• EIJ90

Bli gravid efter missfall följas åt

Startar denna tråden för att vi som drabbats av missfall kan följas åt och stötta varandra fram till en lyckad graviditet.

Vår första graviditet slutade tyvärr i missfall i v 7 för några veckor sedan. Man känner sig ensam och klart orolig även om man i efterhand förstår att det är ganska vanligt. Vi blev gravida relativt snabbt (andra "riktiga" försöket) så får vara glada för det. Vi hann aldrig berätta för någon och nu känns det inte aktuellt så känns bättre att skriva av sig här. Nu inväntar vi nästa Äl och hoppas på att bli gravida snart igen.

Under min graviditet upplevde jag nästan inga symtom förutom molvärk, trötthet och metallsmak. Trodde tidigt att något inte stämde eftersom cb med veckoindikatorn visade en vecka för lite redan från start plus avsaknanden av illamående. Jag tempar med NC och nu har äntligen tempen varit nere på normala temperaturer i 5 dagar. När borde Äl komma igång igen?

Finns det fler som är i samma sits? Känns så stressande att man inte vet om det kommer fungera nästa gång och känns som att alla runtomkring en blir gravida direkt, oplanerat jag och utan problem. Livet känns orättvist.

Finns det fler som försöker bli gravida efter missfall och kanske nån som drabbades i sin första graviditet? Nån med erfarenhet där det gått bra efter missfall? All stöttning är välkommen!

• Svar på tråden Bli gravid efter missfall följas åt
  • Wictoria90
    Anonym (Worrier) skrev 2018-11-10 13:49:02 följande:

Ja, jag har plussat på motsvarande äl+11, äl+10, äl+10 och nu denna gången plussade jag äl+8.

Här är en till med 3 missfall i bagaget!! Förstår din proxy hoppas det går vägen för dig denna gången <3
  • Wictoria90
    Anonym (Worrier) skrev 2018-11-10 13:49:02 följande:

Ja, jag har plussat på motsvarande äl+11, äl+10, äl+10 och nu denna gången plussade jag äl+8.

Här är en till med 3 missfall i bagaget!! Förstår din proxy hoppas det går vägen för dig denna gången <3
  • Jojjans
    vinterbebis12 skrev 2018-11-12 07:21:53 följande:

Läste din historia ni <3. De tog prover för att avgöra vilken infektion som orsakade min blodförgiftning och efter aborten skickades moderkakan skickades för provtagning. Vet inte om det är möjligt att fastställa bakterie vid misstänkt infektion i fostervattnet? Om jag vore du skulle jag försöka få en uppföljning och be om att få bli testad för GBS nu samt tidigt i nästa graviditet. I många andra länder screenas samtliga gravida för GBS-bakterien. Stor kram

Jag har också tänkt att om det var gbs så borde det ha hittats när dom skickade moderkakan på analys? Men hur som helst så bil jag testa mig för det i nästa graviditet...
  • Eureka

Hej på er!

Här rullar det på och är idag på cd 12. Mannen åker iväg idag och blir borta till lör-sön. Har hoppat ÄL tester denna månad också då jag mest kommer bli frustrerad om jag får utslag men inte har möjlighet. Med varierande cykel kan ju dock ÄL inträffa lite när som så man vet aldrig ;). Lyckades få till det på cd 10 vilket väl är i tidigaste laget kanske men men. Får satsa på att få till det i slutet av helgen igen helt enkelt och hoppas på det bästa! Hur går det för er? Har du börjat med ÄL-tester än Jojjans?

• Jojjans
    Eureka skrev 2018-11-13 14:04:52 följande:

Hej på er!

Här rullar det på och är idag på cd 12. Mannen åker iväg idag och blir borta till lör-sön. Har hoppat ÄL tester denna månad också då jag mest kommer bli frustrerad om jag får utslag men inte har möjlighet. Med varierande cykel kan ju dock ÄL inträffa lite när som så man vet aldrig ;). Lyckades få till det på cd 10 vilket väl är i tidigaste laget kanske men men. Får satsa på att få till det i slutet av helgen igen helt enkelt och hoppas på det bästa! Hur går det för er? Har du börjat med ÄL-tester än Jojjans?

Har inte börjat än, tror äl kommer komma tidigast torsdag nästa vecka, men mest troligt fredag eller lördag. Jag litar på att min cykel börjat bli stadig nu så testar först måndag/tisdag och framåt för att inte slösa på onödiga test.

Låter smart av dig att inte använda test om det bara kommer göra dig frustrerad. Hoppas det går vägen ändå!
  • saijda

Hej, Är på BIM+4/5 idag. Inte vågat ta test ännu. Har de senaste dagarna vaknat med halsbränna/illamående som dyker upp flera gånger under dagen med samt så drar det i höfterna. Förutom det så är jag extremt trött och humöret svänger.

Ska se om jag vågar ta ett test idag :0

Hur går det för er? :)

• MissJibs

Testade starkare positivt igår på dagen (ej morgonurin). Men idag fick jag ljusbruna flytningar, vilket inte har varit bra tecken för mig. Men jag försöker hålla hoppet uppe. Bim va igår eller i torsdags.
  • saijda

Jag ser kanske ett ytterst svagt streck... men vågar inte hoppas. Så därför tror jag det är negativt :(

Bifogar bild som jag tog nyss... vad tror ni?

• MissJibs
    saijda skrev 2018-11-17 12:31:36 följande:

Jag ser kanske ett ytterst svagt streck... men vågar inte hoppas. Så därför tror jag det är negativt :(

Bifogar bild som jag tog nyss... vad tror ni?

Jag ser :)
  • saijda
    MissJibs skrev 2018-11-17 12:56:20 följande:

Jag ser :)

Jasså!! Åh hoppas då... ska jag ta ett nytt test imorgon eller avvakta några dagar och testa igen?
Svar på tråden Bli gravid efter missfall följas åt