CatlinB skrev 2018-04-25 19:24:04 följande:
Det har du alldeles rätt i. Det är nog jag som övertänker saker in i det minsta!
Alltså JA!! Håller med dig, informationen var minimal.. Jag fick googla och läsa om det själv för ingen hade sagt något på mvc. Jag fick höra om det först efter jag fått min son. Så dåligt av dem!
Ah så lika vi är, också ensam, med en sambo som. Jobbar kvällar. Jag känner igen allt du skriver, jag minns att i mitt huvud -alltså i tanken, så ville jag vara glad, men kroppen ville inte le. Inget var kul, intressant eller fantastiskt. Jag skämdes också, så utåt verkade jag vara världens lyckligaste men när kvällen kom kunde jag sätta mig inne i badrummet och storgråta - helt utan någon speciell anledning.
Hux flux är det bästa som hänt oss med andra ord :D tycker det är kul att höra andras fluxiga historier där inget var planerat, det känns ibland som om det är skamligt om det inte är planerat (hur vissa folk bara drar till den där blicken när man berättar). Alla är ju inte så, såklart!
Jag har faktiskt känt lite mystiska saker idag, diffust illamående och lite ilningar vid ljumsken. Det kan likt förbannat vara hjärnspöken förvisso.. Känns så tidigt att ens kunna känna det minimala.
Det är så himla lätt att övertänka och analysera! Jag är väldigt mycket expert inom det området. Ja men exakt samma här!! Det var i stort sett bara min sambo och mamma som visste om att jag var deprimerad och det va min mamma som nämnde det. Så då googlade jag på det och vips så visste jag att det va det det handlade om! Faktiskt dåligt, det borde vara lika självklart att diskutera om som förlossningen!
Ja men precis så!! Verkligen!! Man försökte verkligen vara glad utåt, för allt skulle ju vara så perfekt och man skulle ha den där fantastiska bebisbubblan.. men inombords ville man vara vara hemma och gömma sig under kudden! Jag hoppas verkligen att jag slipper det denna gång och att man hittar någon skön mamma att vara mammaledig med.
Haha ja verkligen, världens bästa hux flux!! Mer hux flux åt folket! :D ja när jag berättade för folk att jag var gravid ja jävlar va det gick skitsnack hit och skitsnack dit..
Ja samma här!! Har känt mig smått illamående i en dag nu, och haft ont i magen fram och tillbaka sen i helgen. Och jag börjar få liiiite ont i brösten, men det kanske bara är en önskan haha! Åh vi får hoppas att det inte är på låtsas.. du har ju ändå spännande känningar! Heja heja!! :D när ska du våga testa?