• Anonym (Igotyou13)

Vi på BC. Inget oseriöst

Varför inte göra en tråd för oss medlemmar på bc?

Dela ideer, bilder maybe, vad ni söker, erfarenheter, fantasier osv.

Kanske till o med börjar träffa någon här?

• Svar på tråden Vi på BC. Inget oseriöst
  • Anonym (Fd medlem.)
    Anonym (Jep) skrev 2018-02-12 08:48:39 följande:

En sida för sexkontakter.

70% är "singelmän" som söker sex med kvinnor och par oavsett ålder.

10% är par som söker andra par där kvinnan måste vara bi eller binyfiken

10% är kvinnor varav 9/10 söker andra kvinnor att ha tjejsex med

1% är kvinnor som söker män

5% är homosexuella män

resterande 4% är transvestiter eller annat konstigt folk som vill runka ihop med andra eller byta bilder och sånt.

Nästan alla kvinnor som enbart söker män är överviktiga och oattraktiva!

99% av alla, oavsett om det är par eller singeltjejer ratar allt under 50 år. Den magiska gränsen går vid 45 år.

Har du en penis under 18/14, speciellt som singelkille, Är din chans att få till en träff ungefär lika som om du stöter på en tjej i en affär där dom säljer snöskotrar!

I stort sett alla män ljuger om sin storlek, en penis som man klart och tydligt ser är 16/12 blir på nåt konstigt sätt 19/15.

En seriös singelkvinna med ett normalt BMI som vill träffa en man kommer efter 3 dagar att få ca 10 000 brev från desperata killar som ser ut ungefär så här:

"Tjena läget"?

"Hej, vill du knulla en skön svart kuk?"

"Träffas?"

"Har man nån chans?"

"Jag reser i tjänsten och åker förbi din stad imorgon - träffas?"

"Kolla min profil :)"

"Wow - snyggast på BC. Ses ikväll?"

osv osv. Så därför blir dom otrevliga i sin profil istället - inte för att det verkar spela någon roll!

Lycka till med att hitta nåt!

Så jädrans klockrent!????
  • prospicientia
    Anonym (Meningslöst?) skrev 2018-05-22 20:40:53 följande:
    Bor i Växjö. Kanske extra många kåta män i Småland?

Ok, om en av 14 användare är tjej så blir det 93 /7.

Betydligt bättre urval!
    Mina högst ovetenskapliga undersökningar har gällt online i hela Sverige, om jag minns rätt. Men jag vill minnas att på flirtfair fick jag tre mejlsvar utan 105 stycken skickade. Det är värre än på bodycontact! På bodycontact har det bara hänt en gång att en tjej tagit första initiativet. Men på en del andra sidor har det hänt några gånger. T.ex. på C-date. 
  • Anonym (Meningslöst?)
    Anonym (Fd medlem.) skrev 2018-05-22 20:45:31 följande:
    Så jädrans klockrent!????
    Har också fått samma intryck av BC. En singelkvinna på 100 som söker singelman.
    Och då undrar jag varför hon är där när det är en straffspark att finna knull på vilken vanlig dejtingsida som helst.
  • Anonym (Ö)
    prospicientia skrev 2018-05-22 19:42:27 följande:

Man får väl försöka flamsa lite för att lätta upp det hela lite och försöka vara lite kreativ. 

Om någon vill att jag ska reagera och kommentera någonting så får hon ju skriva någonting först! Det enklaste är ju om jag kan prata om mitt och hon om sitt. 

Fast som första grej fungerar inte "flamsigt" särskilt bra, det är något man kan köra med när man bytt ett par ord och fått lite känsla. Bättre att 1. kolla vad hon söker för någpt - vad för slags relation/upplägg och vad för slags person, passar det inte med vad du vill eller vem du ör, strunta i att skriva. Bara slöseri med bådas tid. 2. Anpassa ditt första meddelande utefter vad hon skrivit att hon söker/vem hon är. Ditt exempel på vad du skrivet blir man bara ler "ehhh? Va?" till när man läser. Skriv kort om att "jag såg att du söker/att du är... det är nämligen lite vad jag själv letar efter/hur jag är...", alltså visa direkt att du läst vad hon söker/om hur hon presenterat sig själv och att du skriver för att du tror ni kan passa bra baserat på det. Sen en kort beskrivning av vem du själv är och vad du söker.

