Inlägg från: Anonym (Bröllop i juni :-)) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bröllop i juni :-))

Ner 10-15 kg till sommaren.

Jag födde mitt andra barn i juli och hade 25 kg övervikt efter graviditeterna. Började träna i september och la om kosten 22/11 (var även då jag vägde och mätte mig). Efter det datumet har jag gått ner 12 kg och minskat 15 cm i midjemått. Jag ska fortsätta med det här och hoppas jag går ner ytterligare 10 kg och minska ytterligare i midjemått till mitt bröllop i mitten av juni

Jag har ju som sagt gått ner 12 kg redan. När jag började så hade jag följande mått (skäms över att skriva det..):

100 kg

110 cm midjemått

I lördags (6/1):

88 kg

95 cm midjemått

Målet är 70 kg men jag hoppas att jag har gått ner till 78 kg till sommaren.

Jag tränar 2-3 ggr i veckan (vattengympa, simning och tabata har det varit hittills) och försöker gå dagliga promenader.

Kostschemat jag följer är uppdelat i 2 faser. Fas 1 är ett 28 dagarsprogram där man bara äter fågel, fisk, skaldjur, nötkött och grönsaker. Fas 2 är samma fast 2 dagar i veckan får man unna sig vad man vill. När jag körde fas 1 innan jul tappade jag ca 9 kg och efter.det.har jag kört fas 2. Under två veckor över jul och nyår när jag åt vanlig julmat och nyårsmst och lite godis så gick jag ner 2 kg till så det är ett schema som funkar på mig Jag ska köra fas 1 igen med start måndag. Tror inte att det blir samma viktnedgång som första gången men är mer än nöjd om jag kan gå ner 4-5 kg iaf under dom kommande 28 dagarna.

Anonym (virgo) skrev 2018-01-08 13:27:12 följande:

BARA olika sorters animaliska protein? Inga grönsaker?

Läs en gång till. Det står t o m grönsaker i citatet

Invägning nu på morgonen. Det har stått still en vecka nu på vikten och midjemåttet men jag hade inte räknat med nåt annat eftersom jag är i fas 2 just nu i mitt kostschema, fasen när man ska stabilisera vikten. Jag har trots allt gått ner 2-3 kg på fas 2 redan och det är inte något jag räknat med Men på måndag kör jag fas 1 igen och förra gången jag körde det blev jag av med ca 9 kg så det blir spännande att se hur det går nu

kokos skrev 2018-01-14 07:27:04 följande:

Ni som äter enligt Lchf eller undviker kolhydrater, vad äter ni till frukost? Någon som vill dela med sig av en dags matintag?

Jag äter 1dl keso, 1,5 dl vispad grädde till frukost. Sedan två kokta ägg med majonnäs till lunch och en mugg te med en skvätt grädde. Middag brukar jag äta det familjen äter fast tar bort potatis, ris eller pasta. Ibland åker det ner något extra kokt ägg, kalkonskiva eller ostskiva och så dricker jag ca 2 liter vatten utspritt under dagen. Jag äter inget efter klockan 18.

Jag har uppdelat i gröna, röda och vita dagar.

Gröna dagar:

Jag äter 1 ägg (kokt eller stekt) och 1.5 dl naturell yoghurt till frukost. Ska egentligen vara linfrön och solroskärnor också men glömmer alltid att göra i ordning det. Sen resterande tre mål är det 100 g grönsaker + något av följande:

150 g nötkött

150 g fågel

200 g fisk/skaldjur

Vita dagar:

2 ägg till frukost (kokta eller stekta) och resterande tre mål är det lika som gröna dagar fast utan grönsaker.

Röda dagar är dagar när man får unna sig något.

När man är i fas 1 så är vecka 1 endast vita dagar, vecka 2 och 3 fem gröna och två vita dagar och vecka 4 sex gröna dagar och en vit dag. Fas 2 så är det fyra gröna dagar, två röda och en vit. Sen dricker jag fitlines produkter också. Det heter cellreset om någon är intresserad
    Anonym (-15) skrev 2018-01-16 07:59:01 följande:

Idag tog jag mitt första tabata pass hemma!! Gjorde dock bara 8x4 för sedan ville inte sonen mera, men jag tränade!!! Så stolt!

Det har jag tänkt att träna själv hemma också till hösten när mitt årskort på gymmet har gått ut. Ska skriva mer övningarna vi gör på passen så jag har att välja på när det är dags för hemmaträning .
    kokos skrev 2018-01-17 10:17:08 följande:

Jag glömde mäta mig när jag började. Hur gör man? Var vid midjan mäter man så det blir rätt ställe varje gång?

Jag mäter mig över naveln, det är kanske inte är riktigt rätt men då är jag på samma ställe varje gång iaf
    Brony skrev 2018-01-17 21:42:24 följande:

Midjan mäts inte där ????lite högre upp

som sagt antagligen inte rätt men då vet jag att det är på samma ställe varje gång. Det känns som att det är det viktiga
    Brony skrev 2018-01-18 01:14:58 följande:

Ja..fast där du mäter kommer du inte märka stor skillnad..en liten bit upp bara..det är där man ser skillnaden mest

jag minskade 15 cm på 6 veckor på det stället jag mätte så det duger för mig

Sen förra måndagen när jag började med fas 1 igen har jag gått ner 3 kg men inte minskat något på midjemåttet. Det är jag trots allt rätt nöjd med för jag har fuskat med maten några gånger och så åkte jag på ryggskott i fredags så jag har inte varit så rörlig under helgen. Men nu ska det bli bättring och slut på fusket dom här tre veckorna som är kvar på fas 1

Totalt sen jag började i slutet av november har jag gått ner 15 kg och minskat 15 cm i midjemått

Svar på tråden Ner 10-15 kg till sommaren.