• Anonym (Igotyou13)

Vi på BC. Inget oseriöst

Varför inte göra en tråd för oss medlemmar på bc?

Dela ideer, bilder maybe, vad ni söker, erfarenheter, fantasier osv.

Kanske till o med börjar träffa någon här?

• Svar på tråden Vi på BC. Inget oseriöst
  • Mella-Bella
    prospicientia skrev 2018-05-22 15:41:40 följande:

Jag: "eftersom vägen till Landskrona är för lång i förhållande till den oplanderade dagstrippstiden." - citat ur ett brev till en god vän författat i tonåren. Intressant? Inte det. Jag gick en längre tripp förra året. 299 mil närmare bestämt. Annars trivs jag rätt bra i den här stan. Själv?

Hon: "Hmmm"

Jag: "Ja, inte lätt att veta vad man ska inleda med. Med bön till Gud, kanske, haha? Vem är Gud? Klitoris?" 

Hon:  "hmmmm fattar inget vad du menar tyvärr"

Jag: "Jag kanske inte menar något särskilt. :))"

Hon: "ok kram"

Jag: "Hur är läget då?"

Hon: "jo bra du då"

Jag: "Gillar inte textkontakt egentligen. Det blir en massa gissningar. Kramas är nice. :) Märkligt nog brukar jag gilla att pussa på pannan. Vet inte varför." 

Hon: "ok"

Jag: "Är det fint väder idag? Har inte varit ute? Man kanske skulle gå till stranden."

Hon: "De e bara ut och kolla"

Sen svarade jag inte mer, för jag vet inte riktigt vad jag ska skriva. Jag har nästan alltid det problemet. Hur hittar man rätt våglängd? Och hur gör man när man har helt olika kommunikationsstil i text? För mig är textande små brev och i det väsentligaste monologer. Jag fick nyligen en mycket trevlig dialog med en kvinna på happypancake. Jag försökte vara positiv och inte skriva alltför långt, eftersom hon visserligen skrev några rader åt gången så vi hade en dialog, men ändå skrev kort. Så jag försökte anstränga mig att korta ner mina svar till ett minimum. På frågan "Hur var det i Turkiet?" svarade jag t.ex. "Det var en händelserik resa. Det började med att jag inte kom in i min resväska i Berlin så jag fick gå till en låssmed som bräckte upp den. Det var framför allt varmt i Turkiet; jag hade 37 eller 38 grader varje eftermiddag utom en under min 35-dagarsvistelse. Jag gick på fyraveckorskurs i turkiska i Izmir, besökte antika Efesos, åkte till Çanakkale (platsen för den berömda filminspelningen) och antika Troja och åkte forsränning med utgångspunkt från Daylan. Bussresan från Izmir och ner tog tio timmar!! Det var tufft. Resen började och avslutades i Istanbul där jag bland annat åkte Bosporen runt. " 

Då tycker jag ändå att jag hade kortat ner det hela rätt så rejält. För jag fick inte fler svar och jag gissar att hon som de flesta ändå tyckte att jag blev för intensiv och tog för mycket på samma gång även om det inte måste vara därför jag inte fick fler svar. Jag håller liksom inte på mig på något sätt utan behöver vara öppen och mig själv med en gång. Och så är folk i stort sett aldrig på dejtingssidor på nätet. 

Men enstaka undantag finns. Jag har haft kontakt med en musiker i ... ett och ett halvt år eller något sådant på happypancake och det beror helt klart på att vi båda skriver på ett liknande sätt. Hon skriver också långt och är språkligt noggrann och berättar mycket och säger som hon tycker och känner utan att jag behöver ställa så mycket frågor. Hon ställer inte så jättemycket frågor själv heller. Vi kommunicerar på ett annat sätt än de flesta. Hon har liknande klagomål och vet inte om hon gett killarna tillräckligt med uppmärksamhet när de skriver till varandra. På Facebook i grupper där tjejer har ett behov av att prata och skriva av sig fungerar det också mycket bättre för mig. Det tråkiga är att jag tror att det hänger mycket på just kommunikationsstil i text. Det innebär att många personer som man skulle fungera utmärkt med öga mot öga försvinner (det hör inte till vanligheterna att jag är den som slutar skriva som i första exemplet här) just för att man inte hittat rätt våglängd i text. Måste allt vara text? Kan man inte ringa istället? Finns det inga sajter där betoningen ligger på röstkommunikation istället för textande?  

För att försöka svara på det du frågade i inlägg 54. Det behöver ju inte vara så att de korta svaren betyder att hon inte är intresserad av dig. Hon skriver att hon inte förstår vad du menar, så det kan ju betyda att hon inte riktigt vet vad hon ska svara på det hon uppfattar som svårbegripligt, därav kort svar. Hon svarar ju i alla fall, och vad jag har förstått så är det många brev från män till kvinnor till BC som helt ignoreras vid ointresse, istället för att svara kort, så chansen finns ju att det fanns något hos dig som ändå gjorde henne intresserad. Så tänker jag
  • prospicientia
    Mella-Bella skrev 2018-05-22 17:11:30 följande:
    För att försöka svara på det du frågade i inlägg 54. Det behöver ju inte vara så att de korta svaren betyder att hon inte är intresserad av dig. Hon skriver att hon inte förstår vad du menar, så det kan ju betyda att hon inte riktigt vet vad hon ska svara på det hon uppfattar som svårbegripligt, därav kort svar. Hon svarar ju i alla fall, och vad jag har förstått så är det många brev från män till kvinnor till BC som helt ignoreras vid ointresse, istället för att svara kort, så chansen finns ju att det fanns något hos dig som ändå gjorde henne intresserad. Så tänker jag
    Det är precis det jag menar. Ingen av oss har en aning om vad vi ska säga. Och det är precis det som är eländet med nätsidor. Ångest, ångest, ångest och man kan sitta och ändra hit och dit fram och tillbaka, men man får inte bättre kontakt för det. Varför ringer inte folk till varandra istället?
  • prospicientia
    Anonym (Siggy) skrev 2018-05-22 16:25:34 följande:
    Hon svarar mer än vad jag skulle ha gjort. För mig är dina svar alldeles för flummiga, vem är gud? Klitoris? Vad är det för larvig mening?

Ditt svar på Turkiet resan kändes som en novell, inte alls ett personligt svar till mig.
    Man får väl försöka flamsa lite för att lätta upp det hela lite och försöka vara lite kreativ. 

Om någon vill att jag ska reagera och kommentera någonting så får hon ju skriva någonting först! Det enklaste är ju om jag kan prata om mitt och hon om sitt. 
  • prospicientia

Om jag ställer frågor finns det de som menar att det bli något slags utfrågning. De flesta svarar knappt på dem heller. Sen ibland ställer de massvis med frågor och efter tag blir jag irriterad på dem. Då menar de att de inte har tid att gå så djupt!! Ja, men om du inte vill ha svar låt bli att ställa frågor då!! 

• prospicientia

Ska man behöva installera Kik också?? Många kräver det. Jag förstår att det blir miljoner meddelanden för tjejer, men jag erbjuder ju redan Skype, Facebook, mejl och sms. 

• Anonym (Meningslöst?)

Kollade läget på BC en kväll och könsfördelningen på de online var 97/3.

Kändes oerhört meningslöst och stängde ner kontot.
    Förstår att chansen att träffa ngn ökar dramatiskt om jag skulle söka par som vill ha en tredje part.
    Men singelkvinnor får säkert 150 mail i timmen, eller?

• Anonym (Ö)
    prospicientia skrev 2018-05-22 20:12:25 följande:

Ska man behöva installera Kik också?? Många kräver det. Jag förstår att det blir miljoner meddelanden för tjejer, men jag erbjuder ju redan Skype, Facebook, mejl och sms. 

