• Anonym (Sg)

Ner 10-15 kg till sommaren.

Börjar på riktigt imorgon.

Väger in mig då och ska även gå på mitt första gympass för iår!

Förutom att att gå och träna var vecka så ska jag gå minst 5 km var dag samt så ska jag inte äta efter 19 på kvällarna.

Någon som kanske vill hänga på?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-01-08 15:49
    Invägning: 75,3 kg.

• Svar på tråden Ner 10-15 kg till sommaren.
  • MsM84
    Anonym (Ulrika Eleonora) skrev 2018-01-07 13:06:01 följande:

Finns appar som beräknar kalorier. Men tänk på att protein räknas som kalorier, vilket blir helt fel om man som jag vill äta mycket proteiner.

Det vore om något fel om man INTE räknade kalorierna i proteinrika livsmedel, det innehåller ju också energi. Protein mättar dock bättre än kolhydrater eller fett (sett till antal kalorier) och därför är det bra att äta när man vill gå ner i vikt.
  • Anonym (Sg)
    Anonym (-15) skrev 2018-01-07 13:23:30 följande:

Jag kör också igång med vikt och mått imorgon! Blir lite hemma träning men framförallt ändra kosten för mig. Stog och lagade matlådor igår och ska fortsätta idag:) blir perfekt att ha i frysen så man inte kan slarva när man är trött och lat

Kul att du också kör igång imorgon!!

Borde också fixa matlådor som jag kan ta med till jobbet. Har en i frysen nu då det blev lite över nu i veckan.
  • Anonym (-15)
    Anonym (Sg) skrev 2018-01-07 13:31:41 följande:

Kul att du också kör igång imorgon!!

Borde också fixa matlådor som jag kan ta med till jobbet. Har en i frysen nu då det blev lite över nu i veckan.

Ja det är skönt att ha färdigt! Jag har räknat kcal nu när jag lagt så lådorna är mellan 300-500 kcal per låda. Skrev på så man vet vad man tar:)
  • Anonym (Sg)
    Anonym (-15) skrev 2018-01-07 14:33:52 följande:

Ja det är skönt att ha färdigt! Jag har räknat kcal nu när jag lagt så lådorna är mellan 300-500 kcal per låda. Skrev på så man vet vad man tar:)

Smart!!
  • Anonym (Bröllop i juni :-))

Jag födde mitt andra barn i juli och hade 25 kg övervikt efter graviditeterna. Började träna i september och la om kosten 22/11 (var även då jag vägde och mätte mig). Efter det datumet har jag gått ner 12 kg och minskat 15 cm i midjemått. Jag ska fortsätta med det här och hoppas jag går ner ytterligare 10 kg och minska ytterligare i midjemått till mitt bröllop i mitten av juni

• Anonym (B)
    Anonym (Ulrika Eleonora) skrev 2018-01-07 13:06:01 följande:

Finns appar som beräknar kalorier. Men tänk på att protein räknas som kalorier, vilket blir helt fel om man som jag vill äta mycket proteiner.

Menar du att du inte fattade att protein också hade kalorier?
  • Enys
    Anonym (Sg) skrev 2018-01-07 12:35:50 följande:

Börjar på riktigt imorgon.

Väger in mig då och ska även gå på mitt första gympass för iår!

Förutom att att gå och träna var vecka så ska jag gå minst 5 km var dag samt så ska jag inte äta efter 19 på kvällarna.

Någon som kanske vill hänga på?

Kul! Jag har ungefär samma mål, 10-15kg till augusti. Springer tre gånger i veckan ca 5km men den stora förändringen är att jag sedan efter jul kör 16:8 fasta, har tappat ca 2kg första veckan :).

Så jag hakar gärna på i tråden :)
  • GVdbfvf

Grattis och lycka till TS!

Och till kaloriräknar dårarna så har ni fel!! Man kan gå ner i vikt TROTTS att man får i sig mer kalorier än man gör av med, låter omöjligt i en räknardåres huvud MEN då vill jag bara hänvisa till LCHF. Denna diet har och kan ha skyhögt kaloriinnehåll, men ändå går majoriteten ner!

Du tänker helt rätt TS, jag har själv varit en jojobantare och testat det mesta. För mig funkar endast TVÅ varianter som får mig att gå ner i vikt och inte bli som en svamp som suger åt sig varenda kilo när man börjar släppa på dietandet.

Den första är iof just via att räkna kalorier, och då använder jag mig av Viktklubb, men då måste man vara noga att mäta, väga och räkna ut exakt vad man äter.

Och den andra varianten är att utesluta 4 produkter ur kosten, pasta, ris, potatis och bröd (alla sorters). Och det logiska, kakor, godis och dricka.

Det man kan tänka på vid viktminskning är att det handlar till 70% om kosten och 30% träning. Grönsaker och frukt är alltid bra och protein oavsett om det är animaliska eller vegetariska för att inte bryta ner musklerna.

Heja heja!! Jag ska själv gå ner 20 kg till i november när jag fyller 30, är planen. Och anledningen till mina kilon om någon moralpredikare hittar på något är att jag fått barn (tre, och nu bestämt mig för att nå formen jag hadde innan. 10 gravidkilon hade säkert räckt men 20 känner jag för att gå ner ;))

Lycka till TS!!

• GVdbfvf
    MsM84 skrev 2018-01-07 13:24:31 följande:

Det vore om något fel om man INTE räknade kalorierna i proteinrika livsmedel, det innehåller ju också energi. Protein mättar dock bättre än kolhydrater eller fett (sett till antal kalorier) och därför är det bra att äta när man vill gå ner i vikt.

Du vet att det finns två varianter av kolhydrater med va? ;D hahahah. Det finns egentligen bara 1 näringskedja man inte behöver räkna kalorier på och det är kolhydratkällan GRÖNSAKER ;)
  • Anonym (-15)

Vad roligt att vi är flera stycken här:)

Svar på tråden Ner 10-15 kg till sommaren.