• Flowerpower

Vi som gör äd 2018!

Smil skrev 2018-05-13 18:22:55 följande:

Ang symtom..ibland tror jag att jag känner något, (önsketänkande) som om det sticker till/hugg i magen, ibland känns det som om det finns något där, för att nästa minut inte känna något. Det är bara att bita ihop och vänta. Har du några symtom?? Hur känner du dig??

Hur går det? RD6 vad?
  • Flowerpower

Jag testade imorse och det är svagare än igår. Alltså negativt för min del. Nu har jag gråtit ifatt, börjar titta framåt. Kan ni berätta varför ni valde IVF RIGA istället för AVA? Det blir mitt nästa och sista steg. Fast jag ska ändå göra blodtest på tisdag. RD10. BIM på torsdag.
  • Flowerpower
    UndrandeSökare skrev 2018-05-20 14:14:55 följande:
    Beklagar minuset FlowerPower. Men du hade väl 1 embryo kvar i frysen hos Invimed i Polen? Blir det insättning av det i juni 2018 då?

När vi skulle välja klinik för ÄD så valde vi mellan bland annat ivfRiga och AvaRiga. Men det var så många som hade skrivit att de var så besvikna på ivfRiga och många hafde skrivit att de var så nöjda med AvaClinic så därför valde vi AvaClinic.

Jag tycker att AvaClinic är jättebra och kan varmt rekommendera dem och min koordinator Veronika ! Hon svarar snabbt på alla frågor. Jag har haft kontakt med deras kordinator Katarina också (när Veronika var på semester).Men Katarina var lite virrig och inte lika kunnig som Veronika. Jag hade fått rekommendation av 2 andra tjejer om just Veronika innan.

Jag fick kontakt med kliniken genom att gå in och chatta med Veronika på deras hemsida en vardag under kontorstid. Sen fortsatte vi kontakten via mail.

Vi fick 13 färska ägg av donatorn, 12 blev befruktade, alla levde dag 3. Dag 5 gjorde vi PGS på 8st blastos och 7 var friska/normala kromosommässigt och av dem har vi nu 5 kvar i frysen.
    Tack för det! Jag kommer ihåg att när jag letade efter klinik så läste jag här på FL om missnöje om IVFRiga. Jag har haft kontakt med Veronika tidigare. Tyckte det var bra tills hon inte svarade på våra frågor :( Men jag har kontaktat båda kliniker och berättat lite om mitt fall, nu ska vi se vad de rekommenderar och vad jag får för svar. Invimed åker jag inte tillbaka till, jag har inte sett en enda med positivt resultat i år. Så jag förlorar inte mer tid och pengar med dem. 
  • Flowerpower

Tack för svar! Jag skickade förfrågan till båda kliniker i Riga där jag lämnade öppet för förslag om jag ska köra med egna ägg eller gå vidare med äggdonation, har misslyckat med bägge två. Man får ta nya tag, en dag i taget. Det är så svårt det här, jag vet inte hur många fler negativt resultat jag klarar av innan jag bryter ihop på riktigt. Sorry men jag är så ledsen! Jag kan passa på att berätta att jag har också skrivit till eggdonationfriends. Att Invimed har 65% succé rate första gång tror jag verkligen inte på. 

• Flowerpower
    Linsi skrev 2018-05-21 11:21:30 följande:

Jag kommer att lämna tråden ett tag. 
    Det har verkligen varit en nyttig tråd med många kloka råd och stor erfarenhet (särskilt från undrandesökare). Men nu känner jag att jag bara vill fokusera på mitt och framåt. 
    Det är lätt att man börjar tvivla när man läser om alla som inte lyckats eller när man läser att någon är missnöjd med den kliniken man valt osv. Så därför kommer jag att pausa fram tills vi vet resultatet av vår behandling. Lovar att komma tillbaka och berätta hur det gick. I mitten av juli vet vi...

Tack alla för pepp, stöd, utbyte av erfarenheter och framförallt stort lycka till oavsett i vilken fas ni befinner er i.
    Kram{#emotions_dlg.flower}

Det är klokt! Ta hand om er, stort lycka till och väntar på att du återkommer med glada nyheter Hjärta
  • Flowerpower
    smurfen 11 skrev 2018-05-21 11:46:08 följande:
    Förstod nog inte riktigt vilken dag du tagit testet på? Är dag 10 på tisdag så låter det tidigt att testa på tredagars igår? Men jag kanske missförstod dig. Men beklagar om det är minus:(
    Flowerpower skrev 2018-05-21 09:48:10 följande:

Tack för svar! Jag skickade förfrågan till båda kliniker i Riga där jag lämnade öppet för förslag om jag ska köra med egna ägg eller gå vidare med äggdonation, har misslyckat med bägge två. Man får ta nya tag, en dag i taget. Det är så svårt det här, jag vet inte hur många fler negativt resultat jag klarar av innan jag bryter ihop på riktigt. Sorry men jag är så ledsen! Jag kan passa på att berätta att jag har också skrivit till eggdonationfriends. Att Invimed har 65% succé rate första gång tror jag verkligen inte på. 

