• CatlinB

Bim 4/5, någon annan som planerar syskon?

Jag vet att det finns ofantligt många trådar om att planera barn, men jag hittade ingen som jag kände passa mig.

Jag har en son som kom i början på förra året. Det var en ganska svår förlossning som har satt sina spår. Därav finns en rädsla blandad med längtan efter ett syskon. Jag försöker väl hitta någon som också planerar att bli gravida med ett syskon detta året, med en tidigare svår förlossning.

Tänkte väl mest att vi kan stötta varandra längst resan.

Beräknad BIM är 4/5 , detta är vårt första försök.

Någon annan?

• Svar på tråden Bim 4/5, någon annan som planerar syskon?
  • CatlinB
    CBF skrev 2018-04-26 15:39:44 följande:

Åh vad spännande! Undra om det var en sådan jag testade med sist jag var gravid kanske :D minns att det iallafall stod vecka 1-2 på stickan så måste ha testat tidigt! Ja jag ska nog också vänta, iallafall till nästa helg. Kanske på fredagen alternativt lördagen!

Ah det är samma här! Samma symptom som igår! Åh jag vill bara att det ska förvärras, låter ju sjukt att man vill ha ondare haha men det är ju iaf ett gott tecken i sånt fall! Det är iallafall skönt att många delar med sig hur man känner oavsett om man senare får reda på att man är gravid eller ej, för då känns det inte som att man blir dumförklarad iallafall!

Ja klart du får fråga! Jag har velat med att ställa in appen på 28 dagar och 30 dagar för att inte försöka missa något av de. Så enligt appen skulle jag ha hagt ägglossning i lördags, söndags eller i måndags! Så vi hade det mysigt i måndags, fredags, lördags, söndags och i tisdags! Så jag hoppas verkligen vi lyckats pricka in! Ni då? Jag önskade jag dubbelkollar med Äl stickor men orkade inte lägga pengar på det haha! (Fattig student)

Det är säkert med clearblue early du testat med då!

Alltså ja, det har du faktiskt helt rätt i. Det är verkligen skönt att läsa hur andra också går igenom det, och kunna prata med andra som är i samma situation. Vi alla delar ju samma vilja och längtan!

Det låter ju onekligen som om ni prickat in äl iallafall! Håller verkligen tummarna för det :D

Vi mysde (mös?) från den 14 varannan dag fram till den 19. Sen den 20 (då jag skulle haft äl) 21, och 22. Tog första äl-testet den 19 och då visa det svagt plus, samma den 20.de. Men ja, enligt förpackningen så ska man läsa ett svagt plus som negativt. Så jag är förvirrad.. haha. Vad hände med min äl? :'D

Tycker det är lite stressigt med äl-stickor faktiskt så funkar det inte denna gången så skippar jag dem nästa månad. Jag blir också en fattig student till hösten!
  • CatlinB
    lullis94 skrev 2018-04-26 21:02:03 följande:

Jag håller tummarna för er att ni får ett plus :D själv har mensen precis slutat så nu gäller det bara att hinna mysa och en lång väntar :( önskar cykeln var 28 dagar, men min är 35-36 dagar :(

Tack fina du!

Försök att inte tänka så mycket på det just nu utan mys på, njut av allt, och håll hoppet uppe! Vi finns här för att stötta dig i den långa väntan! :)

Jag läste i någon tråd för ett tag sen där någon hade en cykel på 42 dagar! Jag förstod hennes frustration och jag förstår din... Men!!! Nu har du iaf avklarat mensen! Nu väntas det massa mys :D
  • CBF
    CatlinB skrev 2018-04-26 21:38:03 följande:

Det är säkert med clearblue early du testat med då!

Alltså ja, det har du faktiskt helt rätt i. Det är verkligen skönt att läsa hur andra också går igenom det, och kunna prata med andra som är i samma situation. Vi alla delar ju samma vilja och längtan!

Det låter ju onekligen som om ni prickat in äl iallafall! Håller verkligen tummarna för det :D

Vi mysde (mös?) från den 14 varannan dag fram till den 19. Sen den 20 (då jag skulle haft äl) 21, och 22. Tog första äl-testet den 19 och då visa det svagt plus, samma den 20.de. Men ja, enligt förpackningen så ska man läsa ett svagt plus som negativt. Så jag är förvirrad.. haha. Vad hände med min äl? :'D

Tycker det är lite stressigt med äl-stickor faktiskt så funkar det inte denna gången så skippar jag dem nästa månad. Jag blir också en fattig student till hösten!

Då ska jag nog testa med en sådan igen :D

Ja jag hoppas ju verkligen det! Vill bara veta nu nu nuuuuu!!

Åh vad spännande! Då har ni ju iallafall verkligen försökt! :D håller alla tummar och tår!!

