Inlägg från: prospicientia |Visa alla inlägg
  • prospicientia

Vi på BC. Inget oseriöst

Jag måste fråga: Om jag får svar av en tjej och hon frågar hur det är och jag svarar och jag sen berättar att jag ska ut i vackra vädret och hon fortfarande svarar lika kort ... så undrar jag om hon verkligen är intresserad. Jag har ofta slutat skriva då. Hur får man igång en vettig dialog med någon man inte har framför sig och aldrig har träffat förut?

• prospicientia
    Mella-Bella skrev 2018-05-22 09:27:03 följande:
    hur kort svarar hon?

Jag: "eftersom vägen till Landskrona är för lång i förhållande till den oplanderade dagstrippstiden." - citat ur ett brev till en god vän författat i tonåren. Intressant? Inte det. Jag gick en längre tripp förra året. 299 mil närmare bestämt. Annars trivs jag rätt bra i den här stan. Själv?

Hon: "Hmmm"

Jag: "Ja, inte lätt att veta vad man ska inleda med. Med bön till Gud, kanske, haha? Vem är Gud? Klitoris?" 

Hon:  "hmmmm fattar inget vad du menar tyvärr"

Jag: "Jag kanske inte menar något särskilt. :))"

Hon: "ok kram"

Jag: "Hur är läget då?"

Hon: "jo bra du då"

Jag: "Gillar inte textkontakt egentligen. Det blir en massa gissningar. Kramas är nice. :) Märkligt nog brukar jag gilla att pussa på pannan. Vet inte varför." 

Hon: "ok"

Jag: "Är det fint väder idag? Har inte varit ute? Man kanske skulle gå till stranden."

Hon: "De e bara ut och kolla"

Sen svarade jag inte mer, för jag vet inte riktigt vad jag ska skriva. Jag har nästan alltid det problemet. Hur hittar man rätt våglängd? Och hur gör man när man har helt olika kommunikationsstil i text? För mig är textande små brev och i det väsentligaste monologer. Jag fick nyligen en mycket trevlig dialog med en kvinna på happypancake. Jag försökte vara positiv och inte skriva alltför långt, eftersom hon visserligen skrev några rader åt gången så vi hade en dialog, men ändå skrev kort. Så jag försökte anstränga mig att korta ner mina svar till ett minimum. På frågan "Hur var det i Turkiet?" svarade jag t.ex. "Det var en händelserik resa. Det började med att jag inte kom in i min resväska i Berlin så jag fick gå till en låssmed som bräckte upp den. Det var framför allt varmt i Turkiet; jag hade 37 eller 38 grader varje eftermiddag utom en under min 35-dagarsvistelse. Jag gick på fyraveckorskurs i turkiska i Izmir, besökte antika Efesos, åkte till Çanakkale (platsen för den berömda filminspelningen) och antika Troja och åkte forsränning med utgångspunkt från Daylan. Bussresan från Izmir och ner tog tio timmar!! Det var tufft. Resen började och avslutades i Istanbul där jag bland annat åkte Bosporen runt. " 

Då tycker jag ändå att jag hade kortat ner det hela rätt så rejält. För jag fick inte fler svar och jag gissar att hon som de flesta ändå tyckte att jag blev för intensiv och tog för mycket på samma gång även om det inte måste vara därför jag inte fick fler svar. Jag håller liksom inte på mig på något sätt utan behöver vara öppen och mig själv med en gång. Och så är folk i stort sett aldrig på dejtingssidor på nätet. 

Men enstaka undantag finns. Jag har haft kontakt med en musiker i ... ett och ett halvt år eller något sådant på happypancake och det beror helt klart på att vi båda skriver på ett liknande sätt. Hon skriver också långt och är språkligt noggrann och berättar mycket och säger som hon tycker och känner utan att jag behöver ställa så mycket frågor. Hon ställer inte så jättemycket frågor själv heller. Vi kommunicerar på ett annat sätt än de flesta. Hon har liknande klagomål och vet inte om hon gett killarna tillräckligt med uppmärksamhet när de skriver till varandra. På Facebook i grupper där tjejer har ett behov av att prata och skriva av sig fungerar det också mycket bättre för mig. Det tråkiga är att jag tror att det hänger mycket på just kommunikationsstil i text. Det innebär att många personer som man skulle fungera utmärkt med öga mot öga försvinner (det hör inte till vanligheterna att jag är den som slutar skriva som i första exemplet här) just för att man inte hittat rätt våglängd i text. Måste allt vara text? Kan man inte ringa istället? Finns det inga sajter där betoningen ligger på röstkommunikation istället för textande?  

