• Babylove88

BF jan2019

Hej är i vecka 6 nu (5+2) och undrar om det är fler därute som också är det och evt vill byta tankar evt oro över MF mm.

jag plussade i måndags 22/4 och super glad detta var planerat att bli gravid sen en tid tillbaka. Innan jag plussade hade jag mens 3 dagar som vanlig månaden innan. Och innan dess så va jag gravid med fick missfall precis efter jag plussade . Nu är man självklart lite orolig att det kanske sker igen , men försöker självklart se positivt på detta . Jag har ett barn sedan tidigare med en annan kille och min dotter är 6 i september.

• Svar på tråden BF jan2019
  • Jejje93

Är så glad idag, har ej känt mig så gravid på senaste. Förutom illamående ibland och lite tröttare + ont i brösten fast inte på värsta sättet. Tog ett nytt test som visade 3+ veckor och förra veckan visade det 2-3.. vet att cb kan va lite dåliga att lita på men känns bra iallafall <3

• längtan18

Hakar också på här, plussade igår 13/5 :) det är första barnet och tredje försöket. 1000 tankar som snurrar runt eftersom allt är så nytt.

• Missdalvik
    längtan18 skrev 2018-05-14 13:47:30 följande:

Hakar också på här, plussade igår 13/5 :) det är första barnet och tredje försöket. 1000 tankar som snurrar runt eftersom allt är så nytt.

Grattis :) spännande med första barnet!
  • längtan18
    Missdalvik skrev 2018-05-14 16:00:43 följande:

Grattis :) spännande med första barnet!

Jaa, så mkt känslor just nu! Har du barn sedan tidigare? :)
  • maawliiin

Hej!

Jag plussade den 11 maj och enligt appen (NC) är jag i vecka 4+1. Har haft molande värk och lite stickningar i tjejmagen. BIM var i lördags och fortfarande nervös över att mensen ska komma eller att jag inbillar mig. Har tagit tre test hittills ???? jag har tidigare varit med om ett tidigt missfall, var lyckligtvis inte medveten om vad som hände då jag vid det tillfället inte visste om att jag var gravid då min cykel var väldigt oregelbunden. Mådde vid det tillfället inte bra psykiskt, åt antidepressiva och hade ingen stabil tillvaro, mycket stress. Som jag antar är bidragande faktorer till MF, känns jobbigt nu i efterhand att inse vad man gick igenom, blundade nog lite för det vid tillfället. Men nu i efterhand när jag är mer medveten om vad som händer i kroppen och känslan är så bekant är jag rädd att det ska hända igen. Jag försöker lugna mig själv, ta det dag för dag och få glädjas lite åt pluset. Har bokat inskrivning till MVC 28 maj. Vet inte om det är för tidigt eller ej? Juste, värt att nämnas är att jag inte har några barn sen tidigare och inte varit medvetet gravid tidigare. Därav lite okunnig, nervös och spattig ???? jag och min sambo är så redo man kan bli att möta en graviditet, med skräckblandad förtjusning. Jag är nog mest glad och hoppfull och han mer eller mindre livrädd ???? ser fram emot att få dela med mig och följa er andra henom processen. Så skönt att få säga till någon och ventilera sig lite i detta tidiga skede ???? appen beräknar BF till 29 Jan-19, så långt bort men samtidigt skrämmande nära!

• Missdalvik
    längtan18 skrev 2018-05-14 16:55:41 följande:

Jaa, så mkt känslor just nu! Har du barn sedan tidigare? :)

Förstår det! Ja, jag har en pojk på 2 år så detta blir andra barnet. Men tycker jag är minst lika nojig och orolig för allt ändå, haha. Kanske är något inbyggt hos oss kvinnor :)
  • maawliiin

Och juste, finnar, massa finnar! På kinder och hals! Någon annan som känner igen sig i det här? Känner mig som en tonåring igen!

• längtan18
    Missdalvik skrev 2018-05-14 21:27:39 följande:

Förstår det! Ja, jag har en pojk på 2 år så detta blir andra barnet. Men tycker jag är minst lika nojig och orolig för allt ändå, haha. Kanske är något inbyggt hos oss kvinnor :)

Det är väl det ;) haha. Känns inte som om det är konstigt att man blir nojjig även fast det är andra barnet :)
  • Missma01

Hur har ni gjort med vitaminer för gravida, har ni börjat äta eller när rekommenderar de att man gör det? Jag minns inte när jag började med det förra graviditeten :P Har ätit folsyra i ca 1 ½ månad nu. Sen när brukar man skriva in sig hos barnmorskan, tror vi gjorde det runt v 8 sist, kan det stämma?
    Glömde skriva att jag har BF 25/1 :)

Jag tar universitetsexamen om ca 1 månad och har sedan i april ett jobb som väntar, dock börjar jag det inte först i augusti då det är en lärartjänst. Känner mig lite halv dum och som att jag "sviker" jobbet och ställer till det när jag nu innan jag ens börjat jobba är gravid. Ska träffa alla kollegor och rektorn i juni så måste berätta då för om jag väntar tills jag börjar jobba i höst så är jag då i v18, vilket känns lite väl sent. Hur ser det ut för er andra, har ni någon erfarenhet va att precis fått nytt och sedan bli gravid?

• essii

Hej tjejer! Jag hoppar in här jag med eftersom jag plussade nu på morgonen Skrattande Ser ut som att jag bör ha BF 19 januari - wihooo! 

Svar på tråden BF jan2019