Annica71 skrev 2018-04-05 12:58:54 följande:
Visst finns det annat som spelar in men för en frisk "vanlig" människa så funkar det bäst på lång sikt att äta mindre än du förbrukar för att gå ner i vikt.
Och för att kunna hålla det sen när du nått målvikten så är dieter som Lchf inget bra alternativ utan ät vanlig mat i rätt mängd.
Jag håller inte med dig.. vanliga friska människor går upp i vikt varför är det annars så vanligt med trådar som denna? Nu för tiden stressar vi, vi sover för lite. Vi äter mat med innehåll som vi inte vet hur det påverkar oss på lång sikt, tex mat med gifter i, glutamat, färgämnen, sötningsmedel osv...
Sedan skulle hag vilja påstå att tex lchf (även om det inte är något jag personligen provat, dock äter jag en kost där jag minskat på kolhydraterna å äter mat med lågt GI), inte är något annat än helt vanlig mat. Jag har gått ner 40 kg efter 2 graviditeter å sedan 8 år tillbaka håller jag min vikt utan problem.
Kan du förklara hur du menar att tex en diet som lchf skulle göra det svårt att hålla sin målvikt å berätta vad som är vanlig mat å vad som är ovanlig mat..?