• Babylove88

BF jan2019

Hej är i vecka 6 nu (5+2) och undrar om det är fler därute som också är det och evt vill byta tankar evt oro över MF mm.

jag plussade i måndags 22/4 och super glad detta var planerat att bli gravid sen en tid tillbaka. Innan jag plussade hade jag mens 3 dagar som vanlig månaden innan. Och innan dess så va jag gravid med fick missfall precis efter jag plussade . Nu är man självklart lite orolig att det kanske sker igen , men försöker självklart se positivt på detta . Jag har ett barn sedan tidigare med en annan kille och min dotter är 6 i september.

• Svar på tråden BF jan2019
  • lovenoodle

Hej Allihopa! Nu hoppar jag in här lite sent hehe. Plussade väldigt svagt i söndags 6/5, sedan har testerna blivit aningens starkare och i tisdags fick jag 2-3 på cb digitalt. Jag fick missfall i v.7 för lite mer än en månad sedan nu så jag är ENORMT orolig över denna graviditet. Tog en till sticka idag som visade starkare än tidigare men det är fortfarande inte alls lika starkt som när jag plussade med mitt första barn (född sept16). När ska man höra av sig till MVC egentligen? Hade så gärna vela göra ett vul för att se så allt ser bra ut men sist fick jag inte göra det på min mvc så funderar på att byta.. :(

Har inte särskilt mycket symtom än mer än luktkänslighet, trötthet, trög i magen, svullen i magen och att jag behöver kissa ofta. Hoppas innerligt det går vägen denna gång! Är 27 år och bor med min sambo och 1,6 åring i Göteborg :)

• Jejje93
    julia1994 skrev 2018-05-11 08:18:20 följande:
    Jahaa okej! Konstigt med den stickande värken, men det är säkert ingen fara! :)

Jag tog också blodprover hos vårdcentralen veckan innan jag fick veta att jag var gravid, dagen efter jag fick veta så fick jag hem ett brev där det stod att jag hade något avvisande på sköldkörteln också, eller ?ämnesomsättningen? som dem skrev, men jag såg att det var ett sköldkötelprov som var lite högt... så det kan bero på graviditet alltså? Ska tillbaka och ta om provet i juni så jag får väl prata med dem om det då!
    Nä det är mycket som ska ändras i magen nu i början. ??

Ja men säkert. :) ring å kolla
  • Jejje93

Jaga såg nu att du hade tid i Juni haha. Jag tycker det känns som ett halvår till juni men det är ju bara nästa månad Hahah

• Jejje93
    lovenoodle skrev 2018-05-11 08:18:59 följande:

Hej Allihopa! Nu hoppar jag in här lite sent hehe. Plussade väldigt svagt i söndags 6/5, sedan har testerna blivit aningens starkare och i tisdags fick jag 2-3 på cb digitalt. Jag fick missfall i v.7 för lite mer än en månad sedan nu så jag är ENORMT orolig över denna graviditet. Tog en till sticka idag som visade starkare än tidigare men det är fortfarande inte alls lika starkt som när jag plussade med mitt första barn (född sept16). När ska man höra av sig till MVC egentligen? Hade så gärna vela göra ett vul för att se så allt ser bra ut men sist fick jag inte göra det på min mvc så funderar på att byta.. :(

Har inte särskilt mycket symtom än mer än luktkänslighet, trötthet, trög i magen, svullen i magen och att jag behöver kissa ofta. Hoppas innerligt det går vägen denna gång! Är 27 år och bor med min sambo och 1,6 åring i Göteborg :)

Håller tummarna för dig!
    Vet ingenting om MVC, haha. Det här är mitt första barn och jag vet ingenting.. typ. Kanske någon annan kan svara. Men du borde ju kunna kontakta nu ??

Finns ju folk som har noll symptom en hel graviditet så tycker inte du ska oroa dig i onödan. <3
  • julia1994
    lovenoodle skrev 2018-05-11 08:18:59 följande:

Jag plussade i tisdags och ringde MVC idag! Går in i vecka 6 imorgon! Bokade både in informationsmöte, första inskrivning och UL i juli! Så ring nu, så guidar dem dig! ????
  • lovenoodle
    julia1994 skrev 2018-05-11 14:12:14 följande:

Jag plussade i tisdags och ringde MVC idag! Går in i vecka 6 imorgon! Bokade både in informationsmöte, första inskrivning och UL i juli! Så ring nu, så guidar dem dig! ????

Jag bokade in inskrivningsbesök om en vecka så det blir i v.7 (var även den veckan jag skrev in mig sist). Ser nu att jag läste det som att du bokat in inskrivningen i Juli men du menade väl bara ul va? Blev sjukt förvirrad först haha :D När ska du på inskrivning? Och vad var det för ul du bokade i juli, Rul?
  • julia1994
    lovenoodle skrev 2018-05-11 14:47:03 följande:

Jag bokade in inskrivningsbesök om en vecka så det blir i v.7 (var även den veckan jag skrev in mig sist). Ser nu att jag läste det som att du bokat in inskrivningen i Juli men du menade väl bara ul va? Blev sjukt förvirrad först haha :D När ska du på inskrivning? Och vad var det för ul du bokade i juli, Rul?

Jaa precis! Skrev lite tokigt! Jag har inskrivning i början av juni, så det blir ju kanske 2/3 veckor kvar! UL i juli blir RUL vad jag förstod det som. Hon sa att första UL bokas in mellan vecka 11-13 och då hittade vi ett datum i juli, så det är RUL! :)
  • Jejje93

Tror ni jag kan skriva in mig hos mvc även om jag ska till gyn den 22? Eller kanske lika bra gör de efteråt.

• julia1994
    Jejje93 skrev 2018-05-11 15:15:04 följande:

Tror ni jag kan skriva in mig hos mvc även om jag ska till gyn den 22? Eller kanske lika bra gör de efteråt.

Vad skulle du göra hos gyn? Vad det för VUL eller för att prata om att göra abort? Är du inte helt säker på om du ska behålla det så kan du ju alltid vänta med att skriva in dig, annars gör det nog inget om du gärna vill göra det innan!
  • Jejje93
    julia1994 skrev 2018-05-11 16:00:12 följande:
    Vad skulle du göra hos gyn? Vad det för VUL eller för att prata om att göra abort? Är du inte helt säker på om du ska behålla det så kan du ju alltid vänta med att skriva in dig, annars gör det nog inget om du gärna vill göra det innan!
    Jag skulle dit för hade redan en tid för utredning för pcos och endimetrios. Så dom ville ha dit mig för att ta ultraljud, prata om abort och sen det där med sköldkörteln Så dom Kan remittera mig till HC. jag vill inte ta abort längre.
Svar på tråden BF jan2019