• Anonym Co

Vi som börjat med fertilitetsutredning

Hej! Jag är ny här på fl. Har för någon vecka sedan spolat äggledarna och det visade fri passage. Nästa cykel ska jag börja med letrozol ifall jag inte blir gravid denna cykel. Har långa cyklar (44 dagar) väntar fortfarande på ägglossning.

Jag har en fråga till er alla som kanske vet lite mer än mig.

Jag använder mig utav rfsu ägglossningstest och idag visades strecket lite starkare än tidigare. Alltså när kan man få ÄL då?

Tar det lång tid när det väl är starkare? Jag vet att strecken ska vara lika starka för positivt.

• Anonym Co
    Camilla4000 skrev 2018-10-12 13:09:34 följande:

Hej!

Det var ett tag sedan jag var inne på FL och jag har missat jättemycket i den här tråden!

Min sambo och jag har tagit alla prover utom spermaprov, som ska lämnas på onsdag morgon så nu är det en lång väntan på den 23/10 då vi ska tillbaka till kliniken för att gå igenom provsvaren och göra en undersökning av mig. 

Aaanvändare, jag är också rätt så nervös inför spolning av äggledarna, jag har läst i andra trådar att det kan göra väldigt ont. Du får gärna skriva och berätta hur det gick för dig! 

Anonym Co, när jag använde ägglossningstest från RFSU blev strecken aldrig lika starka så jag bytte till Billiga testers egna märke som fungerar hur bra som helst på mig (och är mycket billigare)...

Jag gjorde en spolning för inte allt så länge sen, det var ingen stor grej. Tog Alvedon och ipren innan och det enda som kändes var när dom spruta in kontrastvätskan (ungefär som mensvärk!) hade inte ont något efter och blödde ej. Men alla är ju olika. Hoppas det går bra för dig!

Jag fick utslag i tisdags 9/10 så nu är det bara vänta två veckor på mens....
  • Anonym Co
    Camilla4000 skrev 2018-10-15 15:00:05 följande:

Ja denna eviga väntan, jag har BIM imorgon och hoppas ju så klart fortfarande att jag ska slippa utredning men det ser mörkt ut. Håller tummarna för dig!

Ja den är oändlig!

Hoppas du får plus istället! Hör av dig! Tack detsamma!
  • Anonym Co
    Camilla4000 skrev 2018-10-22 19:03:11 följande:

Hej! Hur har det gått för dig? Visst borde du ha BIM när som helst nu? :) Det gick lika dåligt för mig som jag trodde men imorgon har vi tid på kliniken för uppföljning av alla provsvar och undersökning så jag hoppas att det finns någon hjälp till oss efter det! Hur länge har ni försökt?

Jag hade visst inte äl då jag trodde, fortsatte testa med äl test och till slut torsdag den 18/10 fick jag jätte starkt positivt! Så nu får jag vänta ännu längre. Har hsft sedan i lördags ömma beöstvårtor och idag ont på högra sidan av magen (eller senare hugg) BIM torsdag 1/11.

Tråkigt att höra! :( vad var det som inte gick något bra? Håller tummarna för er!

Vi har försökt drygt 1 år nu men har ett missfall bakom oss mars 2018.
  • Anonym Co
    Camilla4000 skrev 2018-10-26 13:07:52 följande:

Vad tråkigt att höra om ert missfall, hoppas att det tar sig snart igen för er! Håller tummarna den 1/11!!!

Vi har också försökt drygt ett år men utan plus, suck. Jag var orolig för att jag inte fungerade men det visade sig att det inte är några som helst fel på någon av oss. Jag önskar och hoppas att spolningen har rensat ur äggledarna och att det ska funka den här gången!

Tack! Men tror inte det blir/blivit något denna månad heller.. Började m ömma beöstvårtor två dagar efter äl men det har försvunnit nu. Har bara ont i magen och trött precis som jag brukar ha innan mens.

Skönt att det visat sig att inget är fel! Håller tummarna på att spolningen gör susen! Berätta sen! :)
  • Anonym Co
    piffan87 skrev 2018-11-30 21:46:43 följande:

Hoppas fortfarande denna tråd är aktiv.. Jag och min sambo ska påbörja fertilitetsutredning i december. Det stället jag ringde till är väldigt populärt och vi fick vänta 1 månad bara för att få komma dit på första samtal. Så jag ligger lite i valet och kvalet att eventuellt ta kontakt med ett annat ställe... Är så trött på denna väntan, frustration, sorg och irritation som uppstår varje gång mensen kommer. Önskar jag kunde spola fram ett år.. 

Har precis läst igenom hela er tråd och vill gärna höra hur det gått för er alla? Det är en lättnad att kunna prata med andra i samma situation.. 

Vad är det för ställe? Förstår din frustration och sorg. Hoppas ni kan få snabbare hjälp när ni väl varit där på samtalet!

Jag fick en spolning av äggledarna o mannen fick lämna sperma prov. Sedan fick jag letrozol och ovitrelle, har BIM 2/12 så får se om vi får ett plus då annars får vi börja om igen med dubbel dos.
Svar på tråden Vi som börjat med fertilitetsutredning