• Anonym (Eria)

Var det verkligen ditt livs lyckligaste dag?

Det sägs ju ofta att dagen ens barn föds är den lyckligaste i ens liv, men frågan är om detta är lite förstorat? Mitt barns födsel var livsomvälvande, lite chockartat men absolut inte den dag jag känt mig lyckligast. Min man känner precis likadant vilket var intressant att höra få man alltid hör "det var den lyckligaste dagen i mitt liv".

Så låt oss höra era åsikter!

• Svar på tråden Var det verkligen ditt livs lyckligaste dag?
  • Alessia

Lyckligaste dagen?? Verkligen inte. Jag var bara glad att det var över och att barnet var förklarat friskt. Lättnad är ordet.

• Anonym (sämst)
    nonameleft skrev 2017-11-08 14:48:35 följande:
    Oj!! Vilken sorglig historia. Måste ha varit otroligt tufft. Starkt att du har lyckats ta dig upp och vända tillvaron. HjärtaHoppas du fortsätter på den vägen! Hur gammal är dottern nu? Bor hon med dig? 

Ja, det var ingen rolig tillvaro. 

Nu är lilltjejen 6 år, och bor fortfarande hos min faster, men vi håller på att fasa över henne till mig. Jag har henne hemma 4 dagar varannan vecka just nu, och så träffas vi nästan varje dag, jag hämtar på skolan och så går vi hem till faster, oftast är jag kvar tills hon somnat.  Efter jul ska vi testa om varannan vecka fungerar och i framtiden är tanken att vända så at faster har henne varannan helg. Flickan har ju blivit en del av deras familj och mina kusiner är ju som hennes syskon, det vill jag verkligen inte ta ifrån henne.

Jag älskar min dotter och jag kämpar hårt för hennes skull att hålla mig ren, gå klart min utbildning och ge henne så mycket trygghet och kärlek jag bara kan, och jag tror på framtiden nu, det gjorde jag inte innan.
  • Canadasvensk
    Anonym (sämst) skrev 2017-11-08 17:46:51 följande:
    Ja, det var ingen rolig tillvaro. 

Nu är lilltjejen 6 år, och bor fortfarande hos min faster, men vi håller på att fasa över henne till mig. Jag har henne hemma 4 dagar varannan vecka just nu, och så träffas vi nästan varje dag, jag hämtar på skolan och så går vi hem till faster, oftast är jag kvar tills hon somnat.  Efter jul ska vi testa om varannan vecka fungerar och i framtiden är tanken att vända så at faster har henne varannan helg. Flickan har ju blivit en del av deras familj och mina kusiner är ju som hennes syskon, det vill jag verkligen inte ta ifrån henne.

Jag älskar min dotter och jag kämpar hårt för hennes skull att hålla mig ren, gå klart min utbildning och ge henne så mycket trygghet och kärlek jag bara kan, och jag tror på framtiden nu, det gjorde jag inte innan.
    Bra kämpat!!! Glad
  • Anonym (Lycklig)

Japp, absolut lyckligaste stunderna i mitt liv har varit när sönerna föddes.
    Första sonen föll bokstavligt talat hela mitt liv på plats när ungen kommit ut och de var tvungna att rulla iväg med mamma blixtsnabbt då det blev komplikationer. Var kvar i rummet med en barnmorska och sonen. Fick honom lagd på bröstet och barnmorskan gratulerade mig och försäkrade att det inte var någon fara med mamman och att hon skulle vara tillbaka snabbt. Exakt det ögonblicket....total lycka. Barnmorskan tog en bild på mig då. Ser inte klok ut men den bilden  är för mig mitt livs absolut lyckligaste ögonblick.

Nästan samma sak när son två föddes. När han kom ut så tog det en stund innan han "startade". Hann få absolut panikkänsla när jag såg honom livlös och barnmorskan klappade till honom hårt flera gånger utan reaktion. Han komma till tanken att han inte levde när han plötsligt drog första andetaget och skrek till. Enorm känsla av lättnad och glädje.

Kan såklart ha att göra med att jag som man har fördelen att inte behöva krysta fram ungen oxå.

• Anonym (Bea)

Ja det var mitt livs lyckligaste dag. För då slapp jag vara gravid längre. Jag kommer aldrig att glömma den enorma frihetskänslan jag fick när barnet precis kommit ut! Att få själva barnet var också fantastiskt och jag grät av lycka över att ha fått hen, men allra mest grät jag av lättnad över att graviditeten var över.

• Jemp

Nej. Min son bjuder absolut på den största lyckan i livet men just dagen han föddes var nog ( med förlossning osv) i princip den värsta.

• smulpaj01

Ja utan tvekan! Inget kommer någonsin komma i närheten av den dagen - även om alla dagar därefter med barnet också innebär stor lycka.

Tycker många (kvinnor) kallar bröllopsdagen som livets lyckligaste - det har jag svårt att förstå....

• Musetti

Nu är det bara lite drygt tre veckor sedan jag födde min lilla dotter så hormonerna har väl kanske inte gått ur än, men dagen då hon föddes är utan tvekan den lyckligaste i mitt liv. Hon föddes kl 00:16 så den sega jobbiga förlossningen dagen innan räknas inte in :) Oslagbar känsla även om jag så klart var helt slut.

• smulpaj01
    Anonym (Bea) skrev 2017-11-08 20:46:35 följande:

Ja det var mitt livs lyckligaste dag. För då slapp jag vara gravid längre. Jag kommer aldrig att glömma den enorma frihetskänslan jag fick när barnet precis kommit ut! Att få själva barnet var också fantastiskt och jag grät av lycka över att ha fått hen, men allra mest grät jag av lättnad över att graviditeten var över.

Låter som en riktigt tung graviditet, beklagar

Personligen har jag aldrig mått så bra som under graviditeten och sörjer att jag aldrig kommer få må så igen.
  • tvillingmammaVastmanland
    smulpaj01 skrev 2017-11-11 12:48:05 följande:

Låter som en riktigt tung graviditet, beklagar

Personligen har jag aldrig mått så bra som under graviditeten och sörjer att jag aldrig kommer få må så igen.

Jag njöt också av min tvillinggraviditet. Åtminstone efter att jag blivit halvtidssjukskriven från vecka 16. Var hemma på heltid från vecka 25.
Svar på tråden Var det verkligen ditt livs lyckligaste dag?