Emlan29 skrev 2020-01-16 22:14:41 följande:
Jag förstår dig ändå helt, väldigt svårt ämne att prata om och pressen ökar ju också när man berättat för andra att man försöker.. Starkt av dig att söka psykologhjälp, det har jag också funderat på att göra om det här drar ut mer på tiden..
De symptomen låter lite som pco/pcos ändå men sen kan det vara omställningen för kroppen också såklart. Håller tummarna för att det inte är något som strular för dig! Har de inte nämt det när ni varit inne och gjort ultraljud/tagit prover så borde det ju dock inte vara något? Men ja, visst analyserar man mycket!! Googlar allt man kan. Jag minns inte hur många äggblåsor de så att de såg men runt 20 stycken tror jag!
Jag känner också stressen kring ålder! Vi är båda också 30. Egentligen är det väl ingen hög ålder eftersom man får göra IVF ända till 40 men jag vill ju inte vänta hur länge som helst.. längtan och barnlösheten tär mer än jag nånsin trott.
Ja gäller att vänta in tiden med läkaren nu och försöka på egen hand så länge. Drömmen hade ju varit att bli gravida på egen hand!
Verkligen! Är mycket pga press och stress jag inte velat berätta för någon. Min man har berättat för några kompisar och sina syskon också, men jag antar och hoppas att de håller det för sig själva eftersom jag inte är riktigt redo att berätta eller prata om det med andra. Är väldigt skönt att prata med en professionell, kan rekommendera det om du har möjlighet. Känner mig alltid lättare efter ett besök där! Sedan är det ju såklart mycket som kommer upp till ytan. Min psykolog har sagt att jag måste våga möta tanken att jag kanske aldrig kommer bli gravid och det känns vidrigt ska jag erkänna.
Hoppas såklart inte att det är PCOS men man letar ju efter alla förklaringar i det här läget. Tänker samma som dig där att eftersom de inte sa något borde det vara lugnt, men man vet ju aldrig. Har för mig att jag också hade väldigt många äggblåsor på ultraljudet men minns inte exakt. Ska försöka släppa den tanken och vänta på mötet helt enkelt :)
Kul att vi och våra respektive är lite gamla! Vi började försöka när vi var 28,5 och tänkte ju att man borde haft ett barn vid det här laget.. hjälper ju inte heller att nästan alla mina vänner har barn eller är gravida just nu. Och tre stycken gravida på jobbet! Just nu misstänker jag att en vän som fick sitt första barn ungefär när vi började försöka snart ska bli gravid igen med sitt andra. Hon blev såklart gravid direkt på första försöket och hon hintade att de skulle försöka med tvåan i början av detta år så räknar med ett till gravidbesked där snart.
Drömmen är ju absolut att helt plötsligt bli gravid, vore ett mirakel just nu!! Håller både tummar och tår för dig och mig!