• CatlinB

Bim 4/5, någon annan som planerar syskon?

Jag vet att det finns ofantligt många trådar om att planera barn, men jag hittade ingen som jag kände passa mig.

Jag har en son som kom i början på förra året. Det var en ganska svår förlossning som har satt sina spår. Därav finns en rädsla blandad med längtan efter ett syskon. Jag försöker väl hitta någon som också planerar att bli gravida med ett syskon detta året, med en tidigare svår förlossning.

Tänkte väl mest att vi kan stötta varandra längst resan.

Beräknad BIM är 4/5 , detta är vårt första försök.

Någon annan?

• Svar på tråden Bim 4/5, någon annan som planerar syskon?
  • CatlinB
    CBF skrev 2018-04-26 22:31:34 följande:

Ja alltid kul att prova på ändå! Man vet ju aldrig hur det funkar för en själv innan man provat :D

Åh vad spännande det lät!! Jag håller just nu på att plugga till sista kurser via komvux för att senare bli läkare är tanken! :D och vart återstår att se! Förhoppningsvis Stockholm!

lullis94 skrev 2018-04-27 00:13:34 följande:

Va kul att ni också pluggar! Jag pluggar till energiingenjör :D

Hur tror ni det går att vara gravid/få barn/ta hand om barn och plugga? :)

Så vi alla pluggar! Så kul :D

Läkare och energiingenjör! Wow, låter helt värsta imponerande alltså!! High-five till oss som har barn, planerar fler barn, samtidigt som vi bygger vår framtid inom arbetslivet också! Grymt! :)

Jag har för alltid, sålänge jag kan minnas, prioriterat jobb.. Så för mig kommer det vara så skönt att börja plugga igen. Även om jag mitt i det hela får ta en termin ledigt (om den möjligheten finns, vilket de brukar göra) pga barnen så rör det inte mig så mycket. Man får se det som en investering i barnens, Och ens egna liv :)

CBF hur mår du idag? :D
  • CatlinB

Föresten, nu är jag waaaaay in the future men, igår satt jag och kollade på namn som jag hade kunnat tänka mig om det blir en till pojke (vi har redan flicknamn klart, hehe) men alltså jag hittade inget som kändes bra :'D

Har ni några ess i rocken när det kommer till pojknamn?

Sorry för att jag gör tråden till en alltiallo-tråd....

• lullis94
    CatlinB skrev 2018-04-27 15:49:29 följande:

Föresten, nu är jag waaaaay in the future men, igår satt jag och kollade på namn som jag hade kunnat tänka mig om det blir en till pojke (vi har redan flicknamn klart, hehe) men alltså jag hittade inget som kändes bra :'D

Vi hade också lätt för tjejnamn när vi fick barn sist så de namnen finns kvar om det blir ett barn till som blir en tjej, men killnamn är svårt... Vår son heter Knut leo noa, leo hette hästen jag sålde pga att jag inte hade tid när jag fick barn och knut och noa var de namn vi kunde tänka oss :P fler namn kom vi inte på som vi kunde tänka oss. (båda jobbar/joggat på förskola en längre tid så många namn assosieras till barn på förskolan som oftast är negativt)
  • CatlinB
    lullis94 skrev 2018-04-27 16:52:52 följande:

Vi hade också lätt för tjejnamn när vi fick barn sist så de namnen finns kvar om det blir ett barn till som blir en tjej, men killnamn är svårt... Vår son heter Knut leo noa, leo hette hästen jag sålde pga att jag inte hade tid när jag fick barn och knut och noa var de namn vi kunde tänka oss :P fler namn kom vi inte på som vi kunde tänka oss. (båda jobbar/joggat på förskola en längre tid så många namn assosieras till barn på förskolan som oftast är negativt)

Flicknamn är redan bestämt sen läääänge, haha.

Ja killnamn är verkligen svårt, Leon är det närmsta tänkbara just nu, noa är förvisso jättefint det också!

Haha ja det kan jag tänka mig! Men ni lyckades bra med namnen tycker jag :D
  • lullis94
    CatlinB skrev 2018-04-27 17:10:49 följande:

Flicknamn är redan bestämt sen läääänge, haha.

Ja killnamn är verkligen svårt, Leon är det närmsta tänkbara just nu, noa är förvisso jättefint det också!

