Anonym (Ö) skrev 2018-05-22 22:58:49 följande:
Nu var det ju dig och dina långa brev vi pratade om, jag syftade inte på att du skulle få henne i stämning eller att du skulle göra det för att du är man. Men många gillar att utbyta lite sexigare dialog/skriva kortare beskrivning av vad de skulle vilja göra för att få den andra lite kåt. Faller inte alla i smaken, men om du kikar runt på bc är det en rätt vanlig grej folk gör. Och min poäng var att en av få tillfällen när längre brev kan vara okej på en sida som BC är om man ger en lite sexig, erotisk beskrivning av något - likt en minisexnovell.
Och där är ditt största problem tror jag. Tror absolut det finns kvinnor som.kan tänka sig det och även föredrar det. Men min erfarenhet av kvinnor jag pratat med online, de jag känner i verkligheten samt mig själv är att en man på en sex eller dejtingsida som direkt börjar tjata eller trycka på att träffas snarats går bort direkt. Det känns aggressivt, för på och framförallt osäkert. Man vill känma sig bekväm innan man bestämmer sig för att träffa någon helt enkelt. Samt att skulle man gå med på att träffa varenda man direkt istället för att chatta lite en tid först så skulle man inte göra något annat än att springa på fika/drinkar. Det går snabbt att sålla ut, säkerligen får man ibland med en som.man kanske skulle vart kompatibel med, men det är att föredra över att behöva ägna massor med tid åt alla.
Fast du måste nog skilja på bodycontact och vanliga dejtingsidor, det är inte samma "spelregler". Som sagt kan det finnas folk på bc som söker mer än bara sexuell relation och folk på dejtingsidor som bara söker en sexuell relation - men generellt år det inte så. Så kör du med exakt samma stil på båda kommer der förmodligen gå dåligt på båda.
Vad gäller vem som är drivande, som också redan sagts så är ju upplägget redan som gjort för att män kommer behöva vara mer drivande än kvinnor på sidor som bc. Tråkigt kanske, men svårt att göra något åt såvida man inte sätter medelemsstop för män för att jämna ut antalet män och kvinnor.
Vad gäller dina "känslomässiga problem" så är ju det svårt att ge råd om i en tråd såhär. Om det påverkar dig såpass kanske du borde söka hjälp för det för att få bukt med problemet eller iallafall underlätta. Sedan kanske det inte är så kul att höra eller fint att säga, men det är ju inte jättekonstigt om någon backar om en den andra personen börjar uppvisa "känslomässiga problem" medan man är i lära-känma-varandra-stadiet. Speciellt inte om man träffats online och inte träffats i verkligheten ens ännu. Man tar det säkra före det osäkra helt enkelt. Och jag kan ju inte råda dig till att sluta ha känslomässiga problem, sådant är ju som oftast djupgående och något man behöver jobba med på längre sikt.
Det har bara hänt mig en gång att jag berättade hur jag ville smeka och stimulera henne. Men vi fick enormt bra kontakt med en gång och var lika på flera olika sätt. Hon sökte också en mjuk relation och inte de dominanta killarna och hon skrev också långt och älskade musik. Efter ett par dagar dröjde jag till kvällen med att svara eftersom jag behövde smälta intrycken lite. Jag var helt utmattad för det hade varit så intensivt. Då hade hon avslutat sitt medlemskap. Jag grät i en hel vecka efteråt.
Ja, det finns många andra faktorer också. Det är många kvinnor som gått igenom smärtsamma förhållanden och inte känner sig redo att träffa någon och använder nätet som en fristad. Det har jag stött på många gånger. Men helt ärligt - jag tror inte det leder till någon träff i verkligheten om man inte träffas relativt fort. Jag tror inte det. Jag har bara träffat tjejer jag träffat på dejtingsidor två gånger under de här elva? åren och båda gångerna gick det ganska fort. Jag hade stort tålamod de första åren, men nej, det fungerar inte. Det är bättre jag träffar folk öga mot öga. Jag har inte någon som helst tillit till att jag själv ska klara av att hålla en dialog igång så länge och jag får knappast mer tillit till mig själv genom att hänga på dejtingsidor.
Jag brukar numera vara passiv på dejtingsidor och vänta på att tjejerna ska ta initiativet. På bodycontact har det bara hänt en gång, men på "vanliga" dejtingsidor däremot händer det däremot några gånger per år. Nej, Facebook är bättre. Till och med det här forumet är bättre! Jag har sporadiskt fått kontakt här också och i ett par fall var det kvinnan som tog initiativet.
Jag är inte ett dugg intresserad av att följa vanliga "spelregler". Jag bryr mig inte om de sociala konventionerna - jag vill bryta normerna. Men jag blir lite lugnare varje gång jag upptäcker att det finns fler som tänker och känner på ett liknande sätt som jag.
Nej, problemet är ju just att jag är livrädd för att kvinnan inte ska klara av mig senare och så blir jag en självuppfyllande profetia. Jag har inte tilltron till mig själv och till andra på det sättet. Ibland försöker jag till och med övertyga mina närmsta vänner om att jag är en dålig vän som inte är värd att hålla kontakten med. Det jag även sagt till kvinnor ibland. Jag förebrår dem för att de tagit kontakt med en sån idiot som jag. Ungefär så.
Jag är dock milt optimistisk just nu vilket till en del beror på att jag har en fantastisk bra relation till några av mina närmsta vänner även om det är mer tveksamt eller har spruckit helt med andra. Jag träffar redan terapeuter och har gjort från och till i många år. Jag söker även hjälp på annat sätt. Jag behöver dessutom sysselsättning under sommaren. Jag vill ha pianolektioner samt privatlektioner i komposition/arrangering/instrumentation/Finale. Men det är svårt för Sverige stannar på sommaren. Men jag tänkte åka in till musikhögskolan imorgon och sätta upp en lapp på anslagstavlan så får vi väl se.