Vi som gör äd 2018!
Hej!
Vi ska nu sätta igång med äd i vår, finns det någon som vill följas åt?
Hej!
Vi ska nu sätta igång med äd i vår, finns det någon som vill följas åt?
Du är fantastisk! Tack! <3
Hej starka tjejer!
Jag hoppar gärna här om det går bra med er. Kort bakgrund: har en 4 åring tack vare IVF, är 39 år ung , och har precis gjort ett ET där det inte gick vägen. TD var igår.
Pga lågt AMH har vi redan varit inne på ÄD, har läst och följt många av er här på FL. Vi bestämde oss för Invimed redan i januari. Så vi var där i februari och gjorde alla prover. Vi ville ändå försöka en sista gång med mina ägg. Men det gick inte. Så nu är det tanken att jag ska vänta 2 perioder i mellan.
Har ni några tips på hur jag kan hjälpa kroppen med processen? Jag kommer att få recept på en hel del tabletter, cortison bl annat, som man ska börja med CD3. Men jag funderade på ifall man kan ta något annat i de här 2 månaderna som jag ska vänta på.
Tack för hjälpen och ha en fin helg!
Hej! Tack söta du! Man har verkligen många funderingar kring detta. Jag är så tacksam att folk vill dela med sig av sina ned- och framgångar. Dessutom ger en hopp till det efterlängtade barn (en)
Jag kommer nog att öppna en ny tråd för oss som går igenom äggdonation nu.
För att dela känslor.
Jag är inte intresserad av information om olika program - det stadiet är passerat.
Utan dela känslor för oss som har embryo i oss nu eller kommer att ha i vår och således redan påbörjat och ev betalt behandlingen.
Så uppfattade jag trådstarten här. Men kommer inom kort att starta upp en tråd istället för oss som ruvar på våra embryo eller valt donator och påbörjat processen eller har frysta och är p g. Kramar från ruvande på 4de dagen med två embryo - hormonerna och väntan på gravtest är oerhört påfrestande just nu.
Jag kommer nog att öppna en ny tråd för oss som går igenom äggdonation nu. För att dela känslor.
Jag är inte intresserad av information om olika program - det stadiet är passerat.
Utan dela känslor för oss som har embryo i oss nu eller kommer att ha i vår och således redan påbörjat och ev betalt behandlingen.
Så uppfattade jag trådstarten här. Men kommer inom kort att starta upp en tråd istället för oss som ruvar på våra embryo eller valt donator och påbörjat processen eller har frysta och är p g. Kramar från ruvande på 4de dagen med två embryo - hormonerna och väntan på gravtest är oerhört påfrestande just nu.
Hej. Jag har med många barn på naturlig väg. Men dessa hormoner med progesteron och östrogen och kortison knäcker mig. Jag är på 4de ruvar dagen och känner mig som i 6 månaden.
Hormonerna i huvudet ska vi inte snacka om.
En orolig tid nu. Testdag ska vara om 8 dagar enligt kliniken utomlands. Dag 12alltså. Men kommer att prova hemma innan. Det blir helt vanliga urinstickor för min del.
Ha en trevlig lördag alla
Hej. Jag har med många barn på naturlig väg. Men dessa hormoner med progesteron och östrogen och kortison knäcker mig. Jag är på 4de ruvar dagen och känner mig som i 6 månaden.
Hormonerna i huvudet ska vi inte snacka om.
En orolig tid nu. Testdag ska vara om 8 dagar enligt kliniken utomlands. Dag 12alltså. Men kommer att prova hemma innan. Det blir helt vanliga urinstickor för min del.
Ha en trevlig lördag alla
Nu har vi kommit så långt att vi kommit fram till att äd är det vi ska göra. Väntar bara på att läkare nr 2 från IVF-kliniken ska säga samma sak som hon som avbröt försöket.Sambon är med på äggdonation )men han är inte så positivt inställd till dubbeldonation - än). Hoppas även att läkaren kan skriva en remiss om att äggdonation är det vi behöver för att kunna bli gravida. Hoppas därmed kunna ansöka om ersättning från försäkringskassan, och därmed skulle även frågan om öppen eller stängd donation vara löst
Tänkte ägna min första dag på påsklovet till att skicka mail till olika kliniker och höra om deras väntetider och hur snart vi kan komma igång. Tänkte även höra med fk. Hitta denna texten på nätet:
Olika landsting har olika åldersgränser för vård mot ofrivillig barnlöshet. Domarna går ut på att ett landstings ekonomi får inte påverka vården, utan man ska utgå från Socialstyrelsens rekommendationer.
För tillfället verkar Socialstyrelsens åsikt om högsta ålder på kvinnan för att få ta emot en äggdonation (i Sverige) vara 42 år, vilket innebär att om du är ofrivilligt barnlös, blir remitterad till äggdonation av din behandlande läkare, men pga lång kö inte kan få vården innan landstingets åldersgräns sätter stopp, så kommer du att få ersättning från FK för motsvarande vård utomlands.
Det låter ju lovande - men jag vet inte hur gammal den är. Får väl fråga fk när jag får tag i dem.
Hoppas ni alla haft en fin helg!
Jag har just gjort äd på InviMed kliniken. Fick insatt 2.
I dag är det rd6.
Det var verkligen en hel del embryo som dog på laboratoriet.
1 av 9st överlevde.
Det var 12 st från början. 2 sattes in och en i frysen.
Eftersom jag bara är på ruvdag 6 med de två nu så är det väl för tidigt med ett gravtest ?
När kan man börja göra första gravtest ?
Det trevliga bemötandet från koordinatorn Agnezka försvann ganska omgående efter full betalning. De snabba svaren har förvandlats till inga svar alls hur i hel...e alla embryona på labbet kunde dö i 6 dagars odling. Eller varför de ens odlade så länge. Får inte ens svar på vilken dag på labbet de olika dog. Total tystnad från direktören som var så trevlig och jag uppfattade som någon som blivit en del i vårt liv med kramar och dyl.
Något är skumt och min man tycker det är väldigt olustigt angående vart hans gener tagit vägen.
Här kan ni läsa hur den övertrevliga kordinatern förvandlats efter full betalning.
Jag visar er här originalet av mitt privata brev för att dela med mig om denna kliniken till er som ska välja klinik eller behandling.
Som ni kan förstå är jag väldigt besviken. Jag hoppas dock att jag är gravid med de 2 embryo som är insatta den 20nde.
Det är alltså 6 ruvdagen i dag.
Någon som vet när man tidigast kan testa med urinsticka ?
Jag försöker att hålla hoppet uppe trots allt