Så g
Amandacecilia skrev 2018-09-19 11:27:19 följande:
hej!
Bra tråd, hoppas den inte dör ut! Vi påbörjade vår utredning igår, med prover. Det kändes lite hastigt, för ingen pratade med oss utan det var bara provtagning, snabbt in och ut. Jag hade så många frågor som jag ville ställa men jag antar att jag får ta dem om två veckor när vi ska komma tillbaka på läkarbesök och undersökning med mera. Hur går det för er som inte skrivit på ett tag?
Jojohanna, jag känner precis som du, det är det enda jag tänker på! Har svårt att fokusera på annat. Och den där känslan när mensen är på gång är den värsta :( Jag är på slutet av min nu, men var också helt sänkt för några dagar sen. Skickar lite pepp! <3
Så gick det inte till för oss. Vi fick först komma på hälsosamtal samt vägas och ta blodvärde. Sedan hade sjuksköterskan bokat in en ny länartid ca en månad efter första besöket och under den tiden fick vi remiss till vårdcentral för att ta blodprov och spermaprov. Nästa besök i oktober blir vul samt genomgång av proverna. Antar att förfarandet är lite olika var man bor men tycker att vi fick jättebra info vid första besöket. Förstår att det kändes hastigt för dig men samtidigt skulle jag tycka det var skönt att de tog så många prover och gjorde så mycket som möjligt snabbt. Du får svar på dina frågor när du träffar läkaren :)
Undrar också hur det går för er andra?
Skönt att man inte är ensam, då får vi försöka stötta varandra :)