Nu använder jag inte BC för jag har sambo, men hade jag gjort det hade jag nog faktiskt föredragogt kik också. Och använder inte ens kik. Men det är för att Facebook är till för mina vänner och min familj, tror inte jag skulle vilja ha potentiella ligg/KK:s där. Skype detsamma, till för vänner, famiöj samt jobb. Vill inte har potentiella ligg/KK:s där. Mail är väldigt segt att skriva i tycker jag, bra för kommunikation på jobb, skola, med företag osv. men sällan jag använder det med de jag umgås med privat om det inte rör sig om något särskilt som en resa, festinbjudan osv. SMS fungerar visserligen, men som tjej hade jag aldrig lämnat ut mitt nummer till alla jag hade fått kontakt med på BC. Inte en chans. När hag bestämt mig för att träffa någon eller efter att vi träffats, sure, men inte när man precis fått kontakt och ska prata vidare.

Så gör ett KIK-konto skulle jag säga. Snabb och enkel kommunikation lilt Facebook messenger, SMS eller Whatsapp/Viber, men man behöver inte lämna ut mer personlig info som finns på Facebook eller sitt nummer, förrän man känner att det känns bra.
  • prospicientia
    Anonym (Meningslöst?) skrev 2018-05-22 20:25:33 följande:

Kollade läget på BC en kväll och könsfördelningen på de online var 97/3.

Kändes oerhört meningslöst och stängde ner kontot.
    Förstår att chansen att träffa ngn ökar dramatiskt om jag skulle söka par som vill ha en tredje part.
    Men singelkvinnor får säkert 150 mail i timmen, eller?

OJJ! Det var ännu värre än när jag kollat online-fördelningen. När jag räknat killar som söker tjejer och tjejer som söker killar har det gått ungefär 13 killar på varje tjej. 
  • Anonym (Meningslöst?)
    prospicientia skrev 2018-05-22 20:38:12 följande:
    OJJ! Det var ännu värre än när jag kollat online-fördelningen. När jag räknat killar som söker tjejer och tjejer som söker killar har det gått ungefär 13 killar på varje tjej. 
    Bor i Växjö. Kanske extra många kåta män i Småland?

Ok, om en av 14 användare är tjej så blir det 93 /7.

Betydligt bättre urval!
  • prospicientia
    Anonym (Ö) skrev 2018-05-22 20:37:56 följande:
    Nu använder jag inte BC för jag har sambo, men hade jag gjort det hade jag nog faktiskt föredragogt kik också. Och använder inte ens kik. Men det är för att Facebook är till för mina vänner och min familj, tror inte jag skulle vilja ha potentiella ligg/KK:s där. Skype detsamma, till för vänner, famiöj samt jobb. Vill inte har potentiella ligg/KK:s där. Mail är väldigt segt att skriva i tycker jag, bra för kommunikation på jobb, skola, med företag osv. men sällan jag använder det med de jag umgås med privat om det inte rör sig om något särskilt som en resa, festinbjudan osv. SMS fungerar visserligen, men som tjej hade jag aldrig lämnat ut mitt nummer till alla jag hade fått kontakt med på BC. Inte en chans. När hag bestämt mig för att träffa någon eller efter att vi träffats, sure, men inte när man precis fått kontakt och ska prata vidare.

Så gör ett KIK-konto skulle jag säga. Snabb och enkel kommunikation lilt Facebook messenger, SMS eller Whatsapp/Viber, men man behöver inte lämna ut mer personlig info som finns på Facebook eller sitt nummer, förrän man känner att det känns bra.
    Okej, tack för dina tankar. Men kan man röstchatta där också? Det kan man ju på Skype t.ex. För textkontakt fungerar inte för mig. Jag skriver långa brev. Jag är usel på att skicka korta små meddelanden till folk jag inte känner. Så jag behöver antingen skicka långa brev man kan svara på typ en gång i veckan eller prata i telefon el. d. Jag försöker såklart att anpassa mig lite, men jag har ständigt problem med textchattande med korta meddelanden. Jag får ångest och vet inte vad jag ska skriva när jag inte har personen framför mig. Känner jag personen är det en annan sak. 
Svar på tråden Vi på BC. Inget oseriöst