Riyo skrev 2019-09-02 14:12:42 följande:
Jag vet inte riktigt. Just nu väntar vi mest på att få utredningen klar och hjälp. Håller tummarna för att det inte drar ut på tiden..
Grattis till bröllop! Ja det är svårt att köra ett "sista minuten" bröllop, kräver en del planering:). Men det vore ju alldeles fantastiskt oavsett. Vi gifte oss för drygt 1,5 år sedan. Då hade jag slutat med p-piller ett par månader innan och så använde vi skydd under ÄL-perioderna för att jag absolut inte ville vara gravid på bröllopet. Såhär i efterhand kan man nästa skratta åt hur löjligt det var.. Men man kan aldrig veta.
En annan vän till mig som har pcos gjorde IVF och blev gravid direkt båda gångerna. Så från de i min närhet som har det så har det slutat väldigt bra, är säker på att det gör det för dig också!
Hoppas det går fort för er! Vi fick tid inom två veckor när vi hörde av oss i vårt län. håller tummarna för er!
Tack! Ja, visserligen har vi planerat det sedan i februari, men vi trodde inte vi skulle få hjälp så snabbt, det kan ju ta tid ändå.
Ja visst är det lätt att vara efterklok, planera för att ha "drömscenariot" och de bästa förutsättningarna. Så vips är det något fel på en som man aldrig vetat om. För mig spelar det ingen roll om jag skulle så vara höggravid eller inte, men hoppas nästan jag är det då vi är så ledsna på att vänta.
Det inger lite hopp! Tog ett digitalt test på lunchen, negativt. BM sa åt mig att ringa nästa mens. Kan ju dröja hur länge som helst :(