Anonym (sämst) skrev 2017-11-07 00:20:05 följande:
Nej, det var det inte. Det var en av de värsta dagarna i mitt liv, full av ångest och ifrågasättanden och hat mot mig själv och sjukvården och samhället. Jag var jättearg och förtvivlad och hoppades att jag skulle dö under förlossningen så att jag inte behövde möta mitt barn och barnet inte skulle behöva leva under skammen att ha en mamma som mig.
Jag kan förstå hur du känner dig. Dom första 2 åren av min dotters liv kunde jag inte sluta undra när min dotter skulle "upptäcka" att jag var en dålig pappa och dålig människa. Jag kunde inte förstå varför en sånn liten varelse kunde tycka om mig.
Sen helt plötsligt så ville frun skilja sig och jag läste någonstans att ett barn sörjde mindre av att en förälder dog än att föräldrarna skildes... Det var då jag fick reda på att jag var djupt depremerad av en psykolog. Fick hjälp med depressionen och nu tänker jag inte längre så.
När min andra dotter föddes (jag gifte om mig) så grät jag av luckotårar...
Att ditt barn skulle skämmas över dig sitter endast i ditt huvud. Ditt barn älskar dig för att du är du. För ditt barn är du världens bästa mamma!