• Flowerpower

Vi som gör äd 2018!

myran skrev 2018-05-24 15:24:26 följande:

Hej! Idag har jag och mannen bröllopsdag, det "firade" vi med ett vul då jag fortfarande blöder, tar medicinerna och mår jättedåligt (uppsvälld, illamående som liksom blödning kan vara biverkningar av Lutinus) och höll på att bryta ihop. Jag var tvungen att veta om fostret levde eller om det var MA (vilket jag trodde då tidigare vul visade fel på -1 vecka, haft MA tidigare).

Vi fick se ett foster med pickande hjärta och rätt storlek för v 7+2 som stämmer!

Ännu för tidigt att ropa hej och jag har en liten blödning i livmodern som dock inte verkar påverka fostret (än iaf). Försiktigt hoppfulla och firade med god lunch

Vad härligt {#emotions_dlg.flower} pickande hjärta Hjärta Grattis! 
  • Flowerpower
    Lovsan skrev 2018-05-25 11:10:20 följande:
    Förstår att du inte vågar flyga med den historiken och med klinikens avrådan.

Jag får fråga kliniken om detta och se vad de rekommenderar isf. Resan kanske kan avbokas med läkarintyg..

Tack för ditt svar UndrandeSökare!

Fick precis ett mail från kliniken om att hela 9 ägg blev befruktade! Sist fick vi bara 2 ägg så vi är så glada! Nu håller vi tummarna för att de utveckla som de ska till fina blastocyster.
    Strålande med 9 ägg.. det började riktigt bra! 
  • Flowerpower
    smurfen 11 skrev 2018-05-28 11:09:13 följande:

Nu har jag inte hunnit läsa igenom alla inlägg på någon vecka, men hoppas det går bra för alla.

Imorgon börjar jag nedregelringen inför äd vid midsommar. Det blir på AVA Riga med färska ägg. Lite nervös för alla hormoner ( biverkningar )  man knölar i sig, men det är ju kortvarigt tack och lov.

Jag mejlade ju till Invimed med mina synpunkter. Vi har idag fått besked att vi får tillbaka nästan alla pengar för själva första delbetalningen, vilket jag inte trodde. Gött! Så det lönar sig å klaga:)

Det var ett jättebra val av klinik. Vad bra att ni fick nästan allt tillbaka. EvaDesiree sa till mig att göra samma sak då, men jag trodde inte att de skulle gå med på det. Men men vad roligt för er!

Det kommer gå jättebra ska du se. Spännande, nu är det nära Glad

• Flowerpower
    smurfen 11 skrev 2018-05-29 10:58:08 följande:
    Hur ska ni göra nu då?

Mm, faktiskt bara en månad kvar, känns konstigt. Har börjat med Synarela idag.
    Vi valde IVFRiga pga jag vill vara säker att vi får blastos. Det var inte säkert på Ava, de sa till mig att man behöver minst 4 topp embryo för att kunna odla vidare till blasto. Vi ville inte chansa. Så nu kör vi en gång till och hoppas på att färska ägg och blasto är det som min kropp väntade påFlört
    Jag började med Progynon idag. 
  • Flowerpower
    Lovsan skrev 2018-06-01 13:40:39 följande:

Börjar noja mig såhär i efterhand angående hur länge jag åt progynon innan transfer. Började den 4/5 och åt ända fram till transfer på klinikens inrådan.

Slemhinnan var redo redan den 14/5 enligt UL men först den 29/5 ägde transfer rum.

Hur länge har ni som längst fått äta progynon i väntan på transfer? Vet någon om slemhinnan kan hinna bli ?dålig? på något vis om man låter den vara så länge?

Grattis på ruvningen! Jag frågade kliniken om det IOM att de vill göra ET efter min "ägglösning". Svaret var "you will not have normal ovulation and normal menstrual cycle as usually because we will make Your ?menstrual cycle? artificially with medicines, so how it is better to prepare your body for embryo transfer." 

Hur går det? Hur känns det? Man vet hur påfrestande det kan vara med ruvningen och mycket googlandet. Håller tummarna Hjärta

• Flowerpower
    Lovsan skrev 2018-06-01 23:04:39 följande:
    Tack och tack för att du håller tummarna! Hjärta Jag har inte någon egen hormonproduktion eller ägglossning vilket gör det lite svårare att jämföra med andra dock.

Precis googla gör man ju en del, på gott och ont. Läser även lite studier som jag kommer över. Just nu känner jag bara att "Nä.. det går nog inte vägen den här gången heller.." samtidigt som det är så långt kvar till testdag att det inte går att känna något ännu heller. Sist hade jag flera symptom som dock uppkom pga Lutinus så som svullenhet, spända bröst och lite värk i livmodertrakten. Efter det känns det omöjligt att veta vad som är vad..

