• Långväntanefterdig

Vi som börjat med fertilitetsutredning

Som tråden säger : vi som börjat med utredning. Tänkte att vi kan finnas o stötta varandra här och komma med massa gott pepp och dela erfarenheter.

Jag och min sambo ska faktiskt just idag iväg på utredning. Jättenervöst och jag håller på att krypa ur skinnet typ.... Försökt i 1 år så ska samtidigt bli skönt att få hjälp såklart.

• Svar på tråden Vi som börjat med fertilitetsutredning
  • Mikkans
    KajsaMia skrev 2020-02-06 11:52:04 följande:

Inte bra att jag kommit tillbaka hit på forumet just nu när ni diskuterar hur jobbigt kan det vara med spolningen. Jag som ska på spolningen nästa vecka liksom :D

Säger samma, oroa dig inte. Jag hade extrem otur. Förbered dig med alvedon nån timme innan så är du väl rustad :)
  • Mima93
    KajsaMia skrev 2020-02-06 11:52:04 följande:

Inte bra att jag kommit tillbaka hit på forumet just nu när ni diskuterar hur jobbigt kan det vara med spolningen. Jag som ska på spolningen nästa vecka liksom :D

Jag säger som de andra, oroa dig inte! Ta de smärtstillande som kliniken råder dig till. Själva undersökningen var inte så farlig alls tyckte jag, det var kvällen och dagen efter som jag hade som kraftig mensvärk. Och allt är ju individuellt :)
  • Barnvakten1
    Emlan29 skrev 2020-01-07 12:23:39 följande:

Hoppar in i tråden här, vi är också mitt i utredningen och hade också första mötet i oktober på RMC i Linköping. Verkar som om vi gör det mesta samtidigt Barnvakten 1 , då vi också väntar på träff med läkare nu för att diskutera hur vi går vidare. Hoppas på kallelsen varenda gång man kollar posten...

Spolningen såg bra ut men de konstaterade PCO på mig, men för tillfället har jag regelbundna cykler. Min sambo ska göra ytterligare ett spermieprov innan nästa träff, då det första inte såg superbra ut. Är så nervös över vad som kommer hända sen.. Känns som man inte gör annat än att tänka på barnlösheten och allt därikring. Hur känns det för dig/er?

Hej!

Börjar bli otålig över att vänta på att bli kallad till möte! Har ni hört något än? :) Vi verkar ju ligga lika i fas eftersom ni också var på första mötet i oktober och snart har det gått fyra månader! Försöker tänka positiva tankar men just nu känns det som att tiden bara går och går och att jag aldrig kommer bli gravid..
  • KajsaMia

Tack så mycket tjejer för positiva ord! Ja, det är nog dumt att man blir så rädd ibland. Men det är så alltid inför det nya! Jag hoppas ni ska snart kunna fortsätta med allt, det är otroligt jobbigt med väntan :(

• Barnvakten1
    KajsaMia skrev 2020-02-07 09:59:05 följande:

Tack så mycket tjejer för positiva ord! Ja, det är nog dumt att man blir så rädd ibland. Men det är så alltid inför det nya! Jag hoppas ni ska snart kunna fortsätta med allt, det är otroligt jobbigt med väntan :(

Inte konstigt att du blir orolig och rädd - man googlar och söker en hel del information som barnlös, vet inte hur många skräckhistorier jag läst, men också solskenshistorier också såklart :)

Jaa, den väntan tar kol på en!! Hur lång tid ska det ta?! Vill bara att 2020 blir bättre än 2019! Har fastnat lite i en negativ spiral nu känner jag. Blir nog bättre när man kommer igång med ivf eller liknande!
  • KajsaMia
    Barnvakten1 skrev 2020-02-07 15:35:24 följande:
    Inte konstigt att du blir orolig och rädd - man googlar och söker en hel del information som barnlös, vet inte hur många skräckhistorier jag läst, men också solskenshistorier också såklart :)

Jaa, den väntan tar kol på en!! Hur lång tid ska det ta?! Vill bara att 2020 blir bättre än 2019! Har fastnat lite i en negativ spiral nu känner jag. Blir nog bättre när man kommer igång med ivf eller liknande!
    Jag skulle faktiskt vilja att 2020 ska bli mitt första icke-barnfria år... Men då måste ja ha verkligen hunnit bli gravid, och detta tror jag inte ska hända! Men att veta att 2021 ska bli ett sånt år vore också mer än uppskattat! Det är också någonting jag väntar på - något klart besked och start på ivf. Eller äggdonation om det ska visa sig nödvändigt.
  • Majja92

Hej!

Jag och sambon, 28 och 30, har precis påbörjat utredning då vi har försökt i två år och endast uppnått två tidiga missfall (v.5) så nu är det dags att det händer något!!

Jag har nu varit och lämnat mina blodprover och sambon ska lämna sitt första spermaprov nästa vecka, sen blir det gemensamt möte där vi går igenom provresultaten.

Vet inte vad som skrämmer mig mest, att inget är fel och man måste fortsätta som vanligt, eller att något är fel och vi måste vidta åtgärder :/

Instämmer med er alla att väntan känns oändligt. Som tur är får man ju lite hopp vid varje ÄL så har man något att fördriva tiden med :P

• KajsaMia
    Mikkans skrev 2020-02-07 17:05:49 följande:

Hur ser era AMH värden ut? Mitt öåg på 8.3 med pcos!

0.31 för två mån sen och 0.4 nu. Inte så bra med andra ord ... 
  • Mikkans
    KajsaMia skrev 2020-02-07 17:33:36 följande:

0.31 för två mån sen och 0.4 nu. Inte så bra med andra ord ... 

Tänk att det kan variera så mycket person till person! Vet inte o. 8.3 är så bra heller egentligen. Ligger iaf utanför "normaliteten"
Svar på tråden Vi som börjat med fertilitetsutredning