• Fröken W

Viktminskning innan graviditet

Hej!

Jag och min sambo vill gärna försöka få ett syskon till vår dotter. Vi skulle vilja börja försöken i höst. Innan jag bli gravid igen så vill jag gå ner i vikt då jag dels inte trivs med min nuvarande vikt och kropp och dels pga att det inte är hälsosamt att ha så stor övervikt som jag har.

För att nå en normalvikt så skulle jag behöva gå ner drygt 30kg så som ni förstår har jag alldeles för hög vikt nu.

Jag söker någon som är i samma sits, eller i alla fall vill gå ner i vikt, så vi kan peppa varandra.

Finns du där ute?

• Svar på tråden Viktminskning innan graviditet
  • Fröken W

Men ska vi köra 6:e (passar Trullis82 den här månaden) eller 10:e som kanske är lättare att komma ihåg? Vad tycker ni?

• Llewellyn

Verkar vara en tråd för mig.

Vi fick en son i september 2017 och efter förlossningen försvann hälften av graviditetskilorna med en gång. Men sedan dess har alltför många smugit sig tillbaka igen.

Kanske för att jag har tillgång till skåpen här hemma som föräldraledig och småäter mest hela tiden.

Nåja, vi är redan variant "äldre" så om vi vill hinna med att ge sonen småsyskon blir det till att lägga på ett kol.

Cirka 20-25 kilo vore det bra om jag kunde bli av med innan syskonförsök.

Hoppas ni har plats för en till person.

• Jsv17
    Fröken W skrev 2018-03-05 20:00:14 följande:

Men ska vi köra 6:e (passar Trullis82 den här månaden) eller 10:e som kanske är lättare att komma ihåg? Vad tycker ni?

6:e blir bra tycker jag
    Mamma till en liten pojke sedan 9-12-17
  • Llewellyn

Inte mycket action i tråden under dagen verkar det som..

Kör väl först då. Vägde in på tunga 104,9 kg i morse. Kändes mindre kul.

Är bara 168 cm så det är ju naturligtvis alldeles för mycket.

Delammade till fyra - fyra och en halv månad ungefär (urakut snitt där jag sövdes så han har fått ersättning parallellt hela tiden då jag sov hans två första timmar på utsidan). Har dock inte fått tillbaka mensen.

Har eventuellt PCO, fick rekommendation att gå ner till 86 kilo när vi gjorde mini-undersökning år 2014. Runt nittio blev mensen regelbunden (30-dagars cykel) innan dess kunde det vara var sjätte-åttonde månad. Svårt att pricka ÄL då.

Hur som helst. Ännu en anledning att återigen ta tag i det här med vikten.

Hur har det gått för er andra?

Ska vi redovisa startsiffror och framsteg här eller är det mest pepp och ej fokus på siffror?

• Stora My

Jag kan inte väga idag. Är på semester och har ingen våg. Jag kör igång på allvar först på fredag.

• henkeshumla

Hej alla!

Har inte hunnit gå in och kolla på någon dag.... såg att förslag om den 6/3 kommit upp.... Missade! Sonen fyller år idag och det har varit lite hektiskt kring att fixa inför hans 3-årsdag. 

En annan sak har dessutom skett sedan sist jag skrev.... i morse, på min sons 3-årsdag, plussade vi! Har mått skumt en vecka, men har varit rädd att det varit skengraviditet. Jag har försökt leta tecken så många gånger tidigare, att det slagit slint i huvudet på mig. Men nu så - I've got one in the oven! :)

Jag är gärna med här ändå, såklart. Kan jag väl inte köra hardcore - fast mår redan illa och har skumt aptit, så kanske kan det hjälpa. Om inte småätandet får mig att balla ur... Hjälp!!

Vilket datum för vägning siktar vi in oss på?

/Henkes Humla

• Irmisans

Hej!

Jag håller redan på att försöka skaffa syskon och har försökt i 9 månader. Har oregelbunden mens, så för att försöka få bukt med det så måste jag gå ner i vikt. Har stretat på sedan januari och har gått ner 8 kg. Dock så behövs det ca. 32 till för att ligga på en normalvikt.

Hänger jättegärna på här och är med och läser och peppar!

De livstilsförändringar jag har gjort är att börja yoga smått (1-4 gånger hemma i veckan framför youtube) och börjat kaloriräkna strikt. Jag äter allt, men räknar allting också så att jag efter en mindre bra vecka kan titta i backspegeln och se svart på vitt var det gick fel. Det tog många år för mig att gå upp i vikt, så jag räknar med att det kommer ta tid att gå ner också. Är livrädd för att börja gå upp igen för har lätt för att pendla i vikt.

Så skönt att se att det finns fler i samma sits!

Oplanerad Mamma
  • Stora My
    henkeshumla skrev 2018-03-07 15:47:41 följande:

Hej alla!

Har inte hunnit gå in och kolla på någon dag.... såg att förslag om den 6/3 kommit upp.... Missade! Sonen fyller år idag och det har varit lite hektiskt kring att fixa inför hans 3-årsdag. 

En annan sak har dessutom skett sedan sist jag skrev.... i morse, på min sons 3-årsdag, plussade vi! Har mått skumt en vecka, men har varit rädd att det varit skengraviditet. Jag har försökt leta tecken så många gånger tidigare, att det slagit slint i huvudet på mig. Men nu så - I've got one in the oven! :)

Jag är gärna med här ändå, såklart. Kan jag väl inte köra hardcore - fast mår redan illa och har skumt aptit, så kanske kan det hjälpa. Om inte småätandet får mig att balla ur... Hjälp!!

/Henkes Humla

Grattis! Så Kul!
  • Fröken W
    henkeshumla skrev 2018-03-07 15:47:41 följande:

Hej alla!

/Henkes Humla

Men wow, stort grattis!
Svar på tråden Viktminskning innan graviditet