Vi som gör äd 2018!
Hej!
Vi ska nu sätta igång med äd i vår, finns det någon som vill följas åt?
Hej!
Vi ska nu sätta igång med äd i vår, finns det någon som vill följas åt?
Vi skulle ha kört igång med ny behandling, första syskonförsöket, förra veckan, men första ul såg inge bra ut så nu blev det lutinus en vecka - invänta mens- p-piller en månad och sen börja om. Suck.
Det är tungt jag vet.
Var kör du behandling? Har du provat stöttande medicinering såsom fragmin och intralipid?
Syskon2018: spännande, håller tummarna!
Sara761: där kör vi oxå! Låter som samma upplägg som vi kör.
Vi hann med ivf i fyra år och två hela äd med alla återföringar innan det gick vägen. Nu är det första syskonförsöket som ska påbörjas.
Hej! Hoppar in i tråden! Är i startgroparna för en ÄD på Vitanova, Köpenhamn. Var på konsultation där igår, och är nu på väntelistan!
Var gör ni era ÄD någonstans? Har ni öppen eller anonym donator? Varför?
Hoppas ni vill dela med er av funderingar!
Hej på er,
Nu ruvar jag sedan igår på en fin liten blasto som jag fick på Ava Riga. Slemhinnan var 9.5 mm men lite blodfattig (mörk på uv) tydligen så jag hoppas det går ändå. Det här är vårt första syskonförsöket och jag är inställd på att det här är den första behandlingen av många.
Grattis till att du blivit Ruvare Bappen ! Vilket datum har du testdag? Hoppas allt går bra !
Idag har jag testdag. Första gången någonsin som jag inte tjuvtestat innan testdag. Tog just ett urintest och det var negativt. Ska ändå lämna blodprov idag men det känns ganska lönlöst.
Två kvar i frysen i alla fall.
Smil och Flowerpower jag håller tummarna för er!
Tråkigt att höra att det blev minus Bappen, men bra att ni har 2 embryon kvar i frysen. Hör gärna med kliniken om ni kan göra något annorlunda inför nästa försök. Ändra medicineringen eller liknande?
Tar du någon mer medicin förutom östrogen och progesteron?
Hör med kliniken om ni kan lägga till Trombyl och kortison inför nästa försök för att öka chanserna.
Trombyl är milt blodförtunnande och kan förhindra proppar när embryot försöker fästa, och kortison lugnar immunförsvaret från att försöka stöta bort embryot.
Ytterligare ett förslag kan vara att göra IvfSerums Mensblodtest, det kan man göra hemma och skicka med posten till labbet i Aten. Om några baciller hittas som inte ska vara där så ingår recept på antibiotika som kan lösas ut på svenskt Apotek. Både mannen och kvinnan måste behandlas samtidigt för annars bollar man bara bacillerna mellan varandra. Googla på ivfSerum Aten Infection screening så hittar du informationsmaterialet på deras hemsida. Jag har själv gjort testet.
Undrande sökande: ang flygresa vid tidig graviditet; förra gången jag blev gravid hade vi en lång resa bokad när jag var i vecka 4. Vi valde att åka och rådet vi fick var att fortsätta med trombyl och fragmin för att undvika blodpropp plus att använda kompressionssockpr och att stå och gå mycket under resan (ställa klockan varannan timme).