• prospicientia
    Mella-Bella skrev 2018-05-22 17:11:30 följande:
    För att försöka svara på det du frågade i inlägg 54. Det behöver ju inte vara så att de korta svaren betyder att hon inte är intresserad av dig. Hon skriver att hon inte förstår vad du menar, så det kan ju betyda att hon inte riktigt vet vad hon ska svara på det hon uppfattar som svårbegripligt, därav kort svar. Hon svarar ju i alla fall, och vad jag har förstått så är det många brev från män till kvinnor till BC som helt ignoreras vid ointresse, istället för att svara kort, så chansen finns ju att det fanns något hos dig som ändå gjorde henne intresserad. Så tänker jag
    Det är precis det jag menar. Ingen av oss har en aning om vad vi ska säga. Och det är precis det som är eländet med nätsidor. Ångest, ångest, ångest och man kan sitta och ändra hit och dit fram och tillbaka, men man får inte bättre kontakt för det. Varför ringer inte folk till varandra istället?
  • prospicientia
    Anonym (Siggy) skrev 2018-05-22 16:25:34 följande:
    Hon svarar mer än vad jag skulle ha gjort. För mig är dina svar alldeles för flummiga, vem är gud? Klitoris? Vad är det för larvig mening?

Ditt svar på Turkiet resan kändes som en novell, inte alls ett personligt svar till mig.
    Man får väl försöka flamsa lite för att lätta upp det hela lite och försöka vara lite kreativ. 

Om någon vill att jag ska reagera och kommentera någonting så får hon ju skriva någonting först! Det enklaste är ju om jag kan prata om mitt och hon om sitt. 
  • prospicientia

Om jag ställer frågor finns det de som menar att det bli något slags utfrågning. De flesta svarar knappt på dem heller. Sen ibland ställer de massvis med frågor och efter tag blir jag irriterad på dem. Då menar de att de inte har tid att gå så djupt!! Ja, men om du inte vill ha svar låt bli att ställa frågor då!! 

• prospicientia

Ska man behöva installera Kik också?? Många kräver det. Jag förstår att det blir miljoner meddelanden för tjejer, men jag erbjuder ju redan Skype, Facebook, mejl och sms. 

• prospicientia
    Anonym (Meningslöst?) skrev 2018-05-22 20:25:33 följande:

Kollade läget på BC en kväll och könsfördelningen på de online var 97/3.

Kändes oerhört meningslöst och stängde ner kontot.
    Förstår att chansen att träffa ngn ökar dramatiskt om jag skulle söka par som vill ha en tredje part.
    Men singelkvinnor får säkert 150 mail i timmen, eller?

OJJ! Det var ännu värre än när jag kollat online-fördelningen. När jag räknat killar som söker tjejer och tjejer som söker killar har det gått ungefär 13 killar på varje tjej. 
  • prospicientia
    Anonym (Ö) skrev 2018-05-22 20:37:56 följande:
    Nu använder jag inte BC för jag har sambo, men hade jag gjort det hade jag nog faktiskt föredragogt kik också. Och använder inte ens kik. Men det är för att Facebook är till för mina vänner och min familj, tror inte jag skulle vilja ha potentiella ligg/KK:s där. Skype detsamma, till för vänner, famiöj samt jobb. Vill inte har potentiella ligg/KK:s där. Mail är väldigt segt att skriva i tycker jag, bra för kommunikation på jobb, skola, med företag osv. men sällan jag använder det med de jag umgås med privat om det inte rör sig om något särskilt som en resa, festinbjudan osv. SMS fungerar visserligen, men som tjej hade jag aldrig lämnat ut mitt nummer till alla jag hade fått kontakt med på BC. Inte en chans. När hag bestämt mig för att träffa någon eller efter att vi träffats, sure, men inte när man precis fått kontakt och ska prata vidare.

Så gör ett KIK-konto skulle jag säga. Snabb och enkel kommunikation lilt Facebook messenger, SMS eller Whatsapp/Viber, men man behöver inte lämna ut mer personlig info som finns på Facebook eller sitt nummer, förrän man känner att det känns bra.
    Okej, tack för dina tankar. Men kan man röstchatta där också? Det kan man ju på Skype t.ex. För textkontakt fungerar inte för mig. Jag skriver långa brev. Jag är usel på att skicka korta små meddelanden till folk jag inte känner. Så jag behöver antingen skicka långa brev man kan svara på typ en gång i veckan eller prata i telefon el. d. Jag försöker såklart att anpassa mig lite, men jag har ständigt problem med textchattande med korta meddelanden. Jag får ångest och vet inte vad jag ska skriva när jag inte har personen framför mig. Känner jag personen är det en annan sak. 
  • prospicientia
    Anonym (Meningslöst?) skrev 2018-05-22 20:40:53 följande:
    Bor i Växjö. Kanske extra många kåta män i Småland?

Ok, om en av 14 användare är tjej så blir det 93 /7.

Betydligt bättre urval!
    Mina högst ovetenskapliga undersökningar har gällt online i hela Sverige, om jag minns rätt. Men jag vill minnas att på flirtfair fick jag tre mejlsvar utan 105 stycken skickade. Det är värre än på bodycontact! På bodycontact har det bara hänt en gång att en tjej tagit första initiativet. Men på en del andra sidor har det hänt några gånger. T.ex. på C-date. 
  • prospicientia
    Anonym (Ö) skrev 2018-05-22 20:58:16 följande:
    Fast som första grej fungerar inte "flamsigt" särskilt bra, det är något man kan köra med när man bytt ett par ord och fått lite känsla. Bättre att 1. kolla vad hon söker för någpt - vad för slags relation/upplägg och vad för slags person, passar det inte med vad du vill eller vem du ör, strunta i att skriva. Bara slöseri med bådas tid. 2. Anpassa ditt första meddelande utefter vad hon skrivit att hon söker/vem hon är. Ditt exempel på vad du skrivet blir man bara ler "ehhh? Va?" till när man läser. Skriv kort om att "jag såg att du söker/att du är... det är nämligen lite vad jag själv letar efter/hur jag är...", alltså visa direkt att du läst vad hon söker/om hur hon presenterat sig själv och att du skriver för att du tror ni kan passa bra baserat på det. Sen en kort beskrivning av vem du själv är och vad du söker.

Vad menar du med om någon vill att du ska reagera och kommentera på något?
    prospicientia skrev 2018-05-22 19:46:10 följande:

Om jag ställer frågor finns det de som menar att det bli något slags utfrågning. De flesta svarar knappt på dem heller. Sen ibland ställer de massvis med frågor och efter tag blir jag irriterad på dem. Då menar de att de inte har tid att gå så djupt!! Ja, men om du inte vill ha svar låt bli att ställa frågor då!! 

Vad ställer du för slags frågor då? Rent krasst är ju majoriteten av folk på BC där för att sex, så att få frågor om ditten och datten om ens liv är nog inte så ontressant för de flesta. Man vill liksom inte gå så djupt egentligen. En fråga som inte har med sex/sexrelation osv. att göra kan mer vara för att bryta isen och kunna börja komma igång och prata än att man verkligen vill prata ingående pm just den grejen man frågade om.

Tack för din respons. Nej, det kanske kan ligga något i det. Allt man skriver i de första meddelandena är ju faktiskt en vild chans. Och det är just det som känns så hemskt obehagligt. I vissa fall har det dock fungerat. 

Det är inte alltid det finns så mycket att anpassa sig till. I det här fallet fanns nästan ingen konkret information om henne i profilen alls. Det stod bara att hon bodde i samma stad och tittade runt lite på sidan. Så därför kändes det naturligt att ta upp trivseln i stan. 

Jag är utförlig i min presentationstext, men det är såklart bara en version utav otaliga möjliga. Egentligen skulle jag föredra att träffas först innan pratade närmare om vad man söker, eftersom jag tycker att personkemin är viktigare. 

Jag skiljer inte bodycontact eller happypancake när det gäller det generellt sett. Jag är likadan på i princip alla ställen på nätet. Givetvis måste jag anpassa mig lite; på bodycontact kan jag såklart chansa ibland och ställa ett par sexrelaterade frågor direkt om det är något jag fastnar för i personens presentationstext; tjejen på happypacake jag citerade mitt svar till är sannolikt främst ute efter ett förhållande även om jag inte kan veta det säkert. Sexrelaterade frågor kan också bli jobbiga, tycker jag. 

För många år sedan hade jag kontakt med en ung tjej som var ute efter att vara otrogen. Vi flirtade med varandra lite från början, men sedan pratade vi om andra saker. Senare visade det sig då att hon trodde att jag inte var så intresserad av sex med henne. Själv tyckte jag inte det var lönt att prata mer om det - det hade vi ju redan gjort!

Dock varierar det vad folk söker. Ganska kraftigt faktiskt. Det är ganska många tjejer på bodycontact som söker ett traditionellt kärleksförhållande. En del vill börja med sex och se vart det leder osv. En gång var det en som ville ha telefonsex med mig på happypancake. Så det är ju olika. Den största skillnaden mellan just de sajterna är kanske att många kan vara extremt svartsjuka redan efter ett par meddelanden på happypancake. 

Språksidor var bättre för där skrev man åtminstone ordentliga brev till varandra. Problemet var bara att alla jag fick kontakt med bodde så långt iväg. 

Men helst vill jag vara den som blir jagad och låta tjejen vara på. Det är tyvärr sällsynt att det händer och på just bodycontact har jag aldrig varit med om det. I polygrupperna på Facebook trivs jag enormt mycket bättre.

• prospicientia
    Anonym (Ö) skrev 2018-05-22 21:03:19 följande:
    Ja, finns kamera/mic funktion.

Tror att det dock är ett problem för dig i ditt sökande. Min erfarenhet är att många, framförallt tjejer, helst vill bilda en uppfattning pm en person först genom att skriva. Känna av lite och så innan man går över till telefon/videosamtal. Det år det första. Det andra är att BC inte är en sida lämplig för långa brev (generellt). Tjejer blir , som redan konstaterats, överösta med meddelanden. Långa brev tar för lång tid helt enkelt. Min personliga känsla på att få långa brev från en man jag precis tagit kontakt med - på en sexsida dessutom - är att det inte brular vara så... bra. Om det är sexiga beskrivningar för att få henne i stämning, sure. Men om det är långa brev om vem du är, vad du gör, vad du tänker på osv. så blir det rätt pannkaka av det.

Svara ärligt och rakt på sak bara.

För att få henne i stämning? Usch, nej, få! Och varför ska jag som kille vara den som levererar så att säga? Dessutom är jag totalt ointresserad av den formen av kommunikation. 

Jag vill helst träffas med en gång och ta det därifrån. Men det är det ju nästan ingen som vill av olika anledningar. Jag förstår, men det hjälper inte mig i min verklighet. Jag tror jag behöver hitta nya vägar. Söka mig till olika grupper, prova ringa med mera. Jag skriver inte superlångt de första meddelandena, men jag tenderar alltid att skriva mycket längre än den andra. Och jag skiljer inte på om det är bodycontact eller en vanlig dejtingsida i det här sammanhanget. Jag har samma problem oavsett. Sure, visst kan jag prata om sex, men det ska komma naturligt när det känns bra. Får jag en fråga svarar jag normalt, men jag vill inte vara den som är drivande. Just därför att så många killar är det och många tjejer tänder på det så känner jag mig pressad och får avsmak och vill hellre att tjejen är den som jagar och är på. Sexuellt alltså. 

När det väl gått över till Skype har jag ett ännu större problem: Efter ett tag försvinner tjejerna pga mina känslomässiga problem med mig själv. För något år sedan var det t.ex. en jag fick kontakt med på bodycontact som ville åka utomlands och klättra med mig. Hon tyckte det var coolt att jag var äventyrslysten och planerade min långvandring på 300 mil så det klaffade där. Den genomförde jag förra året. Men så kommer ångesten och så blir jag orolig för någonting när jag inte har personen framför mig, lever inte i nuet och så påverkar det kommunikationen på ett negativt sätt och till sist försvinner tjejen. Så har det alltid varit. 

Klassisk musik har också varit ett område som gjort att jag fått bra kontakt med vissa tjejer på både sexsidor och vanliga dejtingsidor. Språk likaså. Själv älskar jag äventyrslystna, intensiva, öppna, sårbara, trasiga tjejer. Tjejer som studerar teoretisk fysik och matematik är en impfaktor. I idealfallet hade jag velat sätta världsrekord tillsammans med en tjej (fotvandra); jag vet såklart att chansen är oerhört liten att träffa någon med samma passion, men drömmen har jag. 

• prospicientia
    Anonym (Ö) skrev 2018-05-22 22:17:50 följande:
    Om personen inte skrivit så mycket är ju det istället en utmärkt utgångspunkt och ämne för första kontakt. Presentera dig själv lite kort, att du läste hennes profil och var intresserad av att höra mer om vem hon är och vad det är hon söker. För det är ju det viktigaste, att ni söker samma grejer. Så börja med det om det inte finns så mycket att utgå från.

Jag förstår att du tycker det är viktigt att träffas först, kan hålla med - därför skulle onlinedekting aldrig fungera för mig. Jag vill träffa en person rent fysiskt. Men bc, det är ju liksom framförallt sex, och där är det inte riktigt samma kriterium (för min del och många av mina kvinnliga vänner). Där kollar jag hellre först så att det är någon jag passar bra ihop med sexuellt - att vi gillar och söker samma sak - för att sedan se om vi funkar bra/har bra sex ihop.

Så tvärtom än för dejting, där jag först vill lära känma och känna av personen, sexdelen blir sekundär.

Tror du helt enkelt måste vara tydlig med vad du söker. Om du är där för sex men börjar prata om massa annat så kan det lätt tolkas som att du söker mer än sex, eller bara är där för att konversera. Söker du mer än sex så kanske inte bc är rätt ställe, eller happypancake (som jag förstått är lite mer sexsida än andra dejtingsidor).

Ja, om du vill bli jagad är det nästan omöjligt på bc och liknande sidor. Jag reggade en profil på bc för ca fem år sedan (innan jag var i relation) för att testa lite, fick så många meddelanden att det kändes helt överväldigande. Fanns inte ens möjlighet att själv leta runt efter en kille, varje gång jag uppdaterade brevlådan efter att ha svarat på ett meddelande så fanns där 10 nya meddelanden. Så även om det finns tjejer som inte har något emot att vara den som driver på lite mer, så blir det väldigt svårt på en sida som bc. Kanske du borde satsa på den där Facebookgruppen istället då? Det låter ju som den stilen där passar dig bättre.
    Det var ett bra tips, det har jag inte tänkt på.

Sex och sexuella relationer är ju en viktig del av vad jag söker. Men vad jag är intresserad av beror ju lika mycket på vad den andra personen är intresserad av! Det är ju ett möte mellan (minst) två människor! Jag kan kanske bäst beskrivas som relationsanarkist och jag är öppen för alla möjliga former av äventyr och relationer. Jag söker ett relationsnät med kvinnor och skulle vilja ha några riktigt nära relationer. Så jag söker många saker på samma gång. En del har sagt att det jag främst söker kanske bäst kan beskrivas som varma, nära vänskapsrelationer där man även kan ha sex. Så på happypancake fungerar det generellt sett mycket sämre för mig än på bodycontact för jag tänker och känner utanför ramarna och på happypancake är klimatet mycket hård och kärvt - på bodycontact är folk mer öppensinnade. Det är min erfarenhet. Det beror nog på att många män på happypancake är allt annat än änglar och ljuger och luras och våldtar. (En av dem jag har kontakt med har blivit våldtagen på en dejt.) Närhet och kramar behöver jag och mjuka, vänliga relationer. :) ... Hur som helst, det tråkiga är att många inte förstår att man kan söka mycket samtidigt utan mer uppfattar det som att jag borde bestämma mig. Jag känner mer att det handlar om att jag har mycket svårt att sammanfatta vad jag söker i några få ord. 

Ja, det har du rätt i. Facebookgruppen är bättre och där blev jag faktiskt jagad ett tag! :)) Det var underbart. :) Jag schabblade dock bort det efter några dagar pga oro och katastroftankar så det måste jag jobba vidare med att hantera bättre. 
  • prospicientia
    Anonym (Ö) skrev 2018-05-22 22:58:49 följande:
    Nu var det ju dig och dina långa brev vi pratade om, jag syftade inte på att du skulle få henne i stämning eller att du skulle göra det för att du är man. Men många gillar att utbyta lite sexigare dialog/skriva kortare beskrivning av vad de skulle vilja göra för att få den andra lite kåt. Faller inte alla i smaken, men om du kikar runt på bc är det en rätt vanlig grej folk gör. Och min poäng var att en av få tillfällen när längre brev kan vara okej på en sida som BC är om man ger en lite sexig, erotisk beskrivning av något - likt en minisexnovell.

Och där är ditt största problem tror jag. Tror absolut det finns kvinnor som.kan tänka sig det och även föredrar det. Men min erfarenhet av kvinnor jag pratat med online, de jag känner i verkligheten samt mig själv är att en man på en sex eller dejtingsida som direkt börjar tjata eller trycka på att träffas snarats går bort direkt. Det känns aggressivt, för på och framförallt osäkert. Man vill känma sig bekväm innan man bestämmer sig för att träffa någon helt enkelt. Samt att skulle man gå med på att träffa varenda man direkt istället för att chatta lite en tid först så skulle man inte göra något annat än att springa på fika/drinkar. Det går snabbt att sålla ut, säkerligen får man ibland med en som.man kanske skulle vart kompatibel med, men det är att föredra över att behöva ägna massor med tid åt alla.

Fast du måste nog skilja på bodycontact och vanliga dejtingsidor, det är inte samma "spelregler". Som sagt kan det finnas folk på bc som söker mer än bara sexuell relation och folk på dejtingsidor som bara söker en sexuell relation - men generellt år det inte så. Så kör du med exakt samma stil på båda kommer der förmodligen gå dåligt på båda.

Vad gäller vem som är drivande, som också redan sagts så är ju upplägget redan som gjort för att män kommer behöva vara mer drivande än kvinnor på sidor som bc. Tråkigt kanske, men svårt att göra något åt såvida man inte sätter medelemsstop för män för att jämna ut antalet män och kvinnor.

