• Fröken W

Viktminskning innan graviditet

Hej!

Jag och min sambo vill gärna försöka få ett syskon till vår dotter. Vi skulle vilja börja försöken i höst. Innan jag bli gravid igen så vill jag gå ner i vikt då jag dels inte trivs med min nuvarande vikt och kropp och dels pga att det inte är hälsosamt att ha så stor övervikt som jag har.

För att nå en normalvikt så skulle jag behöva gå ner drygt 30kg så som ni förstår har jag alldeles för hög vikt nu.

Jag söker någon som är i samma sits, eller i alla fall vill gå ner i vikt, så vi kan peppa varandra.

Finns du där ute?

• Svar på tråden Viktminskning innan graviditet
  • henkeshumla
    Fröken W skrev 2018-02-20 13:16:58 följande:

Men exakt! Jag vill ju må bra nu, orka leka med mitt barn, kunna åka rutschkanor och karuseller med henne så

småningom. Det går ju liksom inte nu.

Ytterligare ett sammanträffande, jag är också lärare och har sportlov. Men jag har såklart blivit sjuk lagom till ledigheten. Annars hade jag också börjat nu.

Det låter ju toppen att väga in sig tillsammans...man vill ju inte vara den som fortsätter gå upp medan de andra går ner.

Tycker att det är en bra idé att vi peppar varandra här och delar med oss av med- och motgångar.

Wow, vilket sammanträffande. Lärare också! Trist att du är krasslig. Det är väl också typiskt att bli det under ett lov. :( Hoppas du mår bättre snart. 

Nyss inkommen från promenad. Med ljudbok i öronen så promenerade jag i 30 min i måttligt tempo. Skönt med luft. Känns bra att börja lugnt. Det är när man har för stora mål som det ofta fallerar för mig. Tänker att den första tiden får bli promenader mellan 3-5 ggr/vecka (minst 30 min) och att förbättra frukosten. Jag är kolhydrat-junkie och dras ofta till bröd. Ska försöka köra mer ägg-frukost. 

Nu blickar vi framåt mot magar som växer pga bebisar och att ha ork att leka och busa massor med våra ungar under kommande sommarlov! YEAH!
  • Trullis82
    Fröken W skrev 2018-02-20 12:39:57 följande: