• Anonym (Sg)

Ner 10-15 kg till sommaren.

Börjar på riktigt imorgon.

Väger in mig då och ska även gå på mitt första gympass för iår!

Förutom att att gå och träna var vecka så ska jag gå minst 5 km var dag samt så ska jag inte äta efter 19 på kvällarna.

Någon som kanske vill hänga på?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-01-08 15:49
    Invägning: 75,3 kg.

• Svar på tråden Ner 10-15 kg till sommaren.
  • kokos

Jag kör med promenader bara. Hinner inte mycket mer. Har inget direkt sötsug än så länge men imorgon är tredje dagen och den är alltid tuffast för mig. Som tur är jobbar jag så då går det lättare

• Anonym (RS)

Jag har väldigt svårt att hinna med träning på grund av att jag arbetar mycket och pendlar till jobbet. Jag behöver verkligen träna, så jag måste komma på ett sätt att hinna med både matlagning och träning vissa kvällar. (Sen tillkommer att skjutsa till/från barnens aktiviteter...)

Jag tänker att jag ska försöka planera maten bättre och kanske laga en måltid på helgen som finns klar att värma sen i veckan. Det skulle frigöra tid.

Idag är det tredje dagen utan socker och det är jobbigt...funderar också över hur jag ska göra efter de här tre dagarna. Helst skulle jag vilja vara utan socker så länge att jag slipper sötsug och kan klara av att t ex välja att fika en gång på helgen och vara nöjd med det. Funderar också mycket över gränsdragning, jag har valt att undvika tillsatt socker och vitt mjöl. Om man läser på nätet finns det många olika sätt att "äta sockerfritt". Dietisten (har en kollega som är dietist) tyckte det var en bra gränsdragning, men han skrattade åt idén att undvika socker...

Det är kul att så många är med i tråden, tycker jag! Heja på allihopa!

• Annica71

Är gärna med i tråden.

Börjar idag och startvikten är 92,4 Förvånad, jisses det vägde jag då jag var höggravid med första dottern. 1,70 lång.

Målet är att gå ner till 75 kg innan semestern som börjar v.29

Jag tar bort allt "onödigt" socker, dvs läsk, godis, fikabröd och halverar mängden pasta, ris och potatis och tänker på portionsstorlekarna.
    Tänkte börja stå mer på jobbet och promenera och simma. (Har diskbråck i ryggen och inga främre korsband i knäna vilket gör mig begränsad i träningen)

Nu kör vi!

• Hararochkaniner

3 ägg till frukost, tre ägg till lunch och tre ägg till middag. Alltså 9 ägg om dagen

Fast jag tänkte modifiera den lite och äta 2 frukost, 2 lunch, 3 middag och två till kvällsmat

frökenBea skrev 2018-01-10 06:42:55 följande:
    Vad är äggdieten?
  • Allis1000
    Anonym (RS) skrev 2018-01-10 12:59:48 följande:

Jag har väldigt svårt att hinna med träning på grund av att jag arbetar mycket och pendlar till jobbet. Jag behöver verkligen träna, så jag måste komma på ett sätt att hinna med både matlagning och träning vissa kvällar. (Sen tillkommer att skjutsa till/från barnens aktiviteter...)

Jag tänker att jag ska försöka planera maten bättre och kanske laga en måltid på helgen som finns klar att värma sen i veckan. Det skulle frigöra tid.

Idag är det tredje dagen utan socker och det är jobbigt...funderar också över hur jag ska göra efter de här tre dagarna. Helst skulle jag vilja vara utan socker så länge att jag slipper sötsug och kan klara av att t ex välja att fika en gång på helgen och vara nöjd med det. Funderar också mycket över gränsdragning, jag har valt att undvika tillsatt socker och vitt mjöl. Om man läser på nätet finns det många olika sätt att "äta sockerfritt". Dietisten (har en kollega som är dietist) tyckte det var en bra gränsdragning, men han skrattade åt idén att undvika socker...

Det är kul att så många är med i tråden, tycker jag! Heja på allihopa!

Kan du skaffa en app i appstore, tex Nike Training, som är gratis, och träna hemma med den en dag i veckan?
  • Anonym (RS)
    Hararochkaniner skrev 2018-01-10 16:27:49 följande:

3 ägg till frukost, tre ägg till lunch och tre ägg till middag. Alltså 9 ägg om dagen

Fast jag tänkte modifiera den lite och äta 2 frukost, 2 lunch, 3 middag och två till kvällsmat

OJ vad äter man mer än ägg???
    Allis1000 skrev 2018-01-10 17:18:41 följande:
    Kan du skaffa en app i appstore, tex Nike Training, som är gratis, och träna hemma med den en dag i veckan?
    Ja nåt sånt skulle jag kunna göra! Tack för tips!

• Chilibea

Har klarat av dag 3 under min kalorigräns. Morgonvikten idag var 67kg. Promenerade en hel del idag, men gjorde inte det igår och jag har inte styrketränat överhuvudtaget. Ska göra det i morgon.

• kokos

Tredje dagen och huvudvärk from hell men jag tänker inte ge upp!

• Anonym (Elsa)

Jag kan behöva lite pepp så jag hänger på, har gått ner 32 kg redan men ska ner drygt 15 till om jag får som jag vill och det har gått lite trögt ett tag så det kan vara trevligt med lite pepp när det är motigt :)

• Anonym (RS)

Idag är jag väldigt hungrig, nu börjar det märkas att jag ätit mindre i en vecka. Det där lättillgängliga energiöverskottet i kroppen är nog borta. Jag har ätit mindre portioner såtillvida att jag inte har tagit om "bara för att det är gott" utan bestämt hur mycket jag ska äta i förväg. Och så har jag då helt slutat med tillsatt socker. Har reggat i Lifesum-appen och hållit mig till 1250 kcal om dagen på ett ungefär.

På en vecka så har jag gått ner 0,4 kg Glad, idag stod vågen på 65,1.

Har beslutat mig för att fortsätta utan socker nu efter den där "3-dagars sockerdetoxen" som jag prövade, men att jag tar en dag i taget. Jag tänker att jag skulle vilja "lära om" och ge min kropp hälsosam mat till allra största delen. tidigare har jag ätit mest efter min lust...dvs mycket gott bröd (har ett bageri i närheten som bakar underbart levainbröd), mycket goda ostar...och sötsaker varje dag.

Min särbo är med på spåret och vi har bestämt att jag drar mest när det gäller maten och han när det gäller motion. I helgen som kommer ska vi träna tillsammans (han får hitta på vad). Det blir kul!

Svar på tråden Ner 10-15 kg till sommaren.