Grattis och lycka till TS!
Och till kaloriräknar dårarna så har ni fel!! Man kan gå ner i vikt TROTTS att man får i sig mer kalorier än man gör av med, låter omöjligt i en räknardåres huvud MEN då vill jag bara hänvisa till LCHF. Denna diet har och kan ha skyhögt kaloriinnehåll, men ändå går majoriteten ner!
Du tänker helt rätt TS, jag har själv varit en jojobantare och testat det mesta. För mig funkar endast TVÅ varianter som får mig att gå ner i vikt och inte bli som en svamp som suger åt sig varenda kilo när man börjar släppa på dietandet.
Den första är iof just via att räkna kalorier, och då använder jag mig av Viktklubb, men då måste man vara noga att mäta, väga och räkna ut exakt vad man äter.
Och den andra varianten är att utesluta 4 produkter ur kosten, pasta, ris, potatis och bröd (alla sorters). Och det logiska, kakor, godis och dricka.
Det man kan tänka på vid viktminskning är att det handlar till 70% om kosten och 30% träning. Grönsaker och frukt är alltid bra och protein oavsett om det är animaliska eller vegetariska för att inte bryta ner musklerna.
Heja heja!! Jag ska själv gå ner 20 kg till i november när jag fyller 30, är planen. Och anledningen till mina kilon om någon moralpredikare hittar på något är att jag fått barn (tre, och nu bestämt mig för att nå formen jag hadde innan. 10 gravidkilon hade säkert räckt men 20 känner jag för att gå ner ;))
Lycka till TS!!