Vi som gör äd 2018!
Jag tog också blodprov igår och har inte heller fått svar :(
Jag tog också blodprov igår och har inte heller fått svar :(
Vi har fått se hjärtslag! Så mäktigt och ofattbart. Har varit så inställd de senaste dagarna på att där inte skulle finnas något. Men på sekunden läkaren påbörjade ultraljudet kunde vi se att det var något där och att det flimrade på en viss punkt - det lilla hjärtat. 8,9 mm lång(kort) är den lilla och inom spannet för vad som är normalt. Allt såg bra ut och vi är så glada och lättade för stunden. Nästa ultraljud kommer äga rum om 3 veckor, vi blev erbjudna det för att lugna oss ytterligare.
Vi både filmade lite och tog en bild idag:
God morgon! Jag fick SMS mitt i natten och det visar att HCG ligger på 379 E/L
Tack hör ni ?? Det börjar kännas verkligt även om det är mycket kvar. Men att kunna få se ett plus är otroligt IOM att det inte har hänt på länge ??
Grattis till hjärtslag och fina hcg-siffror! Så roligt att läsa lite positiva nyheter! Jag är nu i vecka 22 och jag mår toppen. Har inte börjat känna några fosterrörelser än, men det kommer säkert snart! Det ligger så mycket oro i det vi gör, och många går igenom en så ofantligt trasslig och smärtsam process för att få möjligheten att kanske få bli mamma. Jag är äntligen förbi det värsta, plus eller inte plus? blod på pappret när jag går och kissar? Är det Lutinus eller gravidsymptom? Kommer vi att se ett hjärta på VUL? Varför känner jag inget, har fostret dött? Osv... Efter KUB så bestämde jag mig för att sluta oroa mig hela tiden! För TÄNK, om allt faktiskt går bra och jag sedan har slösat hela den här fantastiska upplevelsen på att vara orolig och ledsen! Förhoppningsvis får jag hålla mitt alldeles egna barn om några månader, och då vill jag inte se tillbaka på den här tiden med en rysning av obehag. Och om det nu inte går vägen, så får jag ta dom känslorna då. Jag vet hur tufft det är, och jag vet hur lätt det är att dras med i andras elände och dåliga erfarenheter. Till er som lyckats ta er till plus och pickande hjärtan, försök njuta nu! Och till dig som fortfarande kämpar; ge inte upp, och försök att inte sprida mer oro till den som lyckats, det är tufft ändå.
Lycka till alla! Jag återkommer när jag får första sparken! Kram
Fått tid till ultraljud på måndag e.m. Känns nervöst, oroar mig för att blödningen påverkat fostret... Kommer att vara i v 15 (14+1) så jag hoppas att få se den lilla ordentligt!
Hoppas också att det hemska illamåendet ska sluta snart, det räcker väl med att jag har i stort sett alla andra graviditetskrämpor?? ;-D Igår kräktes jag när det körde förbi en gammal veteranbil för avgaserna luktade illa... Alltså...
Idag var vi på UL och allt såg helt perfekt ut Såååå himla skönt! BM var verkligen noggrann. Vilken lycka att få se den lilla sprattla runt och visa rumpan, precis som storebror gjorde :D
Så nu har vi berättat för alla och firat och berättat för storebror som blev jätteglad och växte flera decimeter. Känns som jag äntligen kan glädjas, hoppas och andas ut. Oron finns ju kvar och kräks gör jag fortfarande, men det känns ändå mest bra.
Så himla gullig han är. Det blir säkert samma sak hos oss. Han blir 5 i november och har frågat om syskon i nästan 2 år. Vad härligt!
Skönt att kunna se rörelser, och få det bekräftat, nu kan du börja andas igen
Mitt illamående försvann sist vid v14-15, nu har jag inte känt nåt. Känns lite märkligt faktiskt.
Jag fick positivt resultat också, så är lite i chocktillstånd:) Tror min syrra och sambo blev mer glada, jag är mer i chock:) men glad såklart innerst inne.
Får bara hoppas det går hela vägen fram, men bara ta en dag i taget.
Hej på er!
Jag tog liten paus från forumet inför vårt försök hos ivf Riga.
Det är väl dags för en liten uppdatering.
Tog blodprov för en vecka sedan (8 dagar efter ET). Var så nervös inför resultatet att jag tog ett vanligt grav.test på fredag morgon (officiell testdag från kliniken) - ville veta innan jag öppnade resultatet från werlabs.
Det var lite chockartat att se ordet gravid - kunde inte somna om mer den morgonen (var uppe och tog testet 5:20)
Även blodprovet bekräftade graviditeten, tog det andra blodprovet i måndags (dag 12 efter ET) och vi hade en bra ökning på hcg.
Så nu väntar ul 1/8. Hoppas bara att det lilla livet väljer att stanna kvar.
Grattis till alla er som plussat under tiden jag varit borta och som fått positiva besked efter ul.
Ta hand om er och ha en skön sommar!
Idag har vi varit på ultraljud!
Fostret är 7,3 mm och hjärtat tickade fint! Vecka 6 plus fyra enligt mätningen
Jag var på ultraljud imorse och såg ett fint tickande hjärta vilken känsla och vilken lättnad! Enligt mättning så är jag i V 8 +4. Men det kommer bekräftas vid UL i v12.
Jag var på ultraljud imorse och såg ett fint tickande hjärta vilken känsla och vilken lättnad! Enligt mättning så är jag i V 8 +4. Men det kommer bekräftas vid UL i v12.
Jag vill gärna höra om din/er process och hur du har resonerat Stort grattis till dottern
Stort tack Flowerpower! Då har ni erfarenhet av både att välja utifrån bild på donatorn och att inte göra det. Vid ert andra försök, som resulterade i er flicka, förstår jag att ni inte såg någon bild, men kunde ni välja utifrån t.ex. hårfärg, ögonfärg etc. även om donatorn är anonym?
Stort tack Flowerpower! Då har ni erfarenhet av både att välja utifrån bild på donatorn och att inte göra det. Vid ert andra försök, som resulterade i er flicka, förstår jag att ni inte såg någon bild, men kunde ni välja utifrån t.ex. hårfärg, ögonfärg etc. även om donatorn är anonym?