nu har chocken iaf lagt sig men sorgen går upp och ned.

Tack snälla för tummarna, det känns som att dom behövs.

Någon som kanske är intresserad av att starta en gruppchatt på messenger eller liknande? Har inte Facebook..
  • trollkvinna123

Hej, jag har nyligen plussat och enligt min senaste mens är jag beräknad 25/12. Men har börjat undra om min cykel blivit längre dom senaste månaderna, isf har jag istället bf 1/1. Så återstår att se men börjar med att vara med i båda grupperna. :)

• CatlinB
    trollkvinna123 skrev 2018-05-01 19:28:00 följande:

Hej, jag har nyligen plussat och enligt min senaste mens är jag beräknad 25/12. Men har börjat undra om min cykel blivit längre dom senaste månaderna, isf har jag istället bf 1/1. Så återstår att se men börjar med att vara med i båda grupperna. :)

Grattis! :D
  • CatlinB
    Lilleknodd2 skrev 2018-05-01 18:16:28 följande:

Det var, och är, en stor sorg och ingenting jag önskar någon. Nu har chocken iaf lagt sig men sorgen går upp och ned.

Tack snälla för tummarna, det känns som att dom behövs.

Någon som kanske är intresserad av att starta en gruppchatt på messenger eller liknande? Har inte Facebook..

Ja, jag kan bara tänka mig hur jobbigt det måste vart. Alltså jag känner inte ens dig, men jag känner verkligen med er, blir helt berörd. Du får alla mina tummar och tår. Hur mår du idag? :)

Messenger, finns det här på familjeliv eller vad hade du i tanke? Jag är inte så haj på familjeliv än... hehe.
  • Lilleknodd2
    CatlinB skrev 2018-05-02 17:22:03 följande:

Ja, jag kan bara tänka mig hur jobbigt det måste vart. Alltså jag känner inte ens dig, men jag känner verkligen med er, blir helt berörd. Du får alla mina tummar och tår. Hur mår du idag? :)

Messenger, finns det här på familjeliv eller vad hade du i tanke? Jag är inte så haj på familjeliv än... hehe.

Jag mår bättre efter att jag plussade igen. Hade precis börjat acceptera hela händelsen, men ibland kommer jag på att han verkligen dog och då bryter jag ihop. För att sen komma upp igen. Det lilla lilla miraklet i magen gör det lättare så nu måste den stanna!

Har inga känningr än av graviditeten mer än att kaffesump på jobbet luktade bajs och värk vid livmodern..

Messenger är chattfunktionen som Facebook använder, men man kan ha messenger även utan Facebook. Superlätt att göra grupper osv där! Tycker familjeliv är lite krångligt tyvärr..
  • MrsEK

Hej alla, plussade för 1 vecka sen efter 8 mån försök (första barnet), jättehäftigt verkligen o så glad man blir! Självklart känner man efter i alla vrån o kanter jämt nu o de här 12-13 veckorna känns som EVIGHETER!

Har första besöket hos barnmorskan om ca 2 v. Jobbiga tankar ibland ang. Tysta missfall etc, hoppas verkligen att mitt lilla frö mår bra o växer som det ska ?

Har förstått att symptom kan komma o gå så jag håller modet uppe.

Lycka till alla?

• Irdis

Jag är gravid i v 6+1 med första barnet efter IVF - är 40 år???? BF jan 2. Fått MF I v 9 förut så oron finns där, men so far so good! Jätte kul om man kan följas åt!

• Jeex

Plussade 2/5 med första barnet. BF 13/1-19. Ska träffa barnmorskan 24/5 och göra ultraljud.

Svävar lite moln just nu men är samtidigt livrädd för att få ett utomkveds igen (fick ett förra året)

Svar på tråden BF jan2019