Aaanvändare skrev 2018-09-25 21:52:13 följande:
Att det kan skilja så mycket på väntetider! :O Gör våran utredning inom Nu-sjukvården (Trollhättan) och hade ju bara kunnat drömma om att allt skulle bli gjort på en månad. Har snart gått 7 månader sen vi började och har inte kommit någonstans, ringde även här om veckan och då berättade en ssk att det fanns par som väntat sedan årsskiftet 2016/17 och som inte fått läkartid ännu. Tror fasen jag ska ringa gyn och fråga om vi inte kan få en läkartid på sahlgrenska istället om man nu kan göra så x)
Vad segt, låter oerhört jobbigt! Ovissheten är så hemsk också, att inte veta när man kan komma igång :( Jag antar att det kan vara lättare att få tid snabbt i Stockholm. Vi sökte hos en privat klinik där man kan få utredning för landstingskostnad, för de har ett avtal med landstinget. Vi fick komma på provtagning bara två veckor efter att vi ringde och ska snart på ett läkarbesök där vi får svar, det är två veckor efter att vi tog proverna.
På besöket så sade de att de ska skriva en remiss till landstinget så att vi kan få finansierat av dem, men fortfarande göra det på den privata kliniken. Hur lång tid allt det kommer att ta vet jag inte, men den här första biten har gått snabbt. Synd att det ska vara sån skillnad i olika delar av landet:( Jag håller tummarna att ni kan hitta ett sätt att snabba på det!
Är det någon mer här som väntar på provsvar? Jag är så nervös över att vi ska ha katastrofvärden! Att vi ska få veta att vi aldrig kan bli gravida, att det inte finns några ägg eller några spermier... Vi har alltså lämnat prover och får snart veta svaren. Någon mer som är i samma sits nu?