Vad gäller dina "känslomässiga problem" så är ju det svårt att ge råd om i en tråd såhär. Om det påverkar dig såpass kanske du borde söka hjälp för det för att få bukt med problemet eller iallafall underlätta. Sedan kanske det inte är så kul att höra eller fint att säga, men det är ju inte jättekonstigt om någon backar om en den andra personen börjar uppvisa "känslomässiga problem" medan man är i lära-känma-varandra-stadiet. Speciellt inte om man träffats online och inte träffats i verkligheten ens ännu. Man tar det säkra före det osäkra helt enkelt. Och jag kan ju inte råda dig till att sluta ha känslomässiga problem, sådant är ju som oftast djupgående och något man behöver jobba med på längre sikt.
    Det har bara hänt mig en gång att jag berättade hur jag ville smeka och stimulera henne. Men vi fick enormt bra kontakt med en gång och var lika på flera olika sätt. Hon sökte också en mjuk relation och inte de dominanta killarna och hon skrev också långt och älskade musik. Efter ett par dagar dröjde jag till kvällen med att svara eftersom jag behövde smälta intrycken lite. Jag var helt utmattad för det hade varit så intensivt. Då hade hon avslutat sitt medlemskap. Jag grät i en hel vecka efteråt.

Ja, det finns många andra faktorer också. Det är många kvinnor som gått igenom smärtsamma förhållanden och inte känner sig redo att träffa någon och använder nätet som en fristad. Det har jag stött på många gånger. Men helt ärligt - jag tror inte det leder till någon träff i verkligheten om man inte träffas relativt fort. Jag tror inte det. Jag har bara träffat tjejer jag träffat på dejtingsidor två gånger under de här elva? åren och båda gångerna gick det ganska fort. Jag hade stort tålamod de första åren, men nej, det fungerar inte. Det är bättre jag träffar folk öga mot öga. Jag har inte någon som helst tillit till att jag själv ska klara av att hålla en dialog igång så länge och jag får knappast mer tillit till mig själv genom att hänga på dejtingsidor. 

Jag brukar numera vara passiv på dejtingsidor och vänta på att tjejerna ska ta initiativet. På bodycontact har det bara hänt en gång, men på "vanliga" dejtingsidor däremot händer det däremot några gånger per år. Nej, Facebook är bättre. Till och med det här forumet är bättre! Jag har sporadiskt fått kontakt här också och i ett par fall var det kvinnan som tog initiativet. 

Jag är inte ett dugg intresserad av att följa vanliga "spelregler". Jag bryr mig inte om de sociala konventionerna - jag vill bryta normerna. Men jag blir lite lugnare varje gång jag upptäcker att det finns fler som tänker och känner på ett liknande sätt som jag. 

Nej, problemet är ju just att jag är livrädd för att kvinnan inte ska klara av mig senare och så blir jag en självuppfyllande profetia. Jag har inte tilltron till mig själv och till andra på det sättet. Ibland försöker jag till och med övertyga mina närmsta vänner om att jag är en dålig vän som inte är värd att hålla kontakten med. Det jag även sagt till kvinnor ibland. Jag förebrår dem för att de tagit kontakt med en sån idiot som jag. Ungefär så. 

Jag är dock milt optimistisk just nu vilket till en del beror på att jag har en fantastisk bra relation till några av mina närmsta vänner även om det är mer tveksamt eller har spruckit helt med andra. Jag träffar redan terapeuter och har gjort från och till i många år. Jag söker även hjälp på annat sätt. Jag behöver dessutom sysselsättning under sommaren. Jag vill ha pianolektioner samt privatlektioner i komposition/arrangering/instrumentation/Finale. Men det är svårt för Sverige stannar på sommaren. Men jag tänkte åka in till musikhögskolan imorgon och sätta upp en lapp på anslagstavlan så får vi väl se. 
  • prospicientia
    Anonym (Ö) skrev 2018-05-22 23:57:19 följande:
    Kanske låter lite hårt, men om du gråter i en vecka efter att en person du pratade med på bc avslutade sitt medlemsskap och inte hörde av sig så är du kanske lite för investerad. Bocycontact är ju precis som vad det låter, för framförallt fysisk - alltså sexuell - kontakt.

Jag menar inte att chatta i flera månader, men män som vill träffas DIREKT går bort för mig, och många av de kvinnor jag känner. Inte för att vi vart med om smärtsamma förhållandene, är man på bc söker man förmodligen främst sex, inte nästa kärlek. Utan det handlar helt sonika om att man skulle behöva gå på träff efter träff efter träff, och även för att man vill känma sig lite mer bekväm.och varm i kläderna med personen först. Specielöt som kvinna skulle jag tro. Det betyder inte att jag vill sitta och skriva fram och tillbaka i oändlighet, men män som tjatar om träff från start känns både otryggt och som slöseri med tid.

Kör på Facebook då istället. För på bc och onlinedejting sidor kommer det vara svårare att bli jagad som man om det är vad du är ute efter.

