Asplövet18 skrev 2019-09-02 13:55:22 följande:
Herregud, det låter inte ens verkligt att det kan vara så, vilket jag såklart förstår att det kan. Världen är så orättvis. Jag blir så arg!!
Vi kommer nog ta upp det om äl-stimulering inte fungerar på mig som vi ska börja med efter spolning (Förutsatt att jag inte är gravid nu då). Tror däremot inte det :(
Tycker ni att den vården är bättre utomlands?
kram <3
Jo, tyvärr är detta 100% sant. Så trots att vi LÄTT blir gravida naturligt (men alltid missfall innan v.12) så kommer spermierna aldrig leda till levande födda barn tyvärr.
Vid vår missfallsutredning hittades inga fel för de tog för få prover. Det enda provet som togs på min man då var ett blodprov (100% normalt kromosomanalys på blodet), men inget spermatest.
Spermatester fick vi ordna privat sen.
I Sverige har vi inte fått nån bra hjälp. När utredningen inte visade nåt fick vi bara stämpeln "oförklarligt barnlösa" och ingen mer hjälp efter det.
Så hade vi inte sökt oss till Aten, Riga och London så hade vi aldrig fått veta varför vi bara får missfall.
Ja, fertilitetsvården är absolut bättre utomlands, men det är ju skillnad i pris också.