• Babylove88

BF jan2019

Hej är i vecka 6 nu (5+2) och undrar om det är fler därute som också är det och evt vill byta tankar evt oro över MF mm.

jag plussade i måndags 22/4 och super glad detta var planerat att bli gravid sen en tid tillbaka. Innan jag plussade hade jag mens 3 dagar som vanlig månaden innan. Och innan dess så va jag gravid med fick missfall precis efter jag plussade . Nu är man självklart lite orolig att det kanske sker igen , men försöker självklart se positivt på detta . Jag har ett barn sedan tidigare med en annan kille och min dotter är 6 i september.

• Svar på tråden BF jan2019
  • FrökenFlower

Den konstanta mensvärken har släppt men varje gång jag kör bil så ömmar magen och jag börjar fundera på missfall. Nu har jag iofs vant mig och vet att det bara känns så just då =D

• FrökenFlower
    lovenoodle skrev 2018-05-12 07:55:26 följande:

Men oj vad konstigt mitt inlägg blev styckeindelat, blev nog knas på mobilen.

Som du skriver flowerpower, mycket av oron släpper efter vecka 12. Och så fort magen börjar växa lite och man känner sparkar så blir allt helt plötsligt väldigt verkligt <3 Förra graviditeten började det inte synas på mig tydligt förrän runt v.18-20 men jag kände sparkar tidigt så det var himla mysigt :)

Förra kommer jag inte ihåg detaljer av mer än att jag fick berätta för min mamma rätt tidigt då hon märkte hur ofantligt trött jag var och blev jätteorolig. Hade då en 2 åring också så det är lättsammare nu iaf.
  • Jejje93
    FrökenFlower skrev 2018-05-12 08:00:23 följande:

Den konstanta mensvärken har släppt men varje gång jag kör bil så ömmar magen och jag börjar fundera på missfall. Nu har jag iofs vant mig och vet att det bara känns så just då =D

Jag hoppas lukt-problemet ska släppa snart då jag jobbar inom vården haha. Dålig kombo
  • Emsii
    lovenoodle skrev 2018-05-12 07:23:05 följande:

Åh grattis! Då har vi samma bf vad kul :D

Har du några symptom eller testade du för att du var sen?

Vi blev också gravida på vårt första försök, som sen tyvärr blev mf men nu är vi gravida igen på första försöker efter mf :)

Tack! Och grattis till er! Eftersom vi försökte bli gravida valde jag att testa mig dagen innan beräknad mens, och fick positivt!

Hade inga speciella symptom. Dock mensvärk som startade efter ägglossning. Inga symptom nu heller.

Jag hoppas verkligen det går bra detta, för oss alla.
  • Tiana123

Heej!

Jag plussade idag efter en lång väntan med konstigt mående. Fortfarande osäker om det verkligen är ett plus när de är så svagt.. om det är plus är jag i v.5 och bf i mitten på januari.

????????

• julia1994
    Tiana123 skrev 2018-05-12 10:51:29 följande:

Heej!

Jag plussade idag efter en lång väntan med konstigt mående. Fortfarande osäker om det verkligen är ett plus när de är så svagt.. om det är plus är jag i v.5 och bf i mitten på januari.

????????

Det ser allt ut som ett svagt litet sträck! Hur nära Bim testade du? Ta ett till test senare eller imorgon, annars kan du alltid ta ett digitalt test, då får du ett mer säkert resultat! Men man ser allt ett litet streck där, så, grattis!! :)
  • julia1994

Hur mår alla då? Har ni tydliga symptom? Eller kommer det och går? Jag känner av lätt mensvärk då och då, ömma bröst och lite bubblig i magen. Dagarna innan jag plussade hade jag riktigt ordentligas humörsvängningar, som jag trodde var PMS först. Det har dock avtagit nu i stort. Kan bli väldigt trött helt plötsligt och känner en sån orkeslöshet i hela kroppen. Jag känner inte symptomen hela tiden, det kommer och går, men det känns ändå som att någonting håller på att jobba i kroppen.

Hur mår ni? Vad har ni för symptom än så länge?

• Tiana123

Det är lite oklart! Då jag sluta med p-piller i april å fick då mens direkt och enligt appen om jag har 28dagar så är den 7 dagar sen idag. Men hade en liten rosa flytning för 5-6 dagar sen också! ????

• julia1994
    Tiana123 skrev 2018-05-12 12:22:39 följande:

Det är lite oklart! Då jag sluta med p-piller i april å fick då mens direkt och enligt appen om jag har 28dagar så är den 7 dagar sen idag. Men hade en liten rosa flytning för 5-6 dagar sen också! ????

Har du testat att ta ett CB med veckoindikator? Då kan du se hur många veckor sedan du blev befruktad :)
Svar på tråden BF jan2019