Freijah skrev 2018-03-22 04:53:40 följande:
Jag blir lite frustrerad på min man, han är helt säker på att jag inte kommer gå ner i vikt, för enligt honom så är det enda sättet att lyckas att köra no carb diet.
Jag har förklarat för honom att jag tänker äta mindre portioner, mer grönsaker, mindre ris, bröd pasta etc, och röra mig mer. Men ha en dag i veckan där jag får äta lite godis eller annat gott.
Men nepö, jag kommer misslyckas enligt honom.
Känns kul att man har stöd...
Åh vad tråkigt! Jag äter allt, till och med chips dricka och alkohol, och det rullar på nedåt! Det är bara att kämpa, och så får han va tyst när de första 5 kg lossnat!
Det känns som att jag gjort en riktigt bra vecka, så är nyfiken på om det stämmer på vågen på måndag. Gått 3.7 km uppför hem efter jobbet och har skött kosten helt ok. Körde yoga i måndags och hade velat få till fler pass, men det får bli något att förbättra nästa vecka.
Kommande vecka blir en utmaning för mig för jag älskar påsk, påskmat och påskägg. Äter inte mycket godis alls i vanliga fall, men påsk blir svårt att hålla sig ifrån. Om någon har ett bra tips på kalorisnålt påskgodis så blir jag gärna tippsad! :)