Vad menar du med om någon vill att du ska reagera och kommentera på något?
    prospicientia skrev 2018-05-22 19:46:10 följande:

Om jag ställer frågor finns det de som menar att det bli något slags utfrågning. De flesta svarar knappt på dem heller. Sen ibland ställer de massvis med frågor och efter tag blir jag irriterad på dem. Då menar de att de inte har tid att gå så djupt!! Ja, men om du inte vill ha svar låt bli att ställa frågor då!! 

Vad ställer du för slags frågor då? Rent krasst är ju majoriteten av folk på BC där för att sex, så att få frågor om ditten och datten om ens liv är nog inte så ontressant för de flesta. Man vill liksom inte gå så djupt egentligen. En fråga som inte har med sex/sexrelation osv. att göra kan mer vara för att bryta isen och kunna börja komma igång och prata än att man verkligen vill prata ingående pm just den grejen man frågade om.
  • Anonym (Ö)
    prospicientia skrev 2018-05-22 20:44:41 följande:

Okej, tack för dina tankar. Men kan man röstchatta där också? Det kan man ju på Skype t.ex. För textkontakt fungerar inte för mig. Jag skriver långa brev. Jag är usel på att skicka korta små meddelanden till folk jag inte känner. Så jag behöver antingen skicka långa brev man kan svara på typ en gång i veckan eller prata i telefon el. d. Jag försöker såklart att anpassa mig lite, men jag har ständigt problem med textchattande med korta meddelanden. Jag får ångest och vet inte vad jag ska skriva när jag inte har personen framför mig. Känner jag personen är det en annan sak. 

Ja, finns kamera/mic funktion.

Tror att det dock är ett problem för dig i ditt sökande. Min erfarenhet är att många, framförallt tjejer, helst vill bilda en uppfattning pm en person först genom att skriva. Känna av lite och så innan man går över till telefon/videosamtal. Det år det första. Det andra är att BC inte är en sida lämplig för långa brev (generellt). Tjejer blir , som redan konstaterats, överösta med meddelanden. Långa brev tar för lång tid helt enkelt. Min personliga känsla på att få långa brev från en man jag precis tagit kontakt med - på en sexsida dessutom - är att det inte brular vara så... bra. Om det är sexiga beskrivningar för att få henne i stämning, sure. Men om det är långa brev om vem du är, vad du gör, vad du tänker på osv. så blir det rätt pannkaka av det.

Svara ärligt och rakt på sak bara.
  • Anonym (Ö)
    Anonym (Meningslöst?) skrev 2018-05-22 20:53:13 följande:

Har också fått samma intryck av BC. En singelkvinna på 100 som söker singelman.

Och då undrar jag varför hon är där när det är en straffspark att finna knull på vilken vanlig dejtingsida som helst.

Skulle jag vara singel och på jakt efter just en sexpartner skulle jag nog definitivt hellre använda mig av BC än dejtingsidor. Just föf att BC är så tydligt just sex, medan dejtingsidor innebär en mix av de som vill enbart ligga, de som vill något mer än migga men inget för seriöst och de som söker sin livspartner.
  • prospicientia
    Anonym (Ö) skrev 2018-05-22 20:58:16 följande:
    Fast som första grej fungerar inte "flamsigt" särskilt bra, det är något man kan köra med när man bytt ett par ord och fått lite känsla. Bättre att 1. kolla vad hon söker för någpt - vad för slags relation/upplägg och vad för slags person, passar det inte med vad du vill eller vem du ör, strunta i att skriva. Bara slöseri med bådas tid. 2. Anpassa ditt första meddelande utefter vad hon skrivit att hon söker/vem hon är. Ditt exempel på vad du skrivet blir man bara ler "ehhh? Va?" till när man läser. Skriv kort om att "jag såg att du söker/att du är... det är nämligen lite vad jag själv letar efter/hur jag är...", alltså visa direkt att du läst vad hon söker/om hur hon presenterat sig själv och att du skriver för att du tror ni kan passa bra baserat på det. Sen en kort beskrivning av vem du själv är och vad du söker.

