Fröken W skrev 2018-02-20 12:54:43 följande:
Haha, alltså det är verkligen precis som jag!
Min last är läsk och sötsaker. Gillar egentligen att röra mig så jag förstår inte att det kan vara så svårt att komma igång. Har också varit mycket på Friskis förut men nu har vi flyttat och bor lite utanför stan och då blir det ett hinder, tar mig inte enkom in till stan igen, efter jobb, för träning.
Gömmer också allt för min sambo, smygäter. Men precis som du så skötte jag mig exemplariskt under graviditeten pga kostbehandlad grav.diabetes.
Dottern är 1,5 nu och vi vill gärna ha barn under 2019. Jag funderar också väldigt ofta över hur jag kunnat låta det gå så långt. Men tänker också att promenader blir en bra början. Startar vi på måndag?
Ber om ursäkt för rörigt inlägg, blir bara så exalterad över att du skriver allt som jag tänker, känner, har upplevt.
Känner igen mig i att bli exalterad! Hur mycket än andra vill förstå så är det bara vissa som kan göra det - de som varit med om liknande/precis samma.
Jag tampas mycket med att "hur kan du kämpa för din son när han var i magen, men inte nu?". Det borde inte vara så svårt. Men det ÄR det ju. Och så börjar jag på något projekt med kost/motion.... och när något går emot mig så blir det pannkaka.
Vi hade en viktklubb på jobbet. Många som ville gå ner. Varje vecka hade vi vägning inför varandra. Det funkade bra en period, tills jag stötte på ngt hinder. Min make mådde psykiskt dåligt... det var för mycket stress på jobbet.... eller ngt annat. Jag sätter aldrig mig själv som nr 1. Inte på rätt sätt liksom.
Jag är ledig denna vecka (lärare som har sportlov), så jag tänkte försöka börja på promenad-grejen redan denna vecka. Lyssna på podd/ljudbok under tiden så man inte fokuserar på att "nu ska du vara duktig och gå ut o gå, din tjockis....".
Vi kanske kan peppa varandra här. Skriva om våra beslut, våndor, vinster och annat?
Ta hand om dig!