• Flowerpower

Vi som gör äd 2018!

Anonym (ÄD2018) skrev 2018-06-29 18:41:24 följande:

Jag tog också blodprov igår och har inte heller fått svar :(

Å nej det lär ju va påverkad av semesterperioden. Har du försökt att kontakta dem?
  • Flowerpower
    UndrandeSökare skrev 2018-06-29 19:01:54 följande:
    Hoppas du får svar på måndag iallafall.

Frågade du om du kunde scanna in idkortet som jag föreslog? Jag gjorde det för länge sen och fick då provsvaret direkt.
    Jag skrev det men har inte fått svar ännu. Det känns lite bättre nu när jag vet att någon annan också väntar på svar. Åtminstone har de inte slarvat bort blodet. 
  • Flowerpower
    Lovsan skrev 2018-06-29 19:16:27 följande:

Vi har fått se hjärtslag! Så mäktigt och ofattbart. Har varit så inställd de senaste dagarna på att där inte skulle finnas något. Men på sekunden läkaren påbörjade ultraljudet kunde vi se att det var något där och att det flimrade på en viss punkt - det lilla hjärtat. 8,9 mm lång(kort) är den lilla och inom spannet för vad som är normalt. Allt såg bra ut och vi är så glada och lättade för stunden. Nästa ultraljud kommer äga rum om 3 veckor, vi blev erbjudna det för att lugna oss ytterligare.

Vi både filmade lite och tog en bild idag:

Å så himla underbart! Stort grattis till lilla hjärtat {#emotions_dlg.flower} 
  • Flowerpower

Tack hör ni ?? Det börjar kännas verkligt även om det är mycket kvar. Men att kunna få se ett plus är otroligt IOM att det inte har hänt på länge ??

• Flowerpower
    Swoosh skrev 2018-06-30 08:21:29 följande:

Grattis till hjärtslag och fina hcg-siffror! Så roligt att läsa lite positiva nyheter! Jag är nu i vecka 22 och jag mår toppen. Har inte börjat känna några fosterrörelser än, men det kommer säkert snart! Det ligger så mycket oro i det vi gör, och många går igenom en så ofantligt trasslig och smärtsam process för att få möjligheten att kanske få bli mamma. Jag är äntligen förbi det värsta, plus eller inte plus? blod på pappret när jag går och kissar? Är det Lutinus eller gravidsymptom? Kommer vi att se ett hjärta på VUL? Varför känner jag inget, har fostret dött? Osv... Efter KUB så bestämde jag mig för att sluta oroa mig hela tiden! För TÄNK, om allt faktiskt går bra och jag sedan har slösat hela den här fantastiska upplevelsen på att vara orolig och ledsen! Förhoppningsvis får jag hålla mitt alldeles egna barn om några månader, och då vill jag inte se tillbaka på den här tiden med en rysning av obehag. Och om det nu inte går vägen, så får jag ta dom känslorna då. Jag vet hur tufft det är, och jag vet hur lätt det är att dras med i andras elände och dåliga erfarenheter. Till er som lyckats ta er till plus och pickande hjärtan, försök njuta nu! Och till dig som fortfarande kämpar; ge inte upp, och försök att inte sprida mer oro till den som lyckats, det är tufft ändå.

Lycka till alla! Jag återkommer när jag får första sparken! Kram

Tack för din omtanke och dina varma ord! Det ger oss andra hopp och nåt att se fram emot. Ta hand om er och hör av dig snart!
  • Flowerpower
    myran skrev 2018-07-03 12:13:34 följande:

Fått tid till ultraljud på måndag e.m. Känns nervöst, oroar mig för att blödningen påverkat fostret... Kommer att vara i v 15 (14+1) så jag hoppas att få se den lilla ordentligt!

Hoppas också att det hemska illamåendet ska sluta snart, det räcker väl med att jag har i stort sett alla andra graviditetskrämpor?? ;-D Igår kräktes jag när det körde förbi en gammal veteranbil för avgaserna luktade illa... Alltså...