Jag syftar inte på att spela spel eller sådant. Utan att kpntexten och syftet är annormunda. Precis som du inte bemöter din familj på samma sätt som dina kollegor eller som någon du träffar på ICA, som måste man anpassa sig om man är på en sida främst för sexkontakt eller en sida för att dejta. Har inte med att spela spel och göra, men spelreglerna på sås sätt som att man är där med olila syften.
    Det blir ju så. Just det att få vara den mjuka killen som smekte henne och så blev väldig emotionellt. Det som gjorde det så intensivt var att vi hittade exakt rätt våglängd med en gång, vilket är extremt ovanligt för mig. Grjejen är att jag med en gång när jag läste vad hon skrev i sin profil tänkte Wooow!! Henne!! Skriv till mig, snälla!! Och hon svarade genast! Jag lyckades tydligen skriva rätt saker också - det märkte på hennes svar. Det är ytterst ovanligt att jag fastnar för någon på det sättet och bara tänker att henne vill jag ha en sockersöt, sexuell relation med!! I normala fall är jag inte särskilt intresserad av den jag skriver till alls. (Oftast finns det något som talar för eventuellt senare intresse eller gör mig nyfiken, annars hade jag ju inte skrivit.) 
    Dessutom har jag ju aldrig lyckats så det verkar ju inte troligt att jag skulle lyckas om jag inte la ner någon energi på mina svar. Faktum är att finns inte känslorna så finns ju mindre motivation och finns det mindre motivation finns mer osäkerhet.
    Jag föreslår aldrig att träffas med en gång såvida inte tjejen verkar öppen för det. Däremot berättar jag att jag hör till dem som behöver träffas fort, eftersom jag inte mår bra utav kommunikationen på nätet. Ska jag vara ärlig så vill jag nog också att en tjej ska vara intresserad av mig nog för att verkligen vilja ha kontakt med mig. Om jag inte svarar, kommer hon att skriva igen och undra vart jag tog vägen? Det är nog mänskligt - vi vill bli valda! Det betyder inte att jag är svartsjuk på att hon skriver till eller träffas andra - långt därifrån! Men jag vill ju känna att hon tycker jag är värd att lägga ner energi på. ÄVEN om jag kanske skulle bete mig dumt. Man vill ju bli accepterad ändå. :) 
    I Facebookgrupperna är könsfördelningen faktiskt ganska jämn, vilket förvånar mig. Jag vet inte varför. Kanske för att det är mer verbalt där?! 
    Jag är ju inte på sajter för olika syften generellt sett. Jag är där för att komma framåt med mitt liv så att säga. Jag trodde mer du syftade på saker som att många inte tycker att man nämner andra man haft kontakt med på dejtingsidor, vilket jag snarast skrattar åt. Tycker de det så har vi så olika värderingar så jag är bara tacksam om de försvinner! 
    Grejen är att det inte existerar någon skiljemur på former av förhållanden och sexuella kontakter. Alla relationer ser lite olika ut och man måste ju lära känna varandra och se på vilket sätt man skulle kunna ha glädje av varandra. Ska man göra en sådan traditionell indelning så passar jag inte in någonstans alls! Jag förstår precis hur folk resonerar, men jag menar att det är en konstruktion som inte existerar i praktiken på det sätt som vi målar fram det. Det är just därför jag menar att man måste kommunicera och inte kan förutsätta saker om varandra. Vi är ju individer. 
    Ska det vara så ytligt som att bara flirta lie smått och gå in på en toalett och knulla så skulle jag visserligen tycka att det lät väldigt spännande, men jag vet inte alls hur kommunikationen skulle gå till. Även vid ett ONS föreställer jag mig nog en lite djupare känslomässig förbindelse än de flesta gör, tror jag. Jag är ju i stort sett oskuld.
  • prospicientia
    Anonym (tjejpåbc) skrev 2018-05-23 20:26:14 följande:
    Varför inte vara där när det är precis rätt forum för vad man söker? Det är redan underförstått eller rättare sagt uttalat att man söker sex där i första hand. 

En dejtsajt syftar ju främst till att hitta en seriös relation. 

På en dejtsajt passar det sig liksom inte att skiva in sin presentation att man söker en en dominant man för hårt härligt sex. Det skulle bara vara konstigt. Eller kanske någon annan preferens som man har. Om man är ute efter en speciell typ av sex och att utveckla vissa sidor hos sig själv sexuellt, är väl inte chansen enorm att man råkar på en sån snubbe på en random dejtsida. 
    Det låter logiskt och jag kritiserar dig inte. Men det är ju mängder av män som söker sex på vanliga dejtingsidor. Kvinnor får jämt och ständigt förslag. Jag har själv haft en tjejkompis som regelbundet söker sex på en dejtingsida och hon har ingen presentation i sin profil. Hon får ju inte skriva alltför explicit om det i sin profil. På en sexsida blir ju en tjej överöst med meddelanden; jag kan tänka mig att det är något bättre med det på en dejtingsida. 

