Hej alla fina...
Hoppar gärna in här och berättar min historia.
Jag har sedan jag var liten föreställt mig hur mitt liv ska se ut.
En fantastisk sambo, ett fint hus, en bra utbildning, ett jobb jag trivs med och några barn som kan förgylla vårt liv.
Jag har ovanligtvis haft ett väldigt smärtfritt liv. Allt har mer eller mindre gått som jag ?planerat?. Jag har fått det jag har velat och har väl någonstans alltid undrat när min dipp skulle komma. Hur jag alltid kan må så bra. Varför de inte händer något hemskt runt omkring mig. Jag är en väldigt tankspridd person. Fundera och fundera. Varför har jag haft den turen? Varför just jag?
För 1 år sedan började jag och min älskade sambo försöka få barn. Jag hade nog velat försöka redan 1 år när vi började så längtan var ju enorm redan vid start. Han trodde det skulle gå snabbt, att de skulle gå på någon månad. Inom mig hoppades ju jag också att det skulle vara så men någonstans inom mig hade jag en känsla av att de inte kommer att gå.
Det gick månad efter månad och ingenting hände. När jag mår dåligt har jag en tendens att göra saker. Hela tiden. Jag vill inte tänka. Ska inte tänka. Borde inte tänka.
Jag började starta mitt eget företag. Det gick bra, väldigt bra. Varför skulle det inte gå bra? Resten i mitt liv har ju gått bra. Jag vet att vad jag än tar mig till kommer jag lyckas med det. Vad jag än vill göra kommer jag att göra det, fullt ut. Men- Det jag ville mest i hela världen lyckades jag inte med.
Vi var på kliniken i fredags för första gången. Tog blodprov, han ska lämna spermatest och andra prover. Jag är så nervös att jag svimmar snart.
Fått rådet av att börja prata med en kurator då jag är tveksam på att jag klarar av detta.
Min sambo tror fortfarande ej det är några problem. Vi vet det inte är problem med hans spermier då han varit gravid tidigare med hans ex men även att vi gjort hemmatest och allt såg väldigt bra ut.
Jag själv har regelbunden ägglossning, regelbunden mens, smal, äter bra, tränar bra och blir 24 år imorgon.. De tuffa är att allting känns bra. Men vad gör man? Hur pallar ni? Jag fattar inte..