• kokos

Ner 10-15 kg till sommaren.

Hej alla!

Jag hänger på har 15 kg som behöver försvinna. Har även fått pre-diabetes diagnos så det är för hälsan också.

Jag ska börja promenera mer och tänka på kosten.

väger idag 82,4. Mitt mål är 68 men 70 funkar fint

• kokos
    frökenBea skrev 2018-01-09 06:08:08 följande:

Var din fråga riktad till mig?

Isf är svaret; 174 cm. Jag har lifesum-appen och följer nu lchf och ska äta ca 1500 kalorier.

Inte lätt kan jag dock meddela att få i sig allt det fettet som man ska :)

Jag har också den appen och kör lchf. Idag blir första dagen. Ska gå en promenad på 45 minuter så fort alla barn flytt hemmet

Nu kör vi!!!
  • kokos
    Anonym (RS) skrev 2018-01-09 09:20:42 följande:

En fråga till er som har Lifesum-appen. Jag har gratisversionen, är det någon son har premium och kan säga om det är värt pengarna?

Sen undrar jag om någon har bra tips för att hantera hunger och illamående. Jag blir illamående när jag är hungrig och det blir värre och värre tills jag äter (jag vill undviks stt kräkas). Att dricka vatten/te/kaffe förvärrar illamåendet. Detta problem är en delorsak till min viktökning tror jag. Jag blir hungrig väldigt fort efter att jag ätit för det mesta (oavsett vad jag äter, jag äter alltid tills jag är väldigt mätt- kanske är det dåligt...).

Jag har premium. Tycker det är värt pengarna för maten sparas du kan följa en plan osv. För mig är det lättare
  • kokos
    Anonym (Floppy) skrev 2018-01-09 14:03:52 följande:

Hallå! Jag hänger på. Fick precis diagnosen diabetes och det tände eld under rumpan kan jag säga.

164 cm

93 kg

Mål: 70 kg

Tagit bort onyttigt ur kosten, tränar 30 minuter om dagen. Räknar inte kalorier men vet ungefär vad det jag äter ligger på...

Har invägning på söndagar.

Går du på behandling för diabetes? Man får sig en tankeställare när man får diagnosen.
  • kokos

Första dagen avklarad! Jag vägde in mig på 83 kg. Är 168 cm lång. Kommer väga mig på fredagar framöver.

• kokos

Jag kör med promenader bara. Hinner inte mycket mer. Har inget direkt sötsug än så länge men imorgon är tredje dagen och den är alltid tuffast för mig. Som tur är jobbar jag så då går det lättare

• kokos

Tredje dagen och huvudvärk from hell men jag tänker inte ge upp!

• kokos

Började i tisdags och gått från 83,2 till 82,7. Säkert vätska men det ger mig hopp! Trevlig helg alla!

• kokos

Nu börjar min kropp förstå kunde inte motstå vågen idag också. Från tisdag till idag, 83,2 till 82,1

• kokos

Ni som äter enligt Lchf eller undviker kolhydrater, vad äter ni till frukost? Någon som vill dela med sig av en dags matintag?

Jag äter 1dl keso, 1,5 dl vispad grädde till frukost. Sedan två kokta ägg med majonnäs till lunch och en mugg te med en skvätt grädde. Middag brukar jag äta det familjen äter fast tar bort potatis, ris eller pasta. Ibland åker det ner något extra kokt ägg, kalkonskiva eller ostskiva och så dricker jag ca 2 liter vatten utspritt under dagen. Jag äter inget efter klockan 18.

Svar på tråden Ner 10-15 kg till sommaren.