• Anonym (Sg)

Ner 10-15 kg till sommaren.

Börjar på riktigt imorgon.

Väger in mig då och ska även gå på mitt första gympass för iår!

Förutom att att gå och träna var vecka så ska jag gå minst 5 km var dag samt så ska jag inte äta efter 19 på kvällarna.

Någon som kanske vill hänga på?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-01-08 15:49
    Invägning: 75,3 kg.

• Svar på tråden Ner 10-15 kg till sommaren.
  • Enys

-2 kg första veckan men nu +0,5kg på tre dagar, väldigt opeppande... men hämtade energi från det och gjorde mitt pass på löpbandet och lade till ett kettlebellpass. Oavsett vad vågen säger så mår jag bättre och känner mig snyggare än tidigare :).

Kör fortfarande 16:8 men denna vecka har jag inte riktigt tänkt så mycket på vad jag ätit under de timmarna, så bättre fokus nästa vecka!

• frökenBea
    kokos skrev 2018-01-14 07:27:04 följande:

Ni som äter enligt Lchf eller undviker kolhydrater, vad äter ni till frukost? Någon som vill dela med sig av en dags matintag?

Jag äter 1dl keso, 1,5 dl vispad grädde till frukost. Sedan två kokta ägg med majonnäs till lunch och en mugg te med en skvätt grädde. Middag brukar jag äta det familjen äter fast tar bort potatis, ris eller pasta. Ibland åker det ner något extra kokt ägg, kalkonskiva eller ostskiva och så dricker jag ca 2 liter vatten utspritt under dagen. Jag äter inget efter klockan 18.

Vill bara uppmärksamma på att man även ska vara försiktig med protein ifall man vill nå en effektiv vikrnedgång... ett överskott av protein i kroppen omvandlas till kolhydrater.. och man kommer ganska snabbt upp i en stor mängd protein. Googla på keto för att få mer korrekt info :)
  • kokos
    frökenBea skrev 2018-01-15 06:31:48 följande:

Vill bara uppmärksamma på att man även ska vara försiktig med protein ifall man vill nå en effektiv vikrnedgång... ett överskott av protein i kroppen omvandlas till kolhydrater.. och man kommer ganska snabbt upp i en stor mängd protein. Googla på keto för att få mer korrekt info :)

Tack ska kolla upp det! Jag är glad för all feedback
  • kokos

Nu kör vi en ny vecka! Förra veckan gick bra för mig trots sötsug och huvudvärk stod jag emot. Jag är sockerberoende så det var jättejobbigt men nu börjar suget avta lite tycker jag. Lycka till alla!

• Anonym (RS)

Jag släppte på det mesta i helgen (läs vin +ost) _men_ lyckades fortsätta att äta utan (tillsatt) socker så jag är ändå nöjd. Mycket motion gjorde förhoppningsvis att jag har hamnat i balans med kalorier ändå.

Sötsuget blev enormt tungt igår när jag såg en kladdkaka -på bild...

Jag har endel problem med smärta i leder som jag skrivit om tidigare. Det verkar som att sådana problem kan förbättras avsevärt med en kost utan socker (vad man nu kan lita på av allt som finns på nätet). Nu har jag varit utan i över en vecka tror jag och det har börjat klia på vissa ställen, som när ett sår läker ni vet. Och min äldsta skada har känts ovanligt jobbig i helgen. Det är spännande. Kanske hade det blivit så ändå, kanske är det psykologiskt bara...men ändå intressant att följa för min del.

På samma sätt läser jag om att helt vegetarisk kost kan förbättra ledproblem. Jag funderar starkt på att börja gå åt det hållet med min mat (idag är jag lakto-ovo-vegetarian). Har en hel del veganer i släkten, så jag är rätt så van vid sådan mat.

Pepp pepp ny härlig vecka!!!

• Anonym (Sg)

Gått ner från 75,3 till 74,5 kg. Så nästan 1kg på en vecka :)

• Allis1000

Jag skrev tidigare i denna tråden om att jag inte gått ner så mycket, trots mycket träning. Men så drog jag ner på kolhydraterna, och plötligt pang, så förlorade jag ett helt kg. Vet inte om det har ett samband, eller är en tillfällighet.

Hursomhelst blev jag pigg o glad av att skippa kolhydraterna, men så kom bakslaget (tror jag); jag mådde illa, var mätt och hungrig på en gång, och bara tanken på protein eller fett gjorde illamåendet värre. Och mina barn rapporterade samma sak (de åt samma som jag)

Nån som har upplevt liknande?

• Pajjadee

Vägde in mig i tisdags och då landade vågen på hela 76,7. Jag har försökt hålla mig från vågen hela veckan då jag blir så besatt och nedslagen utav den meen idag med ändrad kost i en vecka samt några hemmapass landade vågen på 73,9. Antagligen massa vätska men 2,8 kg va så mycket bättre än jag kunnat tänka mig.

Kämpa på allihopa! Jag är iallafall otroligt taggad på en ny vecka :)

• Pajjadee
    Allis1000 skrev 2018-01-15 19:17:30 följande:

Jag skrev tidigare i denna tråden om att jag inte gått ner så mycket, trots mycket träning. Men så drog jag ner på kolhydraterna, och plötligt pang, så förlorade jag ett helt kg. Vet inte om det har ett samband, eller är en tillfällighet.

Hursomhelst blev jag pigg o glad av att skippa kolhydraterna, men så kom bakslaget (tror jag); jag mådde illa, var mätt och hungrig på en gång, och bara tanken på protein eller fett gjorde illamåendet värre. Och mina barn rapporterade samma sak (de åt samma som jag)

Nån som har upplevt liknande?

Jag har skippat kolhydrater i en vecka nu och första dagarna mådde jag otroligt illa. I vanligtvis äter jag otroligt mycket kolhydrater så det är väl kroppen som bara behöver vänja sig. Idag en vecka senare mår jag mycket bättre, fortfarande lite illamående men annars bra:)
  • Anonym (-15)

Idag tog jag mitt första tabata pass hemma!! Gjorde dock bara 8x4 för sedan ville inte sonen mera, men jag tränade!!! Så stolt!

Svar på tråden Ner 10-15 kg till sommaren.