Vi som gör äd 2018!
Hej!
Vi ska nu sätta igång med äd i vår, finns det någon som vill följas åt?
Hej!
Vi ska nu sätta igång med äd i vår, finns det någon som vill följas åt?
Hej starka tjejer!
Jag hoppar gärna här om det går bra med er. Kort bakgrund: har en 4 åring tack vare IVF, är 39 år ung , och har precis gjort ett ET där det inte gick vägen. TD var igår.
Pga lågt AMH har vi redan varit inne på ÄD, har läst och följt många av er här på FL. Vi bestämde oss för Invimed redan i januari. Så vi var där i februari och gjorde alla prover. Vi ville ändå försöka en sista gång med mina ägg. Men det gick inte. Så nu är det tanken att jag ska vänta 2 perioder i mellan.
Har ni några tips på hur jag kan hjälpa kroppen med processen? Jag kommer att få recept på en hel del tabletter, cortison bl annat, som man ska börja med CD3. Men jag funderade på ifall man kan ta något annat i de här 2 månaderna som jag ska vänta på.
Tack för hjälpen och ha en fin helg!
Har inte tagit tag i det än. Har påsklov nästa vecka, tänkte ta tag i det då. Måste ju också ta en ordentlig diskussion med sambon också. Jag tror att jag kommit mycket längre än han i den här processen.
Men det är ju aldrig fel att kolla upp så mycket fakta som möjligt - så man är väl förberedd när det väl gäller.
Står mycket i valet mellan de olika klinikerna - vissa erbjuder blastocyster tillbaka samt garanterade blastocyster till frysen. Andra sätter tillbaka efter 3 dgr (kliniken jag varit i kontakt med) fördelen med Köpenhamn för oss är ju att vi bor strax söder om Malmö.
Du som undersökt många olika kliniker i många länder - hur är det med mediciner. Vissa kliniker har ju samarbeten med svenska läkare som hjälpa till med vissa tester samt medicin och liknande.
Hur mycket mediciner behöver jag vid en äd? Själva donatorns mediciner brukar väl ingå i priset på hela behandlingen.
Många av klinikerna som har samarbeten har väl det i Sthlm så där är det ju mkt närmare för oss att ta oss till Cph och det kanske blir billigare i längden med tanke på att vi kan åka över dagen.
Sedan är det ju det andra som du är inne på - att kunna testa äggen innan de sätts tillbaka.
Jag tror inte att jag har några problem med mitt immunförsvar - men skulle det ändå vara säkrare att kolla?
Hej starka tjejer!
Jag hoppar gärna här om det går bra med er. Kort bakgrund: har en 4 åring tack vare IVF, är 39 år ung , och har precis gjort ett ET där det inte gick vägen. TD var igår.
Pga lågt AMH har vi redan varit inne på ÄD, har läst och följt många av er här på FL. Vi bestämde oss för Invimed redan i januari. Så vi var där i februari och gjorde alla prover. Vi ville ändå försöka en sista gång med mina ägg. Men det gick inte. Så nu är det tanken att jag ska vänta 2 perioder i mellan.
Har ni några tips på hur jag kan hjälpa kroppen med processen? Jag kommer att få recept på en hel del tabletter, cortison bl annat, som man ska börja med CD3. Men jag funderade på ifall man kan ta något annat i de här 2 månaderna som jag ska vänta på.
Tack för hjälpen och ha en fin helg!
Tack snälla, ska utöka med järntabletter
När ska man använda Levaxin? Jag har tagit folsyra, vitamin C, zink och omega 3 rätt länge nu.
Hmmm min TSH låg på 1,9 i december och enligt läkarna var toppen ??? Då var det OK att göra IVF. Man blir ju fundersam!
Tack för din hjälp! Har följt dig i flera trådar Nu känner jag mig som värsta förföljare :D
Hmmm min TSH låg på 1,9 i december och enligt läkarna var toppen ??? Då var det OK att göra IVF. Man blir ju fundersam!
Tack för din hjälp! Har följt dig i flera trådar Nu känner jag mig som värsta förföljare :D
Hej ! Det var många frågor och funderingar. Ja, börja med att sätt dig ner med sambon och prata igenom
1. Vilken typ av behandling kan ni båda tänka er?
2. Vilka länder kan ni tänka er ?
3. Hur mycket pengar, tid och ork kan ni lägga på barnprojektet ?
4. Vill ni göra PGS eller ej?
5. Misstänker du att ditt immunförsvar är ett problem eller ej?
Om du misstänker att immunförvaret är ett problem kan jag rekommendera att man köper och läser boken "is your body babyfriendly" av Dr Alan E Beer. Finns på Bokus och Adlibris för ca 200kr
Det finns inte "ett speciellt prov" man kan ta i Sverige för att få veta om man har immunoroblem, utredningen görs utomlands.
Till frågan hur mycket mediciner du behöver inför ÄD? Om man inte har immunproblem, så behöver man bara 3 olika mediciner. 1 nedregleringsspruta, östrogentabletter och progesteronvagitorier.
Har du immunproblem så blir listan längre, då behöver du förutom dessa 3 tidigare nämnda, också Intralipiddropp, kortisontabletter, Fragmin, trombyl etc plus man kan också behöva LIT, Neupogen, Humira etc etc
Vid immunproblem gör man först en immunutredning i Aten, London eller USA där en mängd blodprover tas och skickas till ett speciallabb i USA, för att ta reda på exakt vilja immunproblem man har och medicinerar sen utifrån det.
Om du inte tror att du har immunproblem, men är rädd om pengarna, välj då en klinik med babygaranti, så ni får tillbaka stordelen av pengarna om ni inte lyckas.
Hos AvaPeter i Ryssland har de ett garantipaket, om man köper det och inte har fött ett barn efter 4 insättningar, så får man 80% av pengarna tillbaka.
Det finns andra länder och kliniker som har babygarantier också.
Men välj färska ägg i första hand och 5-dagars embryon (många embryon dör mellan dag 3 och 5, och de hade ändå inte blivit några barn).
Hör av dig om du har fler frågor.