Vad menar du med om någon vill att du ska reagera och kommentera på något?
    prospicientia skrev 2018-05-22 19:46:10 följande:

Om jag ställer frågor finns det de som menar att det bli något slags utfrågning. De flesta svarar knappt på dem heller. Sen ibland ställer de massvis med frågor och efter tag blir jag irriterad på dem. Då menar de att de inte har tid att gå så djupt!! Ja, men om du inte vill ha svar låt bli att ställa frågor då!! 

Vad ställer du för slags frågor då? Rent krasst är ju majoriteten av folk på BC där för att sex, så att få frågor om ditten och datten om ens liv är nog inte så ontressant för de flesta. Man vill liksom inte gå så djupt egentligen. En fråga som inte har med sex/sexrelation osv. att göra kan mer vara för att bryta isen och kunna börja komma igång och prata än att man verkligen vill prata ingående pm just den grejen man frågade om.

Tack för din respons. Nej, det kanske kan ligga något i det. Allt man skriver i de första meddelandena är ju faktiskt en vild chans. Och det är just det som känns så hemskt obehagligt. I vissa fall har det dock fungerat. 

Det är inte alltid det finns så mycket att anpassa sig till. I det här fallet fanns nästan ingen konkret information om henne i profilen alls. Det stod bara att hon bodde i samma stad och tittade runt lite på sidan. Så därför kändes det naturligt att ta upp trivseln i stan. 

Jag är utförlig i min presentationstext, men det är såklart bara en version utav otaliga möjliga. Egentligen skulle jag föredra att träffas först innan pratade närmare om vad man söker, eftersom jag tycker att personkemin är viktigare. 

Jag skiljer inte bodycontact eller happypancake när det gäller det generellt sett. Jag är likadan på i princip alla ställen på nätet. Givetvis måste jag anpassa mig lite; på bodycontact kan jag såklart chansa ibland och ställa ett par sexrelaterade frågor direkt om det är något jag fastnar för i personens presentationstext; tjejen på happypacake jag citerade mitt svar till är sannolikt främst ute efter ett förhållande även om jag inte kan veta det säkert. Sexrelaterade frågor kan också bli jobbiga, tycker jag. 

För många år sedan hade jag kontakt med en ung tjej som var ute efter att vara otrogen. Vi flirtade med varandra lite från början, men sedan pratade vi om andra saker. Senare visade det sig då att hon trodde att jag inte var så intresserad av sex med henne. Själv tyckte jag inte det var lönt att prata mer om det - det hade vi ju redan gjort!

Dock varierar det vad folk söker. Ganska kraftigt faktiskt. Det är ganska många tjejer på bodycontact som söker ett traditionellt kärleksförhållande. En del vill börja med sex och se vart det leder osv. En gång var det en som ville ha telefonsex med mig på happypancake. Så det är ju olika. Den största skillnaden mellan just de sajterna är kanske att många kan vara extremt svartsjuka redan efter ett par meddelanden på happypancake. 

Språksidor var bättre för där skrev man åtminstone ordentliga brev till varandra. Problemet var bara att alla jag fick kontakt med bodde så långt iväg. 

Men helst vill jag vara den som blir jagad och låta tjejen vara på. Det är tyvärr sällsynt att det händer och på just bodycontact har jag aldrig varit med om det. I polygrupperna på Facebook trivs jag enormt mycket bättre.

• Anonym (Ö)
    prospicientia skrev 2018-05-22 21:56:34 följande:

Tack för din respons. Nej, det kanske kan ligga något i det. Allt man skriver i de första meddelandena är ju faktiskt en vild chans. Och det är just det som känns så hemskt obehagligt. I vissa fall har det dock fungerat. 