Ja det va väl lite det jag kände också tror jag, den där stressen med Äl stickor.. men men, ska bli kul att prova nästa månad om det inte tar sig nu :D high-five till studentlivet! Vart/vad ska du plugga?
  • CatlinB
    CBF skrev 2018-04-26 22:02:24 följande:

Då ska jag nog testa med en sådan igen :D

Ja jag hoppas ju verkligen det! Vill bara veta nu nu nuuuuu!!

Åh vad spännande! Då har ni ju iallafall verkligen försökt! :D håller alla tummar och tår!!

Ja det va väl lite det jag kände också tror jag, den där stressen med Äl stickor.. men men, ska bli kul att prova nästa månad om det inte tar sig nu :D high-five till studentlivet! Vart/vad ska du plugga?

Haha ja man blir verkligen otålig!! Ska också köra på clearblue! :D ja alltså detta var första gången jag prova äl stickor, kände väl att jag ville prova och se hur det var, känns som det flesta kör med stickorna liksom!

High-five!! Jag ska läsa Strategisk inköp och upphandling i Malmö. Vart pluggar du? Och till vad? :D
  • CBF
    CatlinB skrev 2018-04-26 22:14:55 följande:

Haha ja man blir verkligen otålig!! Ska också köra på clearblue! :D ja alltså detta var första gången jag prova äl stickor, kände väl att jag ville prova och se hur det var, känns som det flesta kör med stickorna liksom!

High-five!! Jag ska läsa Strategisk inköp och upphandling i Malmö. Vart pluggar du? Och till vad? :D

Ja alltid kul att prova på ändå! Man vet ju aldrig hur det funkar för en själv innan man provat :D

Åh vad spännande det lät!! Jag håller just nu på att plugga till sista kurser via komvux för att senare bli läkare är tanken! :D och vart återstår att se! Förhoppningsvis Stockholm!
  • lullis94
    CBF skrev 2018-04-26 22:31:34 följande:

Ja alltid kul att prova på ändå! Man vet ju aldrig hur det funkar för en själv innan man provat :D

Åh vad spännande det lät!! Jag håller just nu på att plugga till sista kurser via komvux för att senare bli läkare är tanken! :D och vart återstår att se! Förhoppningsvis Stockholm!

CatlinB skrev 2018-04-26 22:14:55 följande:

Va kul att ni också pluggar! Jag pluggar till energiingenjör :D

Hur tror ni det går att vara gravid/få barn/ta hand om barn och plugga? :)
  • CBF
    lullis94 skrev 2018-04-27 00:13:34 följande:

Va kul att ni också pluggar! Jag pluggar till energiingenjör :D

Hur tror ni det går att vara gravid/få barn/ta hand om barn och plugga? :)

Åh vad roligt!! :D det går superbra att plugga med barn! Jag hoppade på treårig utbildning på universitetet direkt efter min mammaledighet sist! Och i somras tog jag examen på den. Så det gick jättebra! Dock inte nöjd med självs programmet så därför väljer jag att plugga om. Men jag fick extremt bra självdisciplin! Man var liksom illa tvungen att göra allt i tid för man tänkte alltid, tänk om mitt barn blir sjukt eller så!
  • lullis94
    CBF skrev 2018-04-27 08:34:15 följande:

Åh vad roligt!! :D det går superbra att plugga med barn! Jag hoppade på treårig utbildning på universitetet direkt efter min mammaledighet sist! Och i somras tog jag examen på den. Så det gick jättebra! Dock inte nöjd med självs programmet så därför väljer jag att plugga om. Men jag fick extremt bra självdisciplin! Man var liksom illa tvungen att göra allt i tid för man tänkte alltid, tänk om mitt barn blir sjukt eller så!

Men då hade du barnet på förskola när du pluggade eller hade du barnet hemma? :)
  • CBF
    lullis94 skrev 2018-04-27 10:35:48 följande:

Men då hade du barnet på förskola när du pluggade eller hade du barnet hemma? :)

Då hade jar barnet på fsk :) så att ha barnet hemma vet jag ju såklart inte! Men det kan nog också funka det också såklart! :D
  • lullis94
    CBF skrev 2018-04-27 10:57:56 följande:

Då hade jar barnet på fsk :) så att ha barnet hemma vet jag ju såklart inte! Men det kan nog också funka det också såklart! :D

Jag fick min son under studier och hoppade då av flr jag klarade inte av det. Nu har jag tagit upp det igen och vill ha barn och risken är stor att jag blir gravid innan jag är klar och får barn under studierna igen. Men hoppas då att jag kommit in i det och att det går denna gång :/
Svar på tråden Bim 4/5, någon annan som planerar syskon?