Fattar att du är ledsen! Herregud vad många gånger man brytit ihop under denna resan...och detta blir liksom sista anhalten, funkar inte detta så blir det inga barn, det är så slutgiltligt liksom:(

Jag skrev också till eggdonationfriends. Hon rekommenderade att avvakta med att åka till dom i nuläget. Jag mejlade vår koordinator och berättade vad jag är missnöjd med. Fick rätt snabbt ett svar, men ingen ursäkt! Bara bortförklaringar känns det som. Vi har bytt klinik, åker inte till Invimed, utan AvaRiga. Jag frågade om vi kan få tillbaka pengar från första depositionen från Invimed, får se vad som händer där.

Jag var i kontakt med AvaRiga i höstas/vintras, och fick bra bemötande, så orkar inte gräva efter en klinik till nu. Många verkar ju vara nöjda där.

Idag är jag på RD11, testet imorgon blir på RD12 (som kliniken vill ha). Jag har fått information från både Ava och IVF Riga. Vi behöver ta en sak i taget som sagt. Det lutar sig dock mot Ava, har läst om så många som är nöjda och har dessutom lyckats. Jag gillade också att det bara krävs ett besök. 

Det kommer att gå så bra ska du se, den där kliniken använder sig av bra ägg. De är jätteduktiga. Det är inget att oroa sig för {#emotions_dlg.flower}

• Flowerpower
    UndrandeSökare skrev 2018-05-21 10:16:47 följande:
    Jag förstår att du är ledsen, det är hemskt jobbigt med alla misslyckanden. Om du är över 40 eller har ett amh under 1.0 så skulle jag absolut råda dig att köra på äggdonation. Men gör också sperm dna fragmentationstest innan ni går vidare, för även spermierna kan bli sämre med åldern. Jag vet de som först fått 1 barn med egna ägg och spermier, men var tvungna att byta till dubbeldonation sen för att få syskon.

Man kan få minus eller missfall för att embryot är onormalt kromosommässigt, men vi gjorde då donation med PGS då är man säker på att embryona är normala. Då sorterar man bort den felfaktorn.

Om det ändå skulle bli minus eller missfall med PGS:ade embryon, så vet man då att det är livmodern eller kvinnans immunförsvar som är problemet. Då gör man hysto (jag kan rekommendera IvfSerums hysto med inplatationssnitt) plus immunutredning i Aten eller London, samt gärna IvfSerums mensblodtest för att utrsluta ev. baciller som inte ska vara där.

Tyvärr är det uteslutningsmetoden som gäller när det krånglar med barnförsök.

Hoppas att det ordnar sig för er på något sätt.

Jag är 39 och AMH låg på 0,63 i december. Min man är 36. Jag fick verkligen övertyga min man för att försöka en gång till. Vi hade sagt att gränsen var en IVF och ÄD hos Invimed var det absolut sista. Vi måste tänka på att vi har en 4 åring hemma och det här tar så mycket kraft från oss alla, utan att räkna på tiden och ekonomin. 

Tack! Hoppet är det sista man tappar eller hur {#emotions_dlg.flower}

• Flowerpower
    Smil skrev 2018-05-22 14:13:56 följande:

Tog HCG blodprover igår. Det visade 16. Alldeles för lågt. Frågade kliniken, som sa att det var lågt men måste ta om det imorgon för att se om det dubblas. Det är säkert kört för mig. Det tar hårt på en.

Jag beklagar Smil. Har du tagit blodprov idag igen? Får du resultatet imorgon? berätta gärna! Gravid fortfarande, det finns hopp Hjärta  Kram
  • Flowerpower
    UndrandeSökare skrev 2018-05-23 07:49:38 följande:

Flowerpower- Hur har det gått för dig med blodhcgprovet? Har du fått resultatet nu?

Berätta gärna sen. Hoppas på hcg 50-100 !

Inget än. Senast kom det vid lunchtiden Obestämd
  • Flowerpower
    UndrandeSökare skrev 2018-05-23 13:41:31 följande:
    Flowerpower skrev 2018-05-23 08:42:38 följande:

Inget än. Senast kom det vid lunchtiden 

Hoppas du får svaret snart.
    Så negativt det kan vara 3,6 Rynkar på näsan Det fanns lite hopp inom mig 
Svar på tråden Vi som gör äd 2018!