På motsvarande sätt finns det ju de som söker förhållanden på bodycontact. Det kan väl finnas flera anledningar till det. Själv tillfaller jag inte någon kategori där riktigt, känner jag. Men min erfarenhet är att det är hårdare klimat på vanliga dejtingsidor än på sexsidor. Jag får mycket färre svar och nästan ingen tar första initiativet, men det jag får färre arga eller vresiga meddelanden. Folk är lite mer vidsynta på sexsidor. 
  • prospicientia
    Anonym (tjejpåbc) skrev 2018-05-26 10:31:21 följande:
    Är det så? Om man kan respektera att man vill vänta att ses är det fine. Men tjat går bort. Sen håller jag helt med dig, innan träff vet man inte helt. Men vill connecta lite först via text.

Fast det är inte med alla som man kommunicerar bra i text. Flera utav de vänner jag träffat öga mot öga kan jag inte sms:a mer än högst sporadiskt med, eftersom den kommunikation helt enkelt inte fungerar med dem. 

Samma problem uppstår också om man först träffas och sen plötsligt går över till en massa textande. De relationerna tenderar ofta att rinna ut i sanden. Vad var det för mening med att träffas om sen bara skulle texta?

• prospicientia
    Speeddevil skrev 2018-05-27 00:09:06 följande:
    Tycker det är svårt att komma dit, man kan ju prata osv, men oftast dör ju samtalet ut o då vill man ju ta nästa steg o ses för att liksom boosta igång det och se vem man pratar med. Jag kanske gör nåt fel!
    Jo, precis. Är man osäker vill man ju åtminstone kunna prata i telefon. 

Dock kan säga att jag varit med om att man har startat på nytt flera gånger så att säga, men det har varit fortsatt dålig stämning. I de fallen har det såklart runnit ut i sanden. Om det för ovanlighetens skull varit tjejen som varit mer intresserad så har jag även slutat att höra av mig efter att tag om hon inte tar några egna initiativ. I normala fall tar ju båda två initiativ av olika slag och det tror jag är ett måste för att det ska bli en sund relation.
  • prospicientia
    Anonym (tjejpåbc) skrev 2018-05-26 21:41:09 följande:
    Det brukar inte slå fel för mig i alla fall. Brukar sällan bli positivt överraskad om jag inte känt att det klickar först via text. Har aldrig varit med om att det övergår i endast textande efter en träff. Antingen så är man inte intresserade av varandra eller så fortsätter man att skriva och ses.. Det kan ju vara så att den andra parten bara fortsätter skriva då för artighets skull? Annars ses man ju mer.
    Jag har endast varit på ett par dejter i mitt liv så jag vet inte. Men den första dejten bjöd ju mig på middagen och var den första utav oss som tog upp att träffas igen under träffen. Men hon mådde inte bra under långa perioder och ville inte vara till besvär då. Och då blev det bara sms:ande. Jag blev alltmer orolig och hon fick övertyga mig upprepade gånger om att det inte bara var jag som haft det trevligt. Men jag fick allt mer ångest, men vågade inte ringa (förrän ett par år senare). Det blev inga fler träffar. Jag önskar att jag ringt istället när jag började bli för osäker och närhetsbristen gjorde att jag fick ångest. Hör jag bara personens röst är det lättare för mig att lugna ner mig och känna att allt är lugnt och att jag inte behöver oroa mig så mycket. 
  • prospicientia
    Äntligen18 skrev 2018-05-31 15:22:12 följande:
    Förlåt om jag stör men kik är relativt bättre än Skype för att skicka meddelanden.

Det går lite fortare och du kan spela in en kort video på dig också eller bara din röst.

Sen så om både parten är engagerade så vår du svar lika snabbt som du skickar, ifall hen svara med korta svar, t.ex "Ja", "Nej!" eller min favorit "Ingen aning" ;)
    Grejen är just att jag inte är bra på de där snabba ordväxlingarna oftast om inte personkemin stämmer extremt bra. Jag skriver riktigt långt emellanåt.Och även om jag skulle skriva kort behöver jag ofta lite betänketid emellan. 
  • prospicientia
    Äntligen18 skrev 2018-05-31 15:22:12 följande:
    Förlåt om jag stör men kik är relativt bättre än Skype för att skicka meddelanden.

Det går lite fortare och du kan spela in en kort video på dig också eller bara din röst.

Sen så om både parten är engagerade så vår du svar lika snabbt som du skickar, ifall hen svara med korta svar, t.ex "Ja", "Nej!" eller min favorit "Ingen aning" ;)
    Citerar igen. För jag gav med mig till sist och laddade hem Kik. Men blev det bättre? Jag har fått kontakt med två kvinnor på Kik hitintills och båda två visade sig vara fejk som bara försökte locka mig till en annan sajt. En tredje gav ut sin Kik, men svarade sedan inte när jag la till henne. 
Svar på tråden Vi på BC. Inget oseriöst