• Kakan71k

Mamma andades snabbt i 9 tim sedan dog.Nån mer som varit med om liknande?

Min älskade Mamma dog 2013 i lunginflammation efter att ha varit svårt sjuk länge.

Jag har skrivit flera trådar här om att hon antagligen dog i förtid av för mkt morfin.

Hon andades mkt fort i flera timmar och jag fick panik o ringde på sköterskan som gav morfin o stesolid.Hjälpte pyttelite och jag trodde att hon ev behövde mer och ringde efter 30 min igen.

Sköterskan sa hon skulle få lite till.

Mamma dog två timmar efter andra injektionen.

Nu skriver jag för att höra om det finns andra som råkat ut el gjort som jag.Dvs inte förstått hur farligt ?lite mer? morfin kan vara för en döende.

Jag trodde jag hjälpte min Mamma:(

Sen skulle jag gärna höra om det finns flera som varit med om den här snabba andningen hos sina döende anhöriga?

Som hyperventilation, regelbunden flåsande snabb andning utan pauser, bröstkorg som ser ut som en blåsbälg o åker in och ut med varje andetag.

Hur länge andades era anhöriga så? Dog dom i den andningen eller?

Jag känner mig ensam att ha varit med om detta.

Snälla skriv om ni har nåt liknande att dela!

• Svar på tråden Mamma andades snabbt i 9 tim sedan dog.Nån mer som varit med om liknande?
  • Anonym (Ssk)
    Kakan71k skrev 2018-01-07 13:57:30 följande:

Så då kan det varit så att morfinet bidrog till att hon slutade andas..

Nej.
  • Anonym (Kirsten)
    Kakan71k skrev 2018-01-07 13:57:30 följande:

Så då kan det varit så att morfinet bidrog till att hon slutade andas..

Men snälla TS, alla säger ju motsatsen? Varför tror du inte på vad någon av oss säger? Det känns som att du bara skannar av alla inlägg efter den informationen som matar din ångest och oro - och allt annat ignorerar du. Jag tycker du ska kontakta en läkare på platsen där din mamma gick bort och gå igenom journalen tillsammans. Ingenting vi säger verkar du ta till dig.... Lycka till, hoppas du mår bättre snart och kan släppa detta. <3
  • Kakan71k

Tack snälla, men det går inte att gå igenom journalen med dom eftersom dom ändrat i den.

• Anonym (Ssk)
    Kakan71k skrev 2018-01-07 14:40:31 följande:

Tack snälla, men det går inte att gå igenom journalen med dom eftersom dom ändrat i den.

Hur vet du det?

Det går aldrig att ändra något i en datajournal.
  • Anonym (Ssk)
    Kakan71k skrev 2018-01-07 14:55:54 följande:

Jag fick omvårdnadsjournalen hemskickad.

Och sedan fick du se en ändrat variation?
  • Pope Joan II

Även om det var du som föreslog att din mamma skulle vara i behov av ytterligare läkemedel så var det behandlande personal som beslutade sig för att administrera dosen. Alltså precis som det ska vara. 

Hur menar du att ett förlängt lidande för din mamma som redan var döende skulle ha gjort dig gladare och lugnare nu efteråt? 

• Queennr1

Jag frågar igen. Om det nu visar sig att ditt förslag om att hon kanske behövde mer morfin dog, och att du på nåt vis då påskyndade din mors död. Vi pronerar att det faktiskt ligger till så, vad hade du då tänkt göra med den informationen?

• Kakan71k

Jag har bara sett en journal, och det som stod där överensstämde inte med verkligheten.

Svar på tråden Mamma andades snabbt i 9 tim sedan dog.Nån mer som varit med om liknande?