Vi som gör äd 2018!
Flowerpower- Hur ska du göra nu? Har du börjat leta efter nån annan bättre ÄD-klinik som du kan åka till istället?
Flowerpower- Hur ska du göra nu? Har du börjat leta efter nån annan bättre ÄD-klinik som du kan åka till istället?
Evadesiree- Googla på S-progesteron Unilabs, samt S-Östradiol Unilabs, så hittar du Werlabs referensvärden. Du kan skriva ut de dokumenten också och visa för din klinik föreslår jag.
Jag vet tyvärr inte i vilken enhet man mäter i utomlands (Polen) så där kan jag inte hjälpa dig.
Men skriv ut uppgifterna från dina nya polska provsvar och visa upp dem för kliniken tex imorgon, så du har chans att sitta ner och diskutera detta med dem innan transfer föreslår jag.
Har man för lågt progesteron vid transfer så blir det ingen graviditet tyvärr, och det vore mycket synd tycker jag om kliniken gjorde om samma fel mot dig igen.
Hoppas mannen på motellet/hotellet kan hjälpa dig skriva ut dina nya polska provsvar så du kan visa upp dem på kliniken.
Ursäkta om jag oroar dig, men tycker att du borde få bästa möjliga förutsättningar nu för det sista embryot i frysen. Mycket tråkigt att du inte fått denna hjälp av din klinik/koordinator, det borde du fått.
Vilken dos av östrogen tar du nu?
Och hur mycket Progesteron (Lutinus/Utrogestan) Dvs hur många tabletter per dag och hur många mg?
Tex kan man ta Progynon 2mg 1tablett 3 ggr per dag=6mg östrogen.
Lutinus 100mg 2st 3 ggr per dag= 600mg progesteron.
Progesteron ska man börja med minst 5 dagar innan transfer/insättning. På vissa kliniker får man börja 7 dagar innan insättning med progesteron (tex Lutinus eller Utrogestan).
Det bästa vore om kliniken kunde ta om proverna imorgon måndag och se så att de är i bra nivå nu innan transfer, men om progesteronet är för lågt så borde de avbryta insättningen och frysa in embryot igen och låta dig komma tillbaka en annan månad när dina hormoner är på bra nivåer tycker jag. Åtminstone så skulle en seriös klinik göra så tycker jag.
Har du mätt ditt TSH nyligen (sköldkörtelprov)? Om TSH ligger för högt så blir man inte gravid. Samt mätt ditt Prolaktin? Om det är för högt blir man heller inte gravid.
Hoppas allt ordnar sig.
Lycka till !
Jag beställde det stora pakettestet. Ska dit imorgon.
Om man har en normal fungerande sköldkörtel ska det också ligga på 1... Varför kunden jag göra IVF då??? Man blir så ledsen och besviken, det kanske hade funkat med mina egna ägg ändå.. Om läkarna tycker att det ligger under rätt nivå hur ska göra för att kunna få tag på levaxin då? Vem vänder sig man till då?
Tack för infon!
Hej tjejer! Jag har en fråga, jag väntar på mens imorgon men har haft såna där vanliga spottings sedan torsdags. Har någon varit med om detta förut? Jag gjorde en IVF i början på mars. Kan det vara hormonerna som spökar? Ska jag oroa mig? Kan det vara att jag inte kommer få min mens? Jag har annars regelbundet mens. Tack för hjälpen!
Usch vad tråkigt! Beklagar verkligen, hade verkligen hoppats på ett plus. Nu får ni lägga energin på äktenskapet och smekmånaden
Jag började med medicineringen förra veckan. Jag tar progynon 2 ggr/dag (3 ggr FOM idag) men imorse hade en sån här ägglösningssekret men det är för tidigt för att ha ägglösning nu. Är det någon som vet om det är normalt?