• Anonym (Igotyou13)

Vi på BC. Inget oseriöst

Varför inte göra en tråd för oss medlemmar på bc?

Dela ideer, bilder maybe, vad ni söker, erfarenheter, fantasier osv.

Kanske till o med börjar träffa någon här?

• Svar på tråden Vi på BC. Inget oseriöst
  • EnsamSingelpappa
    Anonym (tjejpåbc) skrev 2018-07-12 20:34:51 följande:
    Du menar att du vill ha nån yngre? Förstod inte vad du menade riktigt. Jag bor inte i Stockholmsområdet iaf :p Är i 30-års åldern.

Hallo

haha, nejdå, du missförstod nog mig om att jag vill ha yngre.

Någon runt 30 (plus/minus några år är alldeles jätte bra)

Vart bor du då?

Det är väl inte på andra sidan Sverige väl? Så mycket oflyt kan jag inte ha? haha.

Nu är vi inne på djup vatten rörande vår kontakt, vi kanske ska ta mer information lite mer privat på något sätt?

• Anonym (tjejpåbc)
    Skåne30plus skrev 2018-07-12 20:57:27 följande:

Ja, flertalet kvinnor jag pratat med där verkar bli äcklade av att bli behandlade som objekt. Så jag tycker det är jättekonstigt att inte lyckas nå fram någon gång så som jag anstränger mig för att inte göra så. Väldigt många skriver också att de inte gillar dick pics, men du menar kanske att det lyckas bättre om jag ändrar strategi eller? 

På vilket sätt blir man behandlad som ett objekt? Man pratar ju som på vilken dejtsida som helst. Kan inte se nån skillnad förutom att man kanske pratar mer om vad man gillar för typ av sex vilket jag bara tycker är en fördel. Kanske beror på hur man framställer sig också. Tycker faktiskt många män jag haft kontakt med verkat vettiga och ser mig inte bara som en kropp. Sånna killar som gör det finns överallt men de behöver man ju inte svara på.

Vet att många tjejer inte gillar dickpics. Kan gilla det om det är en smakfull bild. Skulle säga att det är bäst att inte ha bild på sin kuk som man för det skrämmer nog bort mer än vad det lockar.
  • Skåne30plus

Enligt de kvinnor jag pratat med så blir de äcklade av att flertalet bara tycks se dem som ett hål att sätta på och inte är intresserade av deras njutning eller respekterar dem som människor. Så mycket meddelanden som kvinnor får gör ju att jag förstår varför runt hälften av allt jag skickar aldrig ens blir öppnat. Vi killar har nog större chans att skrapa fram en högvinst på ett lotteri än att hitta sexuell relation genom BC.

Anonym (tjejpåbc) skrev 2018-07-12 22:28:15 följande:
    På vilket sätt blir man behandlad som ett objekt? Man pratar ju som på vilken dejtsida som helst. Kan inte se nån skillnad förutom att man kanske pratar mer om vad man gillar för typ av sex vilket jag bara tycker är en fördel. Kanske beror på hur man framställer sig också. Tycker faktiskt många män jag haft kontakt med verkat vettiga och ser mig inte bara som en kropp. Sånna killar som gör det finns överallt men de behöver man ju inte svara på.

Vet att många tjejer inte gillar dickpics. Kan gilla det om det är en smakfull bild. Skulle säga att det är bäst att inte ha bild på sin kuk som man för det skrämmer nog bort mer än vad det lockar.
  • Anonym (tjejpåbc)
    Skåne30plus skrev 2018-07-12 22:36:23 följande:

Enligt de kvinnor jag pratat med så blir de äcklade av att flertalet bara tycks se dem som ett hål att sätta på och inte är intresserade av deras njutning eller respekterar dem som människor. Så mycket meddelanden som kvinnor får gör ju att jag förstår varför runt hälften av allt jag skickar aldrig ens blir öppnat. Vi killar har nog större chans att skrapa fram en högvinst på ett lotteri än att hitta sexuell relation genom BC.

Okej den erfarenheten har inte jag. Ingen jag har träffat har haft den attityden.

Jo visst får man mycket, men man ser direkt vilket som är bra eller dåligt. Jag ser allt jag får, men kan givetvis inte svara på allt.