Det är inte alltid det finns så mycket att anpassa sig till. I det här fallet fanns nästan ingen konkret information om henne i profilen alls. Det stod bara att hon bodde i samma stad och tittade runt lite på sidan. Så därför kändes det naturligt att ta upp trivseln i stan. 

Jag är utförlig i min presentationstext, men det är såklart bara en version utav otaliga möjliga. Egentligen skulle jag föredra att träffas först innan pratade närmare om vad man söker, eftersom jag tycker att personkemin är viktigare. 

Jag skiljer inte bodycontact eller happypancake när det gäller det generellt sett. Jag är likadan på i princip alla ställen på nätet. Givetvis måste jag anpassa mig lite; på bodycontact kan jag såklart chansa ibland och ställa ett par sexrelaterade frågor direkt om det är något jag fastnar för i personens presentationstext; tjejen på happypacake jag citerade mitt svar till är sannolikt främst ute efter ett förhållande även om jag inte kan veta det säkert. Sexrelaterade frågor kan också bli jobbiga, tycker jag. 

För många år sedan hade jag kontakt med en ung tjej som var ute efter att vara otrogen. Vi flirtade med varandra lite från början, men sedan pratade vi om andra saker. Senare visade det sig då att hon trodde att jag inte var så intresserad av sex med henne. Själv tyckte jag inte det var lönt att prata mer om det - det hade vi ju redan gjort!

Dock varierar det vad folk söker. Ganska kraftigt faktiskt. Det är ganska många tjejer på bodycontact som söker ett traditionellt kärleksförhållande. En del vill börja med sex och se vart det leder osv. En gång var det en som ville ha telefonsex med mig på happypancake. Så det är ju olika. Den största skillnaden mellan just de sajterna är kanske att många kan vara extremt svartsjuka redan efter ett par meddelanden på happypancake. 

Språksidor var bättre för där skrev man åtminstone ordentliga brev till varandra. Problemet var bara att alla jag fick kontakt med bodde så långt iväg. 

Men helst vill jag vara den som blir jagad och låta tjejen vara på. Det är tyvärr sällsynt att det händer och på just bodycontact har jag aldrig varit med om det. I polygrupperna på Facebook trivs jag enormt mycket bättre.

Om personen inte skrivit så mycket är ju det istället en utmärkt utgångspunkt och ämne för första kontakt. Presentera dig själv lite kort, att du läste hennes profil och var intresserad av att höra mer om vem hon är och vad det är hon söker. För det är ju det viktigaste, att ni söker samma grejer. Så börja med det om det inte finns så mycket att utgå från.

Jag förstår att du tycker det är viktigt att träffas först, kan hålla med - därför skulle onlinedekting aldrig fungera för mig. Jag vill träffa en person rent fysiskt. Men bc, det är ju liksom framförallt sex, och där är det inte riktigt samma kriterium (för min del och många av mina kvinnliga vänner). Där kollar jag hellre först så att det är någon jag passar bra ihop med sexuellt - att vi gillar och söker samma sak - för att sedan se om vi funkar bra/har bra sex ihop.

Så tvärtom än för dejting, där jag först vill lära känma och känna av personen, sexdelen blir sekundär.

Tror du helt enkelt måste vara tydlig med vad du söker. Om du är där för sex men börjar prata om massa annat så kan det lätt tolkas som att du söker mer än sex, eller bara är där för att konversera. Söker du mer än sex så kanske inte bc är rätt ställe, eller happypancake (som jag förstått är lite mer sexsida än andra dejtingsidor).

Ja, om du vill bli jagad är det nästan omöjligt på bc och liknande sidor. Jag reggade en profil på bc för ca fem år sedan (innan jag var i relation) för att testa lite, fick så många meddelanden att det kändes helt överväldigande. Fanns inte ens möjlighet att själv leta runt efter en kille, varje gång jag uppdaterade brevlådan efter att ha svarat på ett meddelande så fanns där 10 nya meddelanden. Så även om det finns tjejer som inte har något emot att vara den som driver på lite mer, så blir det väldigt svårt på en sida som bc. Kanske du borde satsa på den där Facebookgruppen istället då? Det låter ju som den stilen där passar dig bättre.
  • prospicientia
    Anonym (Ö) skrev 2018-05-22 21:03:19 följande:
    Ja, finns kamera/mic funktion.

