• CatlinB

Bim 4/5, någon annan som planerar syskon?

Jag vet att det finns ofantligt många trådar om att planera barn, men jag hittade ingen som jag kände passa mig.

Jag har en son som kom i början på förra året. Det var en ganska svår förlossning som har satt sina spår. Därav finns en rädsla blandad med längtan efter ett syskon. Jag försöker väl hitta någon som också planerar att bli gravida med ett syskon detta året, med en tidigare svår förlossning.

Tänkte väl mest att vi kan stötta varandra längst resan.

Beräknad BIM är 4/5 , detta är vårt första försök.

Någon annan?

• Svar på tråden Bim 4/5, någon annan som planerar syskon?
  • lullis94
    CatlinB skrev 2018-04-21 12:33:31 följande:

Okej, samma tid som det tog för mig att må bättre. Nej man ångrar såklart inget av det man gått igenom, man lär sig så otroligt mycket och växer som människa. Man är så mycket starkare än vad man tror :)

Får jag fråga hur det går med allt just nu? Har du passerat BIM än? :)

Jag har precis fått mens, både glad och förstörd. Vill ha ett syskon men gruvar mig. Kan bli lättsamt denna gång, vad vet man. Jag är duktig på att oroa mig för hur saker ska bli som sedan aldrig är ett problem utan blir naturligt. Kanske är så med att skaffa ett syskon :)

Hur går det för dig då? :)
  • mjaomjao

Hej! Bim 3/4

Har ett barn på två år precis. Velat skaffa syskon länge men partner varit deppig, känns inte hundra m läget men eftersom jag är 34 o vill ha fler än två kids så känns det bråttom..

Kejsarsnitt m första o d gick superbra.

Bim 3/4 mjaumjau
  • CatlinB
    lullis94 skrev 2018-04-21 13:59:19 följande:

Jag har precis fått mens, både glad och förstörd. Vill ha ett syskon men gruvar mig. Kan bli lättsamt denna gång, vad vet man. Jag är duktig på att oroa mig för hur saker ska bli som sedan aldrig är ett problem utan blir naturligt. Kanske är så med att skaffa ett syskon :)

Hur går det för dig då? :)

Håller hoppet uppe! :)

Det är så sant, man kan spekulera bäst man vill men sanningen är den att man inte kan dra en slutsats redan nu. Det blir som det blir :)

Och vi hoppas på bra!!!

Nja, enligt mina beräkningar och min app skulle jag ha ÄL igår men teststickorna visar negativt?

Lite förvirrande.. :/
  • lullis94
    CatlinB skrev 2018-04-21 20:13:49 följande:

Håller hoppet uppe! :)

Det är så sant, man kan spekulera bäst man vill men sanningen är den att man inte kan dra en slutsats redan nu. Det blir som det blir :)

Och vi hoppas på bra!!!

Nja, enligt mina beräkningar och min app skulle jag ha ÄL igår men teststickorna visar negativt?

Lite förvirrande.. :/

Jag gav upp stickorna, det blev bara dyrt och jag fick inte ut något av dem i alla fall. Men man vill ju veta. Jag ska säga åt min sambo att vi ska köra varannan dag, det har jag hört ska vara effektivt. Då behöver man inte tänka på om man träffar äl eller inte :)
  • CatlinB
    mjaomjao skrev 2018-04-21 15:48:28 följande:

Hej! Bim 3/4

Har ett barn på två år precis. Velat skaffa syskon länge men partner varit deppig, känns inte hundra m läget men eftersom jag är 34 o vill ha fler än två kids så känns det bråttom..

Kejsarsnitt m första o d gick superbra.

Oh två dagar innan mig! Så kul att du hitta hit :)

Ja, jag är 30 och känner väl lite samma där. Jag vet inte riktigt, hur vet man när det är rätt läge liksom. Om man vill kan man för evigt komma på undanflykter..

Känner du dig redo för ett syskon?

Skönt att snitt har gått bra för någon! Känns lugnare nu om jag väljer att gå den vägen :)
  • CatlinB
    lullis94 skrev 2018-04-21 20:19:09 följande:

Jag gav upp stickorna, det blev bara dyrt och jag fick inte ut något av dem i alla fall. Men man vill ju veta. Jag ska säga åt min sambo att vi ska köra varannan dag, det har jag hört ska vara effektivt. Då behöver man inte tänka på om man träffar äl eller inte :)

Nej förstår inte varför de visar negativt och alla appar jag dubbelkollat med säger den 20.de. märkligt.

Ja vi kör varannan dag och har gjort sen 6 dagar innan ÄL. Får väl hoppas vi prickar in det trots att stickorna visar annat! Håll tummarna :D
  • lullis94
    CatlinB skrev 2018-04-21 20:29:53 följande:

Nej förstår inte varför de visar negativt och alla appar jag dubbelkollat med säger den 20.de. märkligt.

Ja vi kör varannan dag och har gjort sen 6 dagar innan ÄL. Får väl hoppas vi prickar in det trots att stickorna visar annat! Håll tummarna :D

CatlinB skrev 2018-04-21 20:29:53 följande:

Håller tummarna för er :D
  • mjaomjao
    CatlinB skrev 2018-04-21 20:19:47 följande:

Oh två dagar innan mig! Så kul att du hitta hit :)

Ja, jag är 30 och känner väl lite samma där. Jag vet inte riktigt, hur vet man när det är rätt läge liksom. Om man vill kan man för evigt komma på undanflykter..