De killar jag har snackat med säger iaf att de har träffat och hittat kontakter från bc. Så så ovanligt kan det inte vara. Vad skriver du till tjejerna då?
  • Skåne30plus

Jag skriver och knyter an till deras högst skiftande profiltexter, men skriver inga långa romaner. Mellan 5-10 meningar kortfattat om vad jag eftersöker och ber dem läsa min profilsida, med dagbok och annonser. Träffas är en sak men konkret bodycontact något helt annat. Varit på tre stycken BC-fika/lunch-möten som sagt, men det var helt normalt socialt umgänge utan att sex kommit på tal och sen inte setts något mera... Är det pang på rödbetan när du träffat killar eller?

Anonym (tjejpåbc) skrev 2018-07-12 22:57:47 följande:
    Okej den erfarenheten har inte jag. Ingen jag har träffat har haft den attityden.

Jo visst får man mycket, men man ser direkt vilket som är bra eller dåligt. Jag ser allt jag får, men kan givetvis inte svara på allt.

De killar jag har snackat med säger iaf att de har träffat och hittat kontakter från bc. Så så ovanligt kan det inte vara. Vad skriver du till tjejerna då?
  • Anonym (tjejpåbc)
    Skåne30plus skrev 2018-07-12 23:04:52 följande:

Jag skriver och knyter an till deras högst skiftande profiltexter, men skriver inga långa romaner. Mellan 5-10 meningar kortfattat om vad jag eftersöker och ber dem läsa min profilsida, med dagbok och annonser. Träffas är en sak men konkret bodycontact något helt annat. Varit på tre stycken BC-fika/lunch-möten som sagt, men det var helt normalt socialt umgänge utan att sex kommit på tal och sen inte setts något mera... Är det pang på rödbetan när du träffat killar eller?

Det låter ju bra. De som jag har svarat på har nog varit de som dels som skriver att de blev nyfikna på mig (och skrivit något positivt om min profil) sen att beskriver vad de själva söker och att detta stämmer överens med vad jag söker. Bra att förmedla känslan av att du verkligen är intresserad av DEN tjejen, för vi vet ju att ni försöker med typ alla tjejer. Sen kollar jag profilen om han har skrivit nåt vettigt i den. Om han skriver till mig att han söker exakt samma som jag (har skrivit ganska mycket i min profil) och sen inte har skrivit nåt i sin profil, eller att han inte vet vad han söker, då känns det ju inte så trovärdigt.

Sen om man börjar skriva och de är för på och vill ses direkt backar jag.

Det har vart lite olika. Oftast har man man träffats och bara snackat första gången.
  • Anonym (tjejpåbc)
    EnsamSingelpappa skrev 2018-07-12 21:07:02 följande:

Hallo

haha, nejdå, du missförstod nog mig om att jag vill ha yngre.

Någon runt 30 (plus/minus några år är alldeles jätte bra)

Vart bor du då?

Det är väl inte på andra sidan Sverige väl? Så mycket oflyt kan jag inte ha? haha.

Nu är vi inne på djup vatten rörande vår kontakt, vi kanske ska ta mer information lite mer privat på något sätt?

Bor väl 4 timmar ifrån dig. Lite långt :p
  • Anonym (Småland72)
    Anonym (tjejpåbc) skrev 2018-07-12 20:34:51 följande:
    Du menar att du vill ha nån yngre? Förstod inte vad du menade riktigt. Jag bor inte i Stockholmsområdet iaf :p Är i 30-års åldern.
    Vart i sverige finns du  
  • CrazyIvan

Har haft många trevliga stunder p.g.a. BC, både med kvinnor och par, dock inte varit inne där nästan nånting under 2018. Känns som att jag borde göra det, typ nu! Flört

• Skåne30plus

Jag har länge försökt den där försiktiga stilen att inte våga föreslå träff i början. Men de "evighetschattarna" tenderar rinna ut i sanden. Så jag brukar därför faktiskt runda av mina brev med vad de säger om en fika/lunch för att se om det finns kemi. Ska det finnas minsta chans för att få någon uppmärksamhet vidare så inser jag ju dessutom att det krävs att kommunikationen fortast möjligt flyttas till Kik för att ha någon chans nå igenom spambruset. Min profil innehåller också ganska mycket om vad som sökes med annonsernas innehåll inräknat. Problemet är att många tjejer tycks mest hänga som tidsfördriv, och här är ett färskt exempel ganska vanligt som gör en luttrad kring chanserna: 

