• Flowerpower

Vi som gör äd 2018!

Hej starka tjejer!

Jag hoppar gärna här om det går bra med er. Kort bakgrund: har en 4 åring tack vare IVF, är 39 år ung Solig, och har precis gjort ett ET där det inte gick vägen. TD var igår.

Pga lågt AMH har vi redan varit inne på ÄD, har läst och följt många av er här på FL. Vi bestämde oss för Invimed redan i januari. Så vi var där i februari och gjorde alla prover. Vi ville ändå försöka en sista gång med mina ägg. Men det gick inte. Så nu är det tanken att jag ska vänta 2 perioder i mellan. 

Har ni några tips på hur jag kan hjälpa kroppen med processen? Jag kommer att få recept på en hel del tabletter, cortison bl annat, som man ska börja med CD3. Men jag funderade på ifall man kan ta något annat i de här 2 månaderna som jag ska vänta på. 

Tack för hjälpen och ha en fin helg! Glad

• Flowerpower
    UndrandeSökare skrev 2018-03-23 17:43:53 följande:
    Jag rekommenderar folsyra, d-vitamin, omega 3 och järntabletter. Lycka till med ÄD.
    Tack snälla, ska utöka med järntabletter Glad
  • Flowerpower
    UndrandeSökare skrev 2018-03-23 19:23:31 följande:
    Tänk på att om du använder Levaxin får du inte ta järn samtidigt !

Järn ska gärna tas med c-vitamin tex C-vittabletter eller apelsinjuice- men INTE med mjölk eller kalicum !
    När ska man använda Levaxin? Jag har tagit folsyra, vitamin C, zink och omega 3 rätt länge nu. 
  • Flowerpower
    UndrandeSökare skrev 2018-03-23 20:17:03 följande:
    Man tar Levaxin om man har sköldkörtelsjukdom eller om man har för högt TSH (ska vara max 1.0 i fertilitetssyfte). Har man mycket högt TSH så kan man inte bli gravid pgr av det, då tar man Levaxin för att sänka TSH.

Det är Vitamin D som är viktigt.

Hmmm min TSH låg på 1,9 i december och enligt läkarna var toppen ??? Förvånad Då var det OK att göra IVF. Man blir ju fundersam!

Tack för din hjälp! Har följt dig i flera trådar Glad Nu känner jag mig som värsta förföljare :D

• Flowerpower
    Linsi skrev 2018-03-24 09:04:31 följande:
    Hej!

Kul att se dig aktiv i tråden :)

Här finns många som gärna delar med sig av sina erfarenheter - guld värt!

Så tacksam för denna tråden. Att man kan få lyfta tankar, funderingar och konkreta frågor.

Hej! Tack söta du! Man har verkligen många funderingar kring detta. Jag är så tacksam att folk vill dela med sig av sina ned- och framgångar. Dessutom ger en hopp till det efterlängtade barn (en) Hjärta

• Flowerpower
    strong85 skrev 2018-03-30 08:05:28 följande:

Hej alla i tråden, ville bara dela med mig av lite positiva nyheter så här i påsk. Tog ett clearblue digitaltest nu på morgon och det står GRAVID 1-2 veckor :D

Stort grattis!!! Vad roligt att få se ett Plus innan påsk. När han du TD? Jag har en son med hjälp av IVF (RMC Linköping) ÄD får jag göra privat IOM att vi redan har ett barn. Berätta gärna hur det går! 
  • Flowerpower
    strong85 skrev 2018-04-04 07:46:22 följande:
    Tack :) hunnit kissa på 2 stickor till efter förra då jag inte trodde det var sant :D nu blir ju nästa väntan (mycket väntan som känns som en evighet) tror det blir ju i i slutet av april. Ska testa på måndag sedan ringa rmc...vad mysigt hur gammal är din son? Ja jag förstod det som att det kostar med fler försök men fokuserar på första nu :D sen får vi se allt jag vill nu är att detta ska gå bra men vilken väntan.......

Jag förstår det, den eviga väntan. Det är jobbigt men som du sa fokusera på nuet och njut av att vara gravid Hjärta en dag i taget. Han är 4 år gammal. Längtan till syskon är lika stor som när vi försökte vli gravida för första gång och han med har pratat om syskon länge nu. Vi får hoppas att det går vägen med ÄD. 

Några symptom? hur mår du annars?

• Flowerpower
    Beaglemom skrev 2018-04-04 14:16:51 följande:

Fick besked på blodprovet idag. Negativt som väntat. Så nu blir det att sluta med medicinerna och ytterligare utredningar. Siktar på ett nytt försök efter sommaren. Funderar på att byta klinik, om ni har några bra tips där dubbeldonation fungerar så tar jag emot all hjälp jag kan få. Har hittills gått på IB i Alicante. Livet känns tungt just nu.

Beklagar verkligen. De flesta verkar nöjda med Riga. Vi var inne ett tag på Tjeckien, BRNO och Reprofit men kan inte själv rekommendera dem. 
  • Flowerpower
    Evadesiree skrev 2018-04-04 14:23:46 följande:
    Kram . Mitt blodprov var med negativt dvs <2ie/l

Jag har redan börjat att blöda men slutade för en dag sedan med medicinerna eftersom jag kände i kropp o själ o hjärta efter 2 negativa urintest hur läget var.

Jag väntar nu på svar från kliniken om vi kör på direkt igen för i så fall startar jag upp medicinerna igen om 2 dagar.

Har du inga frysta embryo - jo det har du... kör på med det du har först om du inte är miljonär.

Styrke kramar
    Beklagar verkligen. Det är konstigt men man känner det på nåt sätt. Jag kände också att mitt skulle vara negativt. Styrke kramar!
  • Flowerpower
    strong85 skrev 2018-04-04 16:02:52 följande:
    Ja jag ska försöka njuta av att vara gr avis :D så lycklig över detta....då hoppas vi det går bra för er med ett syskonförsök....har ni i frysen då på rmc i Linköping? Ja jag vaknade upp riktigt illamående i natt och det höll i sig ett par timmar ont som sjutton i ländryggen och torr i munnen när jag vaknar......idag har jag nästan känt mig sjuk .och lite värk i brösten..känns konstigt att ha detta så tidigt? Vad hade du för symptom ?

Redan på RD5(3 dagars embryo) hade jag ömma bröst, ont i längdryggen. Jag fick komma till RMC för att göra ett blodtest RD11. Innan dess var ingen som trodde på att jag hade så tydliga symptom. Efter dess blev fler och fler såsom kissnödig, trött, känslig näsa, illamående fram till V14. Så jag tror absolut inte att det är för tidigt för symptom. 

Vi hade 2 ägg i frysen men tyvärr det ena fäste inte och det andra klarade ej upptiningen. ÄD privat går bara att göra i Umeå och väntetiden är upp till 2 år. Tyvärr så har jag inte ålder på min sida längre därför tog vi beslutet att köra vidare utomlands där väntetiden är obefintligt. Var det snabbt för er på RMC?
    Jag mådde inte så bra under graviditet men tyckte att det var verkligen underbart att vara det. 

Svar på tråden Vi som gör äd 2018!