Inlägg från: Camilla4000 |Visa alla inlägg
  • Camilla4000

Vi som börjat med fertilitetsutredning

Hej!

Vad bra det kändes när jag hittade den här tråden, skönt att det finns någon som vet vad man går igenom och att vi kan peppa varandra!

Jag och min sambo var på vårt första utredningsmöte i förra veckan. Vi har försökt bli gravida i drygt ett år och det börjar kännas rätt så påfrestande att inget händer men vi försöker tänka positivt.

Kliniken skickade med remisser för blodprover och spermaprov och jag sitter här och väntar på att mensen ska komma så att jag kan boka in tid för proverna. Jag hade också hoppats på att mensen inte skulle dyka upp så att vi slapp hela proceduren med utredning, men det känns som att den kommer när som helst nu. I oktober ska vi tillbaka igen för att få svar på proverna och göra en undersökning av mig med vul och spolning av äggledarna. Trots att det känns jobbigt är jag glad att möjligheten till utredning finns och jag hoppas att vi snart har fler svar än frågor!

• Camilla4000

Hej!

Det var ett tag sedan jag var inne på FL och jag har missat jättemycket i den här tråden!

Min sambo och jag har tagit alla prover utom spermaprov, som ska lämnas på onsdag morgon så nu är det en lång väntan på den 23/10 då vi ska tillbaka till kliniken för att gå igenom provsvaren och göra en undersökning av mig. 

Aaanvändare, jag är också rätt så nervös inför spolning av äggledarna, jag har läst i andra trådar att det kan göra väldigt ont. Du får gärna skriva och berätta hur det gick för dig! Glad

Anonym Co, när jag använde ägglossningstest från RFSU blev strecken aldrig lika starka så jag bytte till Billiga testers egna märke som fungerar hur bra som helst på mig (och är mycket billigare)...

• Camilla4000
    Anonym Co skrev 2018-10-12 17:02:41 följande:

Jag gjorde en spolning för inte allt så länge sen, det var ingen stor grej. Tog Alvedon och ipren innan och det enda som kändes var när dom spruta in kontrastvätskan (ungefär som mensvärk!) hade inte ont något efter och blödde ej. Men alla är ju olika. Hoppas det går bra för dig!

Jag fick utslag i tisdags 9/10 så nu är det bara vänta två veckor på mens....

Ja denna eviga väntan, jag har BIM imorgon och hoppas ju så klart fortfarande att jag ska slippa utredning men det ser mörkt ut. Håller tummarna för dig!
  • Camilla4000
    Jojohanna90 skrev 2018-10-16 17:04:29 följande:

Hej,

Det är riktigt tufft. Jag har bara idag spenderat timmar åt att tänka ?varför går det inte? Vad är fel??. Har till och med gråtit en skvätt. Jag tycker i alla fall det känns lite bättre sedan vi faktiskt tog tag i att söka hjälp. Tycker inte du också det? Imorgon ska vi till läkaren och få svar på proverna och det gör mig väldigt nervös men samtidigt ser jag också fram emot det. Hoppas att det finns någon hjälp att få!

Hej,

Jag tycker också att det känns mycket bättre sedan vi kontaktade kliniken! De sista månaderna innan vi hade försökt i ett år och ?kvalificerat? oss för utredning var enormt tunga och långa. Nu kommer vi ju snart få veta vad som är fel och kan ta nästa steg mot att bli gravida????

Vad skönt för dig att få provsvaren imorgon! Ska hålla tummarna för att det går bra! Jag måste hålla ut tills på tisdag nästa vecka, väntan är sååå lång...
  • Camilla4000
    Anonym Co skrev 2018-10-15 22:17:53 följande:

Ja den är oändlig!

Hoppas du får plus istället! Hör av dig! Tack detsamma!

Hej! Hur har det gått för dig? Visst borde du ha BIM när som helst nu? :) Det gick lika dåligt för mig som jag trodde men imorgon har vi tid på kliniken för uppföljning av alla provsvar och undersökning så jag hoppas att det finns någon hjälp till oss efter det! Hur länge har ni försökt?
  • Camilla4000
    Anonym Co skrev 2018-10-23 21:22:11 följande:

Jag hade visst inte äl då jag trodde, fortsatte testa med äl test och till slut torsdag den 18/10 fick jag jätte starkt positivt! Så nu får jag vänta ännu längre. Har hsft sedan i lördags ömma beöstvårtor och idag ont på högra sidan av magen (eller senare hugg) BIM torsdag 1/11.

Tråkigt att höra! :( vad var det som inte gick något bra? Håller tummarna för er!

Vi har försökt drygt 1 år nu men har ett missfall bakom oss mars 2018.

Vad tråkigt att höra om ert missfall, hoppas att det tar sig snart igen för er! Håller tummarna den 1/11!!!

Vi har också försökt drygt ett år men utan plus, suck. Jag var orolig för att jag inte fungerade men det visade sig att det inte är några som helst fel på någon av oss. Jag önskar och hoppas att spolningen har rensat ur äggledarna och att det ska funka den här gången!
Svar på tråden Vi som börjat med fertilitetsutredning