Tjena!
    Du verkar verkligen jättetrevlig. Tyvärr söker jag inte så mycket myssex här på BC. Just nu vet jag faktiskt inte om jag söker någonting alls. Jag är kär och har väldigt bra sex hemma, just nu är min nya kärlek tyvärr bortrest och jag är nog bara ute efter bekräftelse när jag är här inne och kollar läget. Jag tror inte att jag kommer träffa någon, men är så kåt att jag inte kan låta bli att vara inne och titta :)

Anonym (tjejpåbc) skrev 2018-07-13 09:43:45 följande:
    Det låter ju bra. De som jag har svarat på har nog varit de som dels som skriver att de blev nyfikna på mig (och skrivit något positivt om min profil) sen att beskriver vad de själva söker och att detta stämmer överens med vad jag söker. Bra att förmedla känslan av att du verkligen är intresserad av DEN tjejen, för vi vet ju att ni försöker med typ alla tjejer. Sen kollar jag profilen om han har skrivit nåt vettigt i den. Om han skriver till mig att han söker exakt samma som jag (har skrivit ganska mycket i min profil) och sen inte har skrivit nåt i sin profil, eller att han inte vet vad han söker, då känns det ju inte så trovärdigt.

Det har vart lite olika. Oftast har man man träffats och bara snackat första gången.
  • prospicientia
    Anonym (tjejpåbc) skrev 2018-07-13 09:43:45 följande:

Som någon skrev här så har det eskalerat och nu är det mest fejktjejer jag får tag på som försöker locka mig till en annan sida. De tar bort sin profil och ger ut sin Kik. När man sen kontakter dem på Kik så säger de att de måste stänga ner Kik, men finns på den och den sidan. Samma sak har jag varit med om på Facebook. Där var det även en tjej som försökte sälja sex till mig en gång.

För att veta om jag är intresserad av en specifik tjej så måste jag ju börja lära känna henne. Även vid en träff så är det det som är syftet för mig, förutom att bara ha trevligt: att lära känna personen lite grann och känna efter om det här är en person jag är vidare intresserad av och tycker om. Visst har jag gärna sex på första dejten om allt skulle kännas bra, men att börja flörta med någon innan jag ens umgåtts lite grann med henne och känt om det vi kan sympatisera med varandra känns bakvänt för mig. 

Situationen för kille och tjej på nätet är väldigt olika. Tjejer är ju av naturen långt mer selektiva. Fysiskt duger de allra flesta kvinnor bra för mig oavsett om jag bedömer foton på nätet eller kvinnor i verkligheten och jag känner mig stolt över att inte vara kräsen och ser det som ödmjukhet. 

Men sen finns det många som jag inte skriver till av andra anledningar. Om de t.ex. skriver att killen måste vara längre eller att han måste ta första initiativet, vilket är vanligt på exempelvis Tinder, så tar jag aldrig kontakt. Sen är det ju så att JUST därför att nästan ingen tar första initiativet så avvaktar jag numera oftast och väntar på att någon tjej så ska ta initiativ. Det sker tyvärr sällan och på just bodycontact har det bara hänt en gång, men det viktigaste är ju att jag mår bra och trivs med mig själv och inte behöver känna mig som en jävla jägare. 

Vid de tillfällen då en tjej varit väldigt intresserad har det också inträffat att jag undrat vad det egentligen är som gör mig intressant då det i många fall bara verkar varit profilbilden hon attraherats av. En del har ändå tagit för givet att jag ska ta på mig en viss roll och fylla den och det fungerar ju såklart inte. En del har kanske rent utav blivit lite förälskade i sin egen bild av hur jag varit i min profil i kombination med de första meddelandena, men sedan blivit besvikna när den bilden inte stämde med hur jag verkligen är! Det tar liksom lite tid att lära känna varandra! 

Jag vill också poängtera att intresse faktiskt handlar om något som uppstår mellan (minst) två personer och inte bara om en rå kategorisering eller etikettering. Så frågan vad man är intresserad av går inte att svara på fullt ut förrän man lärt känna varandra lite grann, menar jag. 

Två dejter på tolv är facit hitintills på alla sajter på nätet totalt inklusive bodycontact. Det vanligaste som skrämmer bort tjejerna är mina känslomässiga problem med mig själv och att jag har noll tillit till mig själv och till andra. Men det bara är som det är. Jag har ju de här svårigheterna och måste lära mig att acceptera mig själv ändå. 

Svar på tråden Vi på BC. Inget oseriöst