• Anonym (Sg)

Ner 10-15 kg till sommaren.

Börjar på riktigt imorgon.

Väger in mig då och ska även gå på mitt första gympass för iår!

Förutom att att gå och träna var vecka så ska jag gå minst 5 km var dag samt så ska jag inte äta efter 19 på kvällarna.

Någon som kanske vill hänga på?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-01-08 15:49
    Invägning: 75,3 kg.

• Svar på tråden Ner 10-15 kg till sommaren.
  • Anonym (Sg)

Hur går det med alla i denna tråd? Vilka är det som är kvar?

• Annica71

Jag är kvar och hade gått ner -0,8 kg denna veckan. Totalt -10,8 sedan 10/1-18

Annica med Tiffany 2005-07-10 och Melanie 2007-04-10
  • Anonym (Sg)
    Annica71 skrev 2018-04-04 09:39:58 följande:

Jag är kvar och hade gått ner -0,8 kg denna veckan. Totalt -10,8 sedan 10/1-18

Kanske bara vi två kvar? 
    Tänkte ev starta en ny tråd, och börja om från början (från där vi är nu då)
  • Annica71

Ja det är lite dålig aktivitet här. Mer pepp och så på FatSecret där jag loggar vad jag äter osv.

Hur går det för dig?

• Anonym (Sg)
    Annica71 skrev 2018-04-04 12:10:12 följande:

Ja det är lite dålig aktivitet här. Mer pepp och så på FatSecret där jag loggar vad jag äter osv.

Hur går det för dig?

Sakta men säkert. Inte gått ner så mycket mer i vikt men har heller inte gått och något varken i kilon eller centimeter. 
    Men än kan det hända mycket Glad
  • Anonym (Bröllop i juni :-))

Jag är kvar och läser men det har gått åt helvete rent ut sagt så det har varit deprimerande att skriva men nu är jag på gång igen,började i måndags igen så uppdaterar på måndag

• Annica71

Kom igen nu allihop! Ni klarar detta.

Som jag skrivit flera ggr så registrera er på FatSecret.se, finns också en app till mobilen.

Där loggar man allt man äter och hur man sover och aktiverar sig så ser man om man ligger på över/underskott i kaloriintag för alla vet väl att viktnedgång handlar om att göra av med mer än man äter?!?!

Jag måste säga att det är inte svårt alls faktiskt. Jag förbjuder INGENTING, äter ALLT men i rätt mängd.

Jag har gått ner -10,8 kg sedan 10 januari endast genom att ändra min kost så jag äter bättre+ att försöka gå 10 000 steg per dag (vilket jag inte alltid fixar).

• Anonym (-40 kg totalt på 5 månader)
    Annica71 skrev 2018-04-05 10:02:56 följande:

Kom igen nu allihop! Ni klarar detta.

Som jag skrivit flera ggr så registrera er på FatSecret.se, finns också en app till mobilen.

Där loggar man allt man äter och hur man sover och aktiverar sig så ser man om man ligger på över/underskott i kaloriintag för alla vet väl att viktnedgång handlar om att göra av med mer än man äter?!?!

Jag måste säga att det är inte svårt alls faktiskt. Jag förbjuder INGENTING, äter ALLT men i rätt mängd.

Jag har gått ner -10,8 kg sedan 10 januari endast genom att ändra min kost så jag äter bättre+ att försöka gå 10 000 steg per dag (vilket jag inte alltid fixar).

Tyvärr är det inte alls så enkelt som att man behöver göra av med mer än man äter för att gå ner i vikt. Det finns en massa parametrar som styr din viktnedgång. För att nämna några: stress, sömn, hormoner, nicronutrienter, cellförnyelse osv. Du kan tex äta en kost med mycket kalorier som tex lchf inte räkna dem alls och ändå gå ner i vikt...
  • Annica71
    Anonym (-40 kg totalt på 5 månader) skrev 2018-04-05 12:21:05 följande:
    Tyvärr är det inte alls så enkelt som att man behöver göra av med mer än man äter för att gå ner i vikt. Det finns en massa parametrar som styr din viktnedgång. För att nämna några: stress, sömn, hormoner, nicronutrienter, cellförnyelse osv. Du kan tex äta en kost med mycket kalorier som tex lchf inte räkna dem alls och ändå gå ner i vikt...
    Visst finns det annat som spelar in men för en frisk "vanlig" människa så funkar det bäst på lång sikt att äta mindre än du förbrukar för att gå ner i vikt.
    Och för att kunna hålla det sen när du nått målvikten så är dieter som Lchf inget bra alternativ utan ät vanlig mat i rätt mängd.
  • Anonym (-40 kg totalt på 5 månader)
    Annica71 skrev 2018-04-05 12:58:54 följande:

Visst finns det annat som spelar in men för en frisk "vanlig" människa så funkar det bäst på lång sikt att äta mindre än du förbrukar för att gå ner i vikt.

Och för att kunna hålla det sen när du nått målvikten så är dieter som Lchf inget bra alternativ utan ät vanlig mat i rätt mängd.

Jag håller inte med dig.. vanliga friska människor går upp i vikt varför är det annars så vanligt med trådar som denna? Nu för tiden stressar vi, vi sover för lite. Vi äter mat med innehåll som vi inte vet hur det påverkar oss på lång sikt, tex mat med gifter i, glutamat, färgämnen, sötningsmedel osv...

Sedan skulle hag vilja påstå att tex lchf (även om det inte är något jag personligen provat, dock äter jag en kost där jag minskat på kolhydraterna å äter mat med lågt GI), inte är något annat än helt vanlig mat. Jag har gått ner 40 kg efter 2 graviditeter å sedan 8 år tillbaka håller jag min vikt utan problem.

Kan du förklara hur du menar att tex en diet som lchf skulle göra det svårt att hålla sin målvikt å berätta vad som är vanlig mat å vad som är ovanlig mat..?
  • Annica71

Vad jag menade var att man ska inte börja med olika dieter för att gå ner i vikt utan man ska ändra på sin kost och sitt levnadssätt på ett sätt som funkar för en själv så man kan fortsätta med det för alltid, inte bara för en viss period.

Och vi är olika så man måste hitta sitt eget sätt för att få det att fungera.

Grattis till din viktnedgång och super att du kan hålla vikten.

• Anonym (hoppaspalla)

Vinkevink Jag är kvar men kämpar fortfarande med en svacka...

Fortsätter att försöka välja rätt mat i rätt mängd tills jag kommer helt på viktnedgångsbanan igen.

Svar på tråden Ner 10-15 kg till sommaren.