Tror att det dock är ett problem för dig i ditt sökande. Min erfarenhet är att många, framförallt tjejer, helst vill bilda en uppfattning pm en person först genom att skriva. Känna av lite och så innan man går över till telefon/videosamtal. Det år det första. Det andra är att BC inte är en sida lämplig för långa brev (generellt). Tjejer blir , som redan konstaterats, överösta med meddelanden. Långa brev tar för lång tid helt enkelt. Min personliga känsla på att få långa brev från en man jag precis tagit kontakt med - på en sexsida dessutom - är att det inte brular vara så... bra. Om det är sexiga beskrivningar för att få henne i stämning, sure. Men om det är långa brev om vem du är, vad du gör, vad du tänker på osv. så blir det rätt pannkaka av det.

Svara ärligt och rakt på sak bara.

För att få henne i stämning? Usch, nej, få! Och varför ska jag som kille vara den som levererar så att säga? Dessutom är jag totalt ointresserad av den formen av kommunikation. 

Jag vill helst träffas med en gång och ta det därifrån. Men det är det ju nästan ingen som vill av olika anledningar. Jag förstår, men det hjälper inte mig i min verklighet. Jag tror jag behöver hitta nya vägar. Söka mig till olika grupper, prova ringa med mera. Jag skriver inte superlångt de första meddelandena, men jag tenderar alltid att skriva mycket längre än den andra. Och jag skiljer inte på om det är bodycontact eller en vanlig dejtingsida i det här sammanhanget. Jag har samma problem oavsett. Sure, visst kan jag prata om sex, men det ska komma naturligt när det känns bra. Får jag en fråga svarar jag normalt, men jag vill inte vara den som är drivande. Just därför att så många killar är det och många tjejer tänder på det så känner jag mig pressad och får avsmak och vill hellre att tjejen är den som jagar och är på. Sexuellt alltså. 

När det väl gått över till Skype har jag ett ännu större problem: Efter ett tag försvinner tjejerna pga mina känslomässiga problem med mig själv. För något år sedan var det t.ex. en jag fick kontakt med på bodycontact som ville åka utomlands och klättra med mig. Hon tyckte det var coolt att jag var äventyrslysten och planerade min långvandring på 300 mil så det klaffade där. Den genomförde jag förra året. Men så kommer ångesten och så blir jag orolig för någonting när jag inte har personen framför mig, lever inte i nuet och så påverkar det kommunikationen på ett negativt sätt och till sist försvinner tjejen. Så har det alltid varit. 

Klassisk musik har också varit ett område som gjort att jag fått bra kontakt med vissa tjejer på både sexsidor och vanliga dejtingsidor. Språk likaså. Själv älskar jag äventyrslystna, intensiva, öppna, sårbara, trasiga tjejer. Tjejer som studerar teoretisk fysik och matematik är en impfaktor. I idealfallet hade jag velat sätta världsrekord tillsammans med en tjej (fotvandra); jag vet såklart att chansen är oerhört liten att träffa någon med samma passion, men drömmen har jag. 

• Anonym (F23)
    Äntligen18 skrev 2018-05-21 18:37:30 följande:

När jag reste bort blev mitt konto spärrad för att jag var utanför Sverige.

Jag gjorde ett annat konto i det landet och så skicka jag ett trevligt brev till administrationen.

Det var för ett och ett halvt år sen och nu har jag tillgång till den än idag ;)

Men verkar inte som admin vart aktiv på väldigt länge. Jag har iallafaöl inte fått svar på någon av de emails jag skickat, verkar som många andra inte heller fått det.
Svar på tråden Vi på BC. Inget oseriöst