Känner du dig redo för ett syskon?

Skönt att snitt har gått bra för någon! Känns lugnare nu om jag väljer att gå den vägen :)

Hej, ja, faktiskt har alla jag känner som valt snitt pga olika skäl, varit nöjda. Dom som fött vaginalt har däremot vitt skilda upplevelser.. Nu är det ju såklart inget man kan vara säker på, hur ens egen kropp kommer reagera (såg att några i denna tråd som hade dåliga upplevelser) smen de siffror jag sett visar att chansen för bestående skador är mindre vid planerade kejsarsnitt vs vaginala förlossningar.

Jo jag har känt mig redo sen första var typ 8 månader och min snubbe är vanligtvis världens mest barnkära person men så kom hans depression och allt ställdes på ända..

Tar inga äl-test denna gång utan försöker kolla på flytningarna,, ser inte lovande ut denna månad tyvärr..
    Bim 3/4 mjaumjau
  • CatlinB
    mjaomjao skrev 2018-04-22 11:47:47 följande:

Hej, ja, faktiskt har alla jag känner som valt snitt pga olika skäl, varit nöjda. Dom som fött vaginalt har däremot vitt skilda upplevelser.. Nu är det ju såklart inget man kan vara säker på, hur ens egen kropp kommer reagera (såg att några i denna tråd som hade dåliga upplevelser) smen de siffror jag sett visar att chansen för bestående skador är mindre vid planerade kejsarsnitt vs vaginala förlossningar.

Jo jag har känt mig redo sen första var typ 8 månader och min snubbe är vanligtvis världens mest barnkära person men så kom hans depression och allt ställdes på ända..

Tar inga äl-test denna gång utan försöker kolla på flytningarna,, ser inte lovande ut denna månad tyvärr..

Såklart är det helt sant :) alla läker vi på vårt sätt. Men blev ändå lugnare att någon har en bra erfarenhet av det.

Jag förstår.. Det måste vara jobbigt för dig, jag sitter här och känner med dig, verkligen. Jag hoppas att depressionen ger med sig så att din familj kan få växa och känna all den lycka som den ger.

Jag kör för första gången med äl-stickor... Men om de får bestämma så har jag inte ens haft äl denna månaden :/ negativ på alla. Så förvirrande.

Blir nog inget här heller...

Nästa månad!! :)
  • niiskuneiti
    CatlinB skrev 2018-04-20 21:24:50 följande:

Sjätte försöket gillt!! Hoppas jag!!! :)

Din historia låter inte som en höjdare precis så jag förstår verkligen att det är med blandade känslor kring det. Jag hoppas innerligen att det inte blir så denna gången, dem säger att den ena graviditeten inte är den andra likt.. Vi får hoppas på det!

Skönt att du får stöd från mvc redan nu, all hjälp är uppskattad och speciellt om man redan gått igenom något jobbigt.

Nu är dina barn äldre än vad min son är, han är 1 år, men känner du någonsin oro över att tiden inte kommer räcka för att ha en ny liten en (plus 3 hundar)?

Jag måste vara ärlig och säga att det skrämmer mig ibland. Inte att tiden inte kommer räcka kanske men just det här med att vara där lika mycket för båda samtidigt (det är ju helt omöjligt ibland?)..

Och du som redan har två barn, hur är det?

Jag vill så gärna ha ett syskon till han då jag själv är uppväxt med 4 syskon och vi har alltid haft det så himla kul, och stöttat varandra oavsett. Det är en fin kärlek att få uppleva. Jag är bara så rädd för att vara otillräcklig.

Sen skrämmer förlossningen mig också, är berättigad en snitt men båda ni två verkar ha haft ofantligt ont och lidit mycket av det... Hade du gjort om snitt igen eller hade du hellre fött vaginalt?

Läste att du är 30, det är jag också. Och jag har bim dagen efter dig, 5/5. Hade äl i helgen men är tveksam då jag fick bruna flytningar. Har ännu idag så tre dagar, väldigt sparsamma dock. Men jag brukar aldrig ha det så tänker ju automatiskt det är nåt fel med ägglossningen :/ men vi får se :)

Vi får verkligen hoppas att graviditeterna kan vara helt olika! Ja, samma här! Tiden kommer nog räcka men att kunna vara där lika mycket för alla. Jag upplever det svårt nu redan med två. Fast jag tror lite svårare gör det att ett av barnen är mitt och andra är bonusbarn. Men det har tiden hjälpt med och det har blivit lättare och jag hoppas det blir ännu lättare senare.

Jag har funderat mycket på om jag vill ha snitt eller inte. Men jag vet inte. På nåt sätt vill jag uppleva vaginal förlossning om detr möjligt men det är inte säkert jag får det heller. Under snittet hamnade de skära upp livmodern extra mycket för att få ut henne och det kan vara ett hinder för vaginal förlossning sen. Så jag försöker att inte tänka på det så mycket nu och ta det först senare sen då en läkare gjort bedömning vad hen rekommenderar för mig. Så jag nu inte ställer in mig på nåt och sen blir besviken. Och sen då jag vet hur graviditeten har varit.
Svar på tråden Bim 4/5, någon annan som planerar syskon?