• Babylove88

BF jan2019

Hej är i vecka 6 nu (5+2) och undrar om det är fler därute som också är det och evt vill byta tankar evt oro över MF mm.

jag plussade i måndags 22/4 och super glad detta var planerat att bli gravid sen en tid tillbaka. Innan jag plussade hade jag mens 3 dagar som vanlig månaden innan. Och innan dess så va jag gravid med fick missfall precis efter jag plussade . Nu är man självklart lite orolig att det kanske sker igen , men försöker självklart se positivt på detta . Jag har ett barn sedan tidigare med en annan kille och min dotter är 6 i september.

• Svar på tråden BF jan2019
  • CatlinB
    Kidrauhl skrev 2018-04-29 20:22:56 följande:

Fick positivt på clearblue idag! Bim är så olika varje månad.. men är enligt alla uträkningar vecka 3+6 idag. Så 6 januari för min del <3

Jaa vad kul!! Grattis :D 12 januari här!
  • Milian03
    cassandrah skrev 2018-04-29 19:04:57 följande:

Usch vad tråkigt! Beklagar. Tyvärr samma här. Fick missfall i går, dagen efter plusset :(

Och jag två dagar efter plusset :( nya tag nästa äl.
  • cassandrah
    Milian03 skrev 2018-04-29 21:32:10 följande:

Och jag två dagar efter plusset :( nya tag nästa äl.

Samtidigt skönt man inte hann och gå så länge. Det blir ju värre desto längre man kommer, precis nya tag! Kanske ses i en tråd nästa månad igen ;) Konstigt nog hade jag ett MF lite på känn...
  • Fialotta8

Hej alla!

Jag hoppar också in här. Jag plussade på bim -4 den 26/4 för första gången någonsin. Jag är en som är lite orolig då jag tre dagar i rad har haft väldigt svaga streck men dock utfall på digitala, alla grav test jag tagit har varit vanliga, alltså inga testa tidigt!

Man vill ju gärna att det ska öka i styrka!

Enligt beräkningar har jag bf 5/1 så jag är i v.5 (4+0) och hoppas bebis får överleva och växa sig stark! Jag har gärna stöd av er mammor sedan tidigare :p man är ju alltid orolig för MF... i övrigt har jag noll symptom förutom molvärk i magen och lite extra gasig och uppblåst :p men inget att klaga över, ännu ;)

• Fialotta8

Beklagar alla missfall också :/ det är ju trots allt det man är mest orolig för när man väl äntligen plussar :(

• FrökenFlower

Det hände tydligen en grej.....

Över 40, två tonåringar och plussade nyss vilket inte var riktigt planerat. V 5-6 och beräknat årskiftet 2018/2019 så jag får kanske hänga i både december och januarigruppen.

Mycket funderingar nu. Fler här som är över 40?

• CatlinB
    FrökenFlower skrev 2018-04-30 18:16:47 följande:

Det hände tydligen en grej.....

Över 40, två tonåringar och plussade nyss vilket inte var riktigt planerat. V 5-6 och beräknat årskiftet 2018/2019 så jag får kanske hänga i både december och januarigruppen.

Mycket funderingar nu. Fler här som är över 40?

Grattis! Vad är det för funderingar du har? :) om du vill dela med dig såklart! Annars såg jag såg en tråd för de som var över 40 som planera barn, ibland kan det ju vara skönt att bolla sina funderingar med någon/några i samma situation :)
  • FrökenFlower

CatlinB

Tack!

Vad bra då ska jag försöka leta upp den tråden, tack för tipset.

Funderingarna är mycket om att vi är rätt gamla och hur det kommer gå och bli? Kommer jag orka? Vad ska barnen säga? Lite sånt ????

• Fialotta8

FrökenFlower,

Min fast fick sitt första barn när hon var 41, allt går om man bara vill :D nu hade dom visserligen stött på komplikationer på vägen men det går jättebra för dom trots åldern. Nu är hennes dotter tolv och börjar så smått bli tonåring, men då gjorde min faster så att hon tog hem en fosterflicka på 17 år från Afghanistan så att hon har någon att bolla med hemma :) man löser allt man bara vill, men vill man inte så måste man ju inte heller <3

• FrökenFlower
    Fialotta8 skrev 2018-05-01 08:44:53 följande:

FrökenFlower,

Min fast fick sitt första barn när hon var 41, allt går om man bara vill :D nu hade dom visserligen stött på komplikationer på vägen men det går jättebra för dom trots åldern. Nu är hennes dotter tolv och börjar så smått bli tonåring, men då gjorde min faster så att hon tog hem en fosterflicka på 17 år från Afghanistan så att hon har någon att bolla med hemma :) man löser allt man bara vill, men vill man inte så måste man ju inte heller <3

Skönt att höra att det gått bra för faster. Det blir nog bra det här med bara jag ställt om mig och alla vant sig.
Svar på tråden BF jan2019