Haha ja det kan jag tänka mig! Men ni lyckades bra med namnen tycker jag :D

Jag vet inte hur ni tänker kring namn, vi ville ha ett enkelt namn att stava och som inte behöver bokstaveras för att veta stavningen. Just nu kämpar vi med att få honom att säga knut och inte bara "nut" :P
  • CBF
    CatlinB skrev 2018-04-27 15:19:44 följande:

Så vi alla pluggar! Så kul :D

Läkare och energiingenjör! Wow, låter helt värsta imponerande alltså!! High-five till oss som har barn, planerar fler barn, samtidigt som vi bygger vår framtid inom arbetslivet också! Grymt! :)

Jag har för alltid, sålänge jag kan minnas, prioriterat jobb.. Så för mig kommer det vara så skönt att börja plugga igen. Även om jag mitt i det hela får ta en termin ledigt (om den möjligheten finns, vilket de brukar göra) pga barnen så rör det inte mig så mycket. Man får se det som en investering i barnens, Och ens egna liv :)

CBF hur mår du idag? :D

Haha ja många saker gemensamt här inne! :D ja verkligen en riktigt stor high-five till oss!!

Tycker det låter som en väldigt bra investering! :D

Jag mår bra idag! Ingenting nytt och känns som om allt har börjat avta, känner ingenting nu :( du då? :D
  • CBF
    CatlinB skrev 2018-04-27 15:49:29 följande:

Haha ja alltså vi har tjejnamn klart men vi tjaffsat om pojknamn haha! Det är så himla svårt!! Vi är från två olika länder så vi vill ha något som funkar överallt, så det får inte vara alldeles för svenskt om ni förstår hur jag menar! :D så jag har veeeerkligen inga ess i rockarmen! Dock så gillar jag Matheo, men det fick jag ett rejält avslag på!
  • CatlinB
    CBF skrev 2018-04-27 19:47:48 följande:

Haha ja alltså vi har tjejnamn klart men vi tjaffsat om pojknamn haha! Det är så himla svårt!! Vi är från två olika länder så vi vill ha något som funkar överallt, så det får inte vara alldeles för svenskt om ni förstår hur jag menar! :D så jag har veeeerkligen inga ess i rockarmen! Dock så gillar jag Matheo, men det fick jag ett rejält avslag på!

Detta är hur KUL som helst att läsa!! Min sambo är från Kanada, så ett jättesvenskt namn funkar inte riktigt här heller. Vi pratar engelska hemma (han började nyss sfi) .. Och vår son, SOM HETER MATEO :'D pratar med störst sannolikhet också engelska nu i början (det är språket han mest är van vid, även ifall jag pratar svenska med han) . Så jag förstår vad du menar.. Det måste vara lite internationellt!

Vi kan tex aldrig döpa vårt barn med något som har ett "Ö" i sig, det låter som om min sambo håller på att kvävas eller något när han försöker uttala det :'D

Vad har ni för tjejnamn klart? :D
  • CatlinB
    lullis94 skrev 2018-04-27 18:06:06 följande:

Jag vet inte hur ni tänker kring namn, vi ville ha ett enkelt namn att stava och som inte behöver bokstaveras för att veta stavningen. Just nu kämpar vi med att få honom att säga knut och inte bara "nut" :P

Eftersom min sambo är från Kanada så får det inte vara för svenskt, det ska liksom klicka på svenska och engelska! :)

Haha nää vad söt!!! <3
  • CBF
    CatlinB skrev 2018-04-27 20:03:26 följande:

Detta är hur KUL som helst att läsa!! Min sambo är från Kanada, så ett jättesvenskt namn funkar inte riktigt här heller. Vi pratar engelska hemma (han började nyss sfi) .. Och vår son, SOM HETER MATEO :'D pratar med störst sannolikhet också engelska nu i början (det är språket han mest är van vid, även ifall jag pratar svenska med han) . Så jag förstår vad du menar.. Det måste vara lite internationellt!

Vi kan tex aldrig döpa vårt barn med något som har ett "Ö" i sig, det låter som om min sambo håller på att kvävas eller något när han försöker uttala det :'D

Vad har ni för tjejnamn klart? :D

Hahahaha det är ju helt galet!!! Vilka sammanträffanden! Det måste vara ödet :D haha ja namn med ö går ju verkligen inte då haha! Då går Östen fetbort då! :?D

Gud va mysigt med en liten människa som pratar engelska, så gulligt! Min sambo pluggade också lite SFI men sen började han jobba så han lärde sig via jobbet sen istället och nu pratar vi svenska hela tiden för nu kan han det flytande :D
Svar på tråden Bim 4/5, någon annan som planerar syskon?