• Annica71

Ner 10-15 kg till sommaren.

Är gärna med i tråden.

Börjar idag och startvikten är 92,4 Förvånad, jisses det vägde jag då jag var höggravid med första dottern. 1,70 lång.

Målet är att gå ner till 75 kg innan semestern som börjar v.29

Jag tar bort allt "onödigt" socker, dvs läsk, godis, fikabröd och halverar mängden pasta, ris och potatis och tänker på portionsstorlekarna.
    Tänkte börja stå mer på jobbet och promenera och simma. (Har diskbråck i ryggen och inga främre korsband i knäna vilket gör mig begränsad i träningen)

Nu kör vi!

• Annica71

Måste tipsa om Fatsecret. Finns både som app och på datorn.
    Man lägger in sina uppgifter får fram sitt RDI osv.
    Superenkel att lägga in vad man äter och man ser antal kalorier, hur mycket fett, kolhydrater, socker osv man får i sig.
    Man kan också lägga in motion/träning.

www.fatsecret.se/

Annica med Tiffany 2005-07-10 och Melanie 2007-04-10
  • Annica71
    anemonen skrev 2018-01-12 13:13:47 följande:

Ja hänger på! Invägningen var i måndags och då vägde jag 70,4 kg. Målet är att gå ner till 65 kg innan studenten i början av juni:) Efter det är målet att gå ner till 60 då jag förhoppningsvis ska till Thailand i december. Är för övrigt snart 19 år och 1,65 lång.

Annars har jag två frågor. Hur ofta väger ni er och anser ni att det är bra med små "mellanmål" mellan måltiderna? Typ ett äpple eller så. Vissa anser ju att det är bra för att hålla igång matsmältningen men har själv bara kört frukost, lunch och middag när jag gick ner i vikt senast.

Jag väger och mäter mig 1 gång7vecka. (mäter runt magen, överarm och lår)

Jag äter mellanmål. Har läst att man ska äta lite och ofta för att hålla matsmältningen igång. Själv äter jag det mest för att stilla suget

• Annica71

1 vecka sedan invägningen och tyvärr har jag inte fått till någon träning och endast 2 promenader på 4 resp. 5 km.
    Dock har jag använt FatSecret och skrivit ner allt jag ätit så jag har koll på kaloriintaget.
    Detta har resulterat i -2,5kg

Hur ofta ska man mäta sig tro?

• Annica71
    kokos skrev 2018-01-17 10:17:08 följande:

Jag glömde mäta mig när jag började. Hur gör man? Var vid midjan mäter man så det blir rätt ställe varje gång?

Hittade en bild på nätet som visar hur man mäter midjan.

Jag mäter också överarm och lår :-9
  • Annica71
    Novis skrev 2018-01-19 07:52:14 följande:

Vägning idag för v 2!

Usshhh sååå jävla sur att d inte går och beskriva!

Vet att jag inte har skött mig till punkt och pricka. Men så

Här bedrövligt visste jag inte att d skulle gå. Ännu mer irriterad

Är att jag tränar nästan varje dag

Usshhh man tappar nästan motivationen och känner att man vill skita i allt

Å bara äta ihjäl sig. Men nej! Ska hålla mig!

Starta på 85

V.1 -2,1 kg

V.2 - 0,7 kg

Totalt: -2,8 kg

Vikt idag: 82.2kg! :(

Inte dåligt alls. Du tränar varje dag, TOPPEN! Då ska du fokusera på maten. Man stoppar i sig mer än man tror. Använd Fatsecret så kommer du få dunderkoll på kalorierna och gå ner mer i vikt.
    Kämpa på!
  • Annica71
    kokos skrev 2018-01-21 21:01:53 följande:

Hur har helgen gått? Här har det flutit på inget sug och inga utsvävningar

Samma här, det går enklare än jag trodde. Sparade kalorier i lördags så jag kunde "unna" mig ett glas rött

Vägning på onsdag igen men känns som det händer grejer med kroppen

• Annica71

Onsdag=Vägningsdag

Startvikt 92,4
    Vikt v.1  89,9 (-2,5)
    Vikt v 2  88,3 (-1,6)

Så himla nöjd. Gått ner 4,1 kg på 2 veckor endast genom att ha koll på antal kalorier jag äter. Jag avstår inte från någonting utan använder Fat Secret och skriver ner allt jag äter.

• Annica71
    Anonym (virgo) skrev 2018-01-26 09:28:36 följande:

Jag har inte riktigt kommit igång med min livsstilsändring och viktnedgång... vägde mig i morse och var tyngre än senast jag vägde mig. Vägde nästan 79 kg och ska ner till 74 är tanken.

Första steget blir att helt sluta med socker. Steg två att börja motionera igen, för det har jag inte gjort på länge, inte på allvar i alla fall. Jag måste komma igång med motionen för att kicka igång viktminskningen och inte bara sluta gå upp i vikt, problemet är att jag inte riktigt har tid...

Minska portionstorlekarna samt tänk på att hålla nere intaget av kolhydrater

• Annica71

Bra jobbat allihop. Ni är grymma.

Jag hade "bara" gått ner -1 kg denna veckan men är nöjd ändå då jag åt "skräp" i helgen och inte kunnat träna.

Tidigare när jag försökt gå ner i vikt har jag upplevt hungerkänslor, sockersug osv, men inte denna gången. Tror det har med Fat Secret att göra. Jag skriver ner allt jag äter och avstår inget men ser till så jag äter rätt antal kalorier.

Svar på tråden Ner 10-15 kg till sommaren.