Anonym (Ida30+) skrev 2018-01-13 07:37:02 följande:
Ett kilo är 9000 kalorier. säg att du tränar varje dag och bränner 300 kalorier per pass, då har du på en vecka bränt ca 2000 kalorier. det är ungefär 1 kilo sedan julafton. För att gå ned snabbare måste du dra in på kosten. En vuxen kvinna ska äta ca 2000 kalorier om dagen, testa dra ned till 1500 kalorier.
Åldern kan göra det trögare att gå ned, men inte så trögt. Det är lätt att skylla på, Lycka till
Tack för tips och uppmuntran, Anonym(Ida30+) och frökenBea!
Jag tar till mig och använder!
Kom på nu att skinnet på magen börjar kännas lite löst, så att säga. Tänker att det är bra att gå ner lite sakta, så huden hänger med. Idag stod vågen på 102,2 kg, vilket innebär -2kg jämfört med startvikten!
Hursomhelst, nu har jag snöat in på att huden (under hakan, under överarmarna och på magen) måste dra ihop sig. Vill verkligen inte ha en lös dallrig haka. (Kom ihåg att jag är i 50årsåldern, så risken är stor).
Jag torrborstar huden, ska prova ligga på spikmatta, ja allt som kan stimulera blodtillförseln o utvecklingen av huden.
Vad gör ni för att motverka ev lös hud?
(Finns det någon i min ålder här dom vill delge sina erfarenheter. Jag tror de som är yngre har kanske mer spänstig hud?)