Fröken W skrev 2018-02-26 20:32:27 följande:
Härligt jobbat med att skippa efterrätten! Jag började på riktigt idag.
Det jag känner mig nöjd med är att jag inte stannade på vägen hem från jobbet och köpte godis och läsk.
Mindre bra att jag inte tog mig ut på någon promenad som jag tänkt...ska jag försvara/bortförklara mig så blev jag sen hem från jobbet och det var snöade som tusan.
Jag har laddat ner appen Lifesum, där fick jag först lägga in info om mig (nuvarande vikt, målvikt och när jag vill nå vikten). Appen räknar sedan ut hur många kalorier jag får äta varje dag. Varje gång jag äter så kan jag lägga in det i appen så visar den snabbt hur mycket jag ätit. Man kan också lägga in om man tränat så får man fler kalorier att utnyttja. Den verkar bra så det kan jag rekommendera.
Intressant det där med anledningen till övervikt. Jag håller absolut med. Jag älskar inte mat, har aldrig gjort. Men absolut använder jag godsaker som belöning eller som morot ?ja men jag har ju gjort...så jag förtjänar lite godis? eller ?nu ska jag göra...så jag behöver det här för att orka?. Hur ser det ut för dig?
Bra att du inte stannade och köpte godis, Fröken W! Förstår hur lätt det är att skippa promenad.... jag tycker det är obehagligt att gå ut på vår slinga när det är mörkt.... och nu är det värsta stormen. Så då blir det liksom inget av det. Dock fick jag jobba hårt till och från jobbet: jag cyklar. I storm. Alltid motvind. Alltid. :S
Jag har klarat att hålla mig borta från tårtan på jobbet som fanns både igår och idag. Dock kunde jag inte motstå frestelsen att ta en ruta Marabou....ajabaja... Har försökt bli bättre på frukost - äter ägg på mackan varje dag och försöker att minska till 1-2 mackor istället för 2-3.
Något jag verkligen vill förändra är att dricka mer vatten. Vi har bubbelmaskin på jobbet och jag passerar den mellan varje lektion - så det är lätt att fylla på. Ska försöka få i mig ett glas på fm och ett på em.
Hur har starten av veckan sett ut för er andra?