Det kommer gå bra ska du se. Det är klart att du är orolig, som sagt man sluta inte oroa sig. Om man känner nåt då är det nåt fel men om man inte känner nåt då är det också fel. Samtidigt tror jag inte att det är konstigt med tanke på hur mycket vi har fått kämpa för att vara här idag Hjärta

Mitt illamående försvann sist vid vecka 14-15 hoppas det gör det med dig med. 
  • Flowerpower
    smurfen 11 skrev 2018-07-03 20:11:21 följande:
    9 juli. Känner nada men det är ju bara dag 8 från insätt.
    Ska du tjuvtesta nåt? Jag kände inte nåt de första dagarna heller så att man ska inte hänga sig på "symptom" Lättare sagt än gjort. Jag googlade varje 5 minuter  
    Skrattande
  • Flowerpower
    myran skrev 2018-07-09 20:44:17 följande:

Idag var vi på UL och allt såg helt perfekt ut Såååå himla skönt! BM var verkligen noggrann. Vilken lycka att få se den lilla sprattla runt och visa rumpan, precis som storebror gjorde :D

Så nu har vi berättat för alla och firat och berättat för storebror som blev jätteglad och växte flera decimeter. Känns som jag äntligen kan glädjas, hoppas och andas ut. Oron finns ju kvar och kräks gör jag fortfarande, men det känns ändå mest bra.

Stort grattis! Det låter verkligen underbart! Jag längtar till att kunna se sonens reaktion också Hjärta

Hoppas du mår bättre snart.
  • Flowerpower
    myran skrev 2018-07-10 10:09:08 följande:
    Tack! Ja, jag tycker illamåendet kommer lite mer sällan nu. Hoppas...

Ja, hans reaktion var så härlig! Han blev sådär stolt som bara en nästan-femåring kan bli, minst en decimeter längre och känslorna fick ändå inte riktigt plats i kroppen Han gav direkt bort halva sitt rum, leksaker och gamla nappar gullet!

Så himla gullig han är. Det blir säkert samma sak hos oss. Han blir 5 i november och har frågat om syskon i nästan 2 år. Vad härligt!

Skönt att kunna se rörelser, och få det bekräftat, nu kan du börja andas igen Skrattande

Mitt illamående försvann sist vid v14-15, nu har jag inte känt nåt. Känns lite märkligt faktiskt.

• Flowerpower
    smurfen 11 skrev 2018-07-11 15:51:36 följande:

Jag fick positivt resultat också, så är lite i chocktillstånd:) Tror min syrra och sambo blev mer glada, jag är mer i chock:) men glad såklart innerst inne.

Får bara hoppas det går hela vägen fram, men bara ta en dag i taget.

Stort grattis! Vad roligt med positivt besked Plus Behöver du ta ett till HCG?
  • Flowerpower
    Linsi skrev 2018-07-12 08:52:57 följande:

Hej på er!

Jag tog liten paus från forumet inför vårt försök hos ivf Riga.
    Det är väl dags för en liten uppdatering.
    Tog blodprov för en vecka sedan (8 dagar efter ET). Var så nervös inför resultatet att jag tog ett vanligt grav.test på fredag morgon (officiell testdag från kliniken) - ville veta innan jag öppnade resultatet från werlabs.
    Det var lite chockartat att se ordet gravid - kunde inte somna om mer den morgonen (var uppe och tog testet 5:20)

Även blodprovet bekräftade graviditeten, tog det andra blodprovet i måndags (dag 12 efter ET) och vi hade en bra ökning på hcg.
    Så nu väntar ul 1/8. Hoppas bara att det lilla livet väljer att stanna kvar.

Grattis till alla er som plussat under tiden jag varit borta och som fått positiva besked efter ul.

Ta hand om er och ha en skön sommar!{#emotions_dlg.flower}

STort grattis! Ha en skön sommar du med Skrattande
  • Flowerpower
    kolabönan73 skrev 2018-07-18 19:37:00 följande:

Idag har vi varit på ultraljud!
    Fostret är 7,3 mm och hjärtat tickade fint! Vecka 6 plus fyra enligt mätningen Skrattande

Vad härligt, grattis!!! Hjärta
  • Flowerpower

Jag var på ultraljud imorse och såg ett fint tickande hjärta Hjärta vilken känsla och vilken lättnad! Enligt mättning så är jag i V 8 +4. Men det kommer bekräftas vid UL i v12. 

• Flowerpower

Jag var på ultraljud imorse och såg ett fint tickande hjärta Hjärta vilken känsla och vilken lättnad! Enligt mättning så är jag i V 8 +4. Men det kommer bekräftas vid UL i v12. 

• Flowerpower
    Anonym (Villrådig) skrev 2019-10-30 19:31:00 följande:
    Vi tittar på möjligheten att bli gravida med hjälp av äggdonation, men det känns så himla svårt att veta vilken väg som är rätt väg att gå. 

Ena dagen har jag suttit och sökt i databaser med bilder och information om äggdonatorer. Med bilder och information kan barnet kanske bli likt mig, tänker jag. Liksom att det känns bra att kunna vara med och påverka något.