Vet du när nästa försök blir för dig/er ännu? :)

Vilken RD är du i? Jag har fått olika "symptom" vid olika insättningar. Det där med att känna efter och jämföra tar verkligen på krafterna. Det bästa vore om man kunde stänga av internet och kunde hålla sig väldigt upptagen med något så att man inte ens hinner att tänka på ruvningen. 

Vi kör igen om 2 veckor Glad Var det en blasto eller en 3 dagars?

• Flowerpower
    Lovsan skrev 2018-06-02 19:49:22 följande:
    Nej, jag har testdag några dagar senare, den 12/6. Håller tummarna för dig! :)
    Flowerpower skrev 2018-06-02 17:28:17 följande:

Vilken RD är du i? Jag har fått olika "symptom" vid olika insättningar. Det där med att känna efter och jämföra tar verkligen på krafterna. Det bästa vore om man kunde stänga av internet och kunde hålla sig väldigt upptagen med något så att man inte ens hinner att tänka på ruvningen. 

Vi kör igen om 2 veckor Glad Var det en blasto eller en 3 dagars?

Idag är jag på RD 4, så det är ju väldigt tidigt ännu. Den här gången var det en blasto :) Vad har du haft för symptom när du ruvat? Håller med, man vill bara stänga ute allt och låta dagarna gå..!

Spännande! Vilken klinik går du hos?

Vad härligt med en blasto :) Det kommer vi också ha den här gången.

Jag har haft bröstspänningar, trötthet, illamående, molvärk, ont i ryggen, den här sista gången ropade som en karl (så pinsamt!) metallsmak i munnen, you name it. Tyvärr har det varit negativt. Men den gången som var positivt brösten var så ömma efter RD5 och illamående var mina tydligaste symptom, då visste jag att det hade funkat. Men det är så olika för alla, det är många som inte ens har några symptom och ändå har funkat. 

IVFRiga har vi valt den här gången. Ska du "tjuvtesta"?

• Flowerpower
    Lovsan skrev 2018-06-06 09:39:47 följande:

Jag som sa att jag inte tänkt tjuvtesta utan vänta till testdagen vaknade idag och bestämde mig för att tjuvtesta så fort sambon vaknat. Ville ha med honom. Har läst om så många som testat och fått utslag redan dag 8 så jag tänkte.. äh va fan. Om inte kan man ju få se att man åtminstone uppnått kemisk graviditet om det sedan är negativt på testdagen. Har varit så svullen och haft mensvärk till och från i flera dagar. Känt mig lite yr till och från.. allt kan ju vara Lutinus/progynonen (så var det sist) och jag var helt inställd på det. Men nu på morgonen visade den lilla teststickan en väldigt svag liten linje, men visst är den där!!

Å så himla härligt! Stort grattis! Skrattande

Jag brukar alltid tjuvtesta.. jag kan aldrig hålla mig, är alldeles för nyfiken. Dessutom behöver lite ro och det kan jag bara få med att veta om det gick eller ej.

Jag försökte PM:a dig men det gick inte.
  • Flowerpower
    Sara761 skrev 2018-06-06 11:14:03 följande:
    Tyvärr minus idag med (dag 8)

Plussat starkt dag 8 innan, men det är ju olika kanske från gång till gång.

Ska testa imorgon igen för att meddela kliniken.

Lycka till ni andra som ska testa snart!
    Jag beklagar man vet hur ont det gör. Har du meddelat kliniken eller vill de ha HCG blodtest? Tänker ni köra nu på en gång eller ta en paus?
  • Flowerpower
    Sara761 skrev 2018-06-07 20:00:17 följande:
    Tack!

De är ok med urintest. Vi får kolla om vi gör något mer efter sommaren. Vart kämpigt länge nu.

Vi funderar på om vi måste ge upp(?)

Hur går det för dig?

Hur och när tar man det beslutet? Jag förstår om ni vill ta en paus. Min man gick med på ett sista försök på en annan klinik men sedan blir det svårt att övertyga honom. Det tar verkligen på krafterna och ibland känns det som att livet är pausat. Vi kom överens om att om vi testade en gång till och vi inte skulle lyckas då skulle jag söka hjälp hos en kurator. För att kunna gå vidare och kunna nöja mig med livet som det är. 

Nu är det positiva tankar som gäller Glad. Snart är det dags igen. Idag var jag på UL och allt såg bra ut enligt läkaren. 

Svar på tråden Vi som gör äd 2018!