• Anonym (Sg)

Ner 10-15 kg till sommaren.

Börjar på riktigt imorgon.

Väger in mig då och ska även gå på mitt första gympass för iår!

Förutom att att gå och träna var vecka så ska jag gå minst 5 km var dag samt så ska jag inte äta efter 19 på kvällarna.

Någon som kanske vill hänga på?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-01-08 15:49
    Invägning: 75,3 kg.

• Svar på tråden Ner 10-15 kg till sommaren.
  • Allis1000

Ni går alla ner en hel del!!!

Jag har tränat 1h varje dag sedan julafton, och har nu gått ner bara 1kg!!!! (Det är ju nästan ingenting!!!)

Tror min ålder kan spela in; jag är strax i klimakteriet.

Så för att nåt ska hända, har jag sen i går börjat skära ner på kolhydratintaget. (Äter såklart inte godis etc)

Hoppas det ska bli någon skillnad. Har också anstått från att äte efter kl20 ikväll. Får se om jag orkar hålla det.

• frökenBea
    Allis1000 skrev 2018-01-12 23:17:15 följande:

Jag har tränat 1h varje dag sedan julafton, och har nu gått ner bara 1kg!!!! (Det är ju nästan ingenting!!!)

Så för att nåt ska hända, har jag sen i går börjat skära ner på kolhydratintaget. (Äter såklart inte godis etc)

Hoppas det ska bli någon skillnad. Har också anstått från att äte efter kl20 ikväll. Får se om jag orkar hålla det.

Träna är bra för kroppen....men för riktig viktnedgång så krävs en förändring av matvanorna... fällor kan vara det där sena kvällsmålet...om du blir hungrig och känner sug i magen på kvällen så ät ett kokt ägg ex, istället för macka, frukt eller vad du brukar äta. Sen det uppenbara har du redan gjort, dragit in på godis, snacks, kakor och läsk. Dricker du alkohol? Isåfall har du en stor bov där. Sen om du inte redan gjort det så dra ner på kolhydrater som pasta, bröd och ris. Och såklart, drick inget annat än vatten och kaffe/te... obs ifall du dricker mycket kaffe med mjölk i. Mjölk innehåller socker...

Ett tips är appen lifesum. Den har hjälpt mig att ändra mina vanor. Kör strikt Lchf nu men det är inte alls så jobbigt som jag trodde det skulle vara. Det svåra är att få i sig allt fett men det lär man sig efter ett tag vilka livsmedel som är nyttiga fetter.

Lycka till :)
  • frökenBea

Vägde in mig igår! Vågen stannade på 85.1!! Jg är 174 lång. Här är en hel del att göra.

Imorrnkväll kommer min syrra och tar med sin ketosmätare.. ska bli rätt så spännande att se vilket värde jag har.

Jag gjorde ett snedsteg i torsdags då jag och sambon var på bio. Jag åt popcorn. Sen åt vi sushi! Ångest...

Men igår var jag åter på banan och tänker stanna här. Vill använda mina fina kläder igen :(

• Anonym (Bröllop i juni :-))

Invägning nu på morgonen. Det har stått still en vecka nu på vikten och midjemåttet men jag hade inte räknat med nåt annat eftersom jag är i fas 2 just nu i mitt kostschema, fasen när man ska stabilisera vikten. Jag har trots allt gått ner 2-3 kg på fas 2 redan och det är inte något jag räknat med Men på måndag kör jag fas 1 igen och förra gången jag körde det blev jag av med ca 9 kg så det blir spännande att se hur det går nu

• kokos

Nu börjar min kropp förstå kunde inte motstå vågen idag också. Från tisdag till idag, 83,2 till 82,1

• Anonym (Ida30+)
    Allis1000 skrev 2018-01-12 23:17:15 följande:

Ett kilo är 9000 kalorier. säg att du tränar varje dag och bränner 300 kalorier per pass, då har du på en vecka bränt ca 2000 kalorier. det är ungefär 1 kilo sedan julafton. För att gå ned snabbare måste du dra in på kosten. En vuxen kvinna ska äta ca 2000 kalorier om dagen, testa dra ned till 1500 kalorier.

Åldern kan göra det trögare att gå ned, men inte så trögt. Det är lätt att skylla på, Lycka till
  • Anonym (Floppy)

Invägning imorgon. Längtar. Nu ska jag strax träna lite och sedan frukost.

• Anonym (Låjaaa)

Är de okej att käka ca 1200kcal på vardagarna och lägga sig på 1300-1400 kcal lördag å söndag? Eller kan de påverka min viktnedgång så att ja kanske går upp??

• Allis1000
    Anonym (Ida30+) skrev 2018-01-13 07:37:02 följande:

Ett kilo är 9000 kalorier. säg att du tränar varje dag och bränner 300 kalorier per pass, då har du på en vecka bränt ca 2000 kalorier. det är ungefär 1 kilo sedan julafton. För att gå ned snabbare måste du dra in på kosten. En vuxen kvinna ska äta ca 2000 kalorier om dagen, testa dra ned till 1500 kalorier.

Åldern kan göra det trögare att gå ned, men inte så trögt. Det är lätt att skylla på, Lycka till

Tack för tips och uppmuntran, Anonym(Ida30+) och frökenBea!

Jag tar till mig och använder!

Kom på nu att skinnet på magen börjar kännas lite löst, så att säga. Tänker att det är bra att gå ner lite sakta, så huden hänger med. Idag stod vågen på 102,2 kg, vilket innebär -2kg jämfört med startvikten!

Hursomhelst, nu har jag snöat in på att huden (under hakan, under överarmarna och på magen) måste dra ihop sig. Vill verkligen inte ha en lös dallrig haka. (Kom ihåg att jag är i 50årsåldern, så risken är stor).

Jag torrborstar huden, ska prova ligga på spikmatta, ja allt som kan stimulera blodtillförseln o utvecklingen av huden.

Vad gör ni för att motverka ev lös hud?

(Finns det någon i min ålder här dom vill delge sina erfarenheter. Jag tror de som är yngre har kanske mer spänstig hud?)
  • Chilibea
    Anonym (Låjaaa) skrev 2018-01-13 15:27:51 följande:

Är de okej att käka ca 1200kcal på vardagarna och lägga sig på 1300-1400 kcal lördag å söndag? Eller kan de påverka min viktnedgång så att ja kanske går upp??

Så länge som du förbränner mer än du äter - och 1400kcal är typ vad en åttaåring förbränner på en dag utan nån aktivitet - så kommer du garanterat att gå ned i vikt ändå. 1200kcal kan till och med vara lite väl lågt att ligga på under längre perioder. Tänk på att du ska ha energin och orken att vara konsekvent och hålla dig till ett kaloriunderskott i flera månader och att det är lättare om man äter lite mer. :)
Svar på tråden Ner 10-15 kg till sommaren.