Andra dagen har jag känt mig övertygad om att det bästa för mig är att inte veta nästan någonting om äggdonatorn. Då skulle jag knappt ha några förväntningar på utseende eller egenskaper. Jag resonerar också som så att jag inte skulle ha vetat någonting om det gällde någon annan typ av donation, t.ex. av organ eller blod (även om det så klart inte är samma sak). 

Jag känner mig just nu helt villrådig. Ska vi välja en klinik i ett land där vi matchas ihop av kliniken eller ska vi välja en klinik där vi väljer själva genom att se foton av donatorn och text om henne?

Hur har ni som genomgår eller genomgått behandling med äggdonation tänkt?
    Återkom om du fortfarande undrar. Jag gick igenom processen i 2018 och nu har vi en frisk och full av energi flicka som glädjer våra dagar ????????????
  • Flowerpower
    Anonym (Villrådig) skrev 2019-11-13 18:38:30 följande:

Jag vill gärna höra om din/er process och hur du har resonerat  Stort grattis till dottern 

Jag kommer att berätta lite om vår process och funderingar vi har, hade och har haft. Återkommer och fyller på under dagen. Du kan fundera på om det är nåt speciellt du kanske vill veta
  • Flowerpower
    Anonym (Villrådig) skrev 2019-11-13 18:38:30 följande:
    Jag vill gärna höra om din/er process och hur du har resonerat Glad Stort grattis till dottern {#emotions_dlg.flower}
    Vi försökte att bli gravida själva under många år. Vi lyckades med hjälp av IVF en gång och tack vare det så har vi en underbar son. Efter 1 år så började vi med syskonförsök, denna gången lyckades vi inte på nåt sätt. Då började tankarna ska vi adoptera, äggdonation? Kommer jag att älska detta barn som mitt eget? Kommer barnet att likna mig på nåt sätt? Kommer alla att undra vems barn är det? Vad kommer barnet och sin syskon att tycka om det hela? gör vi rätt? Kommer barnet att vilja veta var hon kommer ifrån? Det var många frågor. Men jag har fortfarande många frågor.

Vi valde också att kunna se en bild på donator. 90% av bilderna var från när de var små, så det hjälpte inte mycket. Tyvärr var vi väldigt missnöjda med den kliniken då de bara har frusna ägg och de flesta som gjorde en behandling där under samma tid vi var där lyckades inte att bli gravida. Men det är en annan historia. 

När jag var gravid med min son undrade jag också om utseendet, ögonfärg, hårfärg, Jag tror att det var likadant. Ibland undrar jag om hur donator ser ut, och försöker se om jag kan hitta någon annan hos henne. Men Min dotter liknar väldigt mycket sin pappa. Min svärmor säger att hon är en kopia av sin far. Hon kommer att ha andra saker ifrån mig {#emotions_dlg.flower}

Vi lyckades på första försöket i ett annat land. Där vi kommer aldrig att kunna veta vem tjejen är, hur hon ser ut (om inte teknologin är så avancerad om några år) men vi ångrar inte beslutet vi tog. Vi kommer att berätta för dem hur allt gick till och hoppas att de förstår vårt beslut utav kärlek Hjärta
  • Flowerpower
    Anonym (Villrådig) skrev 2019-11-16 19:17:36 följande:

Stort tack Flowerpower! Då har ni erfarenhet av både att välja utifrån bild på donatorn och att inte göra det. Vid ert andra försök, som resulterade i er flicka, förstår jag att ni inte såg någon bild, men kunde ni välja utifrån t.ex. hårfärg, ögonfärg etc. även om donatorn är anonym?

Ja, det gjorde vi. Man skriver sina ?önskemål? ögon/hårfärg, vikt, längd. Blodtyp tittar de också på. Sedan får man en lista med tillgängliga donatorer som matchar enligt beskrivningen. Vi fick också en kort presentation. Gör detta nu och på fritid gillar att göra si och så.
  • Flowerpower
    Anonym (Villrådig) skrev 2019-11-16 19:17:36 följande:

Stort tack Flowerpower! Då har ni erfarenhet av både att välja utifrån bild på donatorn och att inte göra det. Vid ert andra försök, som resulterade i er flicka, förstår jag att ni inte såg någon bild, men kunde ni välja utifrån t.ex. hårfärg, ögonfärg etc. även om donatorn är anonym?

Ja, det gjorde vi. Man skriver sina ?önskemål? ögon/hårfärg, vikt, längd. Blodtyp tittar de också på. Sedan får man en lista med tillgängliga donatorer som matchar enligt beskrivningen. Vi fick också en kort presentation. Gör detta nu och på fritid gillar att göra si och så.
Svar på tråden Vi som gör äd 2018!