Hedblomster skrev 2019-05-15 11:28:48 följande:
Har de inte vårdgaranti?! I så fall ska ni få en första tid INOM 3 månader... Trodde alla sjukhus hade det! Fråga om det. Om ni hänvisar till vårdgarantin kanske de fixar fram en tid alternativt ger remiss till annan region.
Ett alternativ är ju annars privat men det kan ju kosta. Finns nog kliniker i Uppsala och Stockholm tex som gör utredning till vanlig patienttaxa men kanske hinner de inte innan de stänger för sommaren. I örebro finns en jättebra privat gynekolog som gör utredning men det kostar några tusen. Det är iaf dr jawad på stortorgets gynekologmottagning och hon kan ordna både kvälls och helgtider ibland om man mailar!
Jag har lite dålig koll på vårdgarantin men gäller det sådana här saker också, som fertilitetsutredning? Det är ju inte direkt ett akut besvär. Men tyckte definitivt hon sa minst 3 månader. Men förstås är det sommarledigheterna som förlänger väntetiderna. Suck...
Ja, så segt att det inte finns nog många privata heller då de också verkar he helt fullt i vårt område. Men ska ringa några imorgon och se hur fullt de verkligen har.
Jag trodde första besöket skulle komma snabbt men förväntae mig lång väntetid ifall det blir aktuellt med